Proteiinit.

Mä oon jo vajaan vuoden ajan nyt käyny salilla ja rupesi tässä nämä ravinteet mietityttämään. Olen käyttäny Spirit power weight gaineria, kreatiinia ja sekalaisia proteiini juomia, ja mietin tässä sitä että pitäisikö tämän lisäksi hommata jostain puhdasta heraproteiinia? Olen tässä huomannut että usein alkaa salilla kovan sarjan jälkeen huippaamaan ja ajattelin että johtuisiko tuo jonkin ravinnon puutteesta? Kokemuksia?

Toiseksi sellainen kysymys että milloin Kreatiini kuuluu ottaa? Ennen vai jälkeen treenin? Ja kuinka paljon? (kyseessä on jokin 100% creatine).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkohan mitää järkee ottaa ennen treenii kreaa? Aamulla ehkä, mutta ei se juuri ennen treeniä luulis mitään auttavan... :rolleyes: Aikas kauan kestää, että se on elimistössä siinä muotoa, että siitä jotain ois hyötyy (IMHO)

Lord_Ebbos sanoi:
pitäisikö tämän lisäksi hommata jostain puhdasta heraproteiinia?

Tosiaan joku perus heraprotsku saattais olla hyvä ottaa vaikka välipalalla ellei saa proteiinia tarpeeks ruoasta.

Lord_Ebbos sanoi:
Mä oon jo vajaan vuoden ajan nyt käyny salilla ja rupesi tässä nämä ravinteet mietityttämään. Olen käyttäny Spirit power weight gaineria, kreatiinia ja sekalaisia proteiini juomia, ja mietin tässä sitä että pitäisikö tämän lisäksi hommata jostain puhdasta heraproteiinia? Olen tässä huomannut että usein alkaa salilla kovan sarjan jälkeen huippaamaan ja ajattelin että johtuisiko tuo jonkin ravinnon puutteesta? Kokemuksia?

Toiseksi sellainen kysymys että milloin Kreatiini kuuluu ottaa? Ennen vai jälkeen treenin? Ja kuinka paljon? (kyseessä on jokin 100% creatine).

Edullisimmax tulisi kun ostaisit ton gainerin sijasta ihan perusheraa ja maltoa, sekoittaisit niistä protskujuoman jonka maustaisit oman mieltymyksesi mukaan esim. fun lightilla tai kaakaojauheella. Ja sit tota kreatiinia ehkä lisäx.
Itse en gainereita ole ostanut vuosiin.

Jones sanoi:
Onkohan mitää järkee ottaa ennen treenii kreaa? Aamulla ehkä, mutta ei se juuri ennen treeniä luulis mitään auttavan... :rolleyes: Aikas kauan kestää, että se on elimistössä siinä muotoa, että siitä jotain ois hyötyy (IMHO)

Ei kannata minunkaan mielestä ennen treeniä ottaa...ennemmin vaikka palautusjuomassa niin onpa sitten varastot tankattu seuraavaa treeniä varten. Taikka sitten ottaa aamulla, oon niinkin tehnyt enkä mitään eroa huomannut tohon palautusjuomassa otettuun.

Sellanen juttu täs on et mielelläni en heraprotskuja ota ku ne saa vatsan nopeesti sekasin. Tarttis jotain laktoositonta. Onko sillä mitään käytännöllistä eroa että ottaako hera- vai soijaproteiineja?

Jos syöt soijaa, et enää osaa ajaa autoa, looginen päättelykykysi katoaa ja alat käyttää hameita.

Jos totta puhutaan, niin soija taitaa yleensä olla ei niin hyvän makuista, ellet osta kunnollista maustettua. Ja hera taitaa olla hiukan nopeampaa. Saahan sitä kutakuinkin laktoosittomanakin. Käy pakkiksen kaupasta katsomassa, ainakin Evolutionilla on laktoosittomia proteiineja ja Pure Wheyssäkään sitä ei ole paljoa. Se on sitten taas ihan henkilökohtaista, minkä verran sitä laktoosia saa olla.

spirit weight gainerin proteiini:

Heraproteiinitiiviste
Rasvaton maitojauhe
Kalsiumkaseinaatti
Glukoosisiirappi
Heraproteiinihydrolysaatti
Lyhyet peptidit
Glutamiinipeptiidit

mikäli tulkitsen esitystä oikein, on hydrolysaattia vähän ja hitaita maitoproteiineja paljon. eikös tuo puhu sen puolesta ettei ko. tuote niin hyvä palautumiseen olekaan?
siis, kysymyksen ydin on raakileena tässä: jos ottaa hidasta proteiinia ja nopeaa yhtäaikaa, niin kuinka paljon hidas proteiini jarruttaa myös nopeamman proteiinin imeytymistä? etenkin kun on kyse palautumisesta!

millaisia kokemuksia löytyy spirit weight gainerista (muita kuin että maku on hyvä)? onko pidemmänkin päälle hyvä, massaa lisäävä palautusjuoma, vaikka vähän kallis onkin ja krean saa lisätä erikseen?

Jones sanoi:
En tiedä mitään, mutta mulla se on ainakin auttanut ennen treeniä otettuna.
--- psyykkiset vaikutukset :)

Hullu inkkari sanoi:
spirit weight gainerin proteiini:

Heraproteiinitiiviste
Rasvaton maitojauhe
Kalsiumkaseinaatti
Glukoosisiirappi
Heraproteiinihydrolysaatti
Lyhyet peptidit
Glutamiinipeptiidit

mikäli tulkitsen esitystä oikein, on hydrolysaattia vähän ja hitaita maitoproteiineja paljon. eikös tuo puhu sen puolesta ettei ko. tuote niin hyvä palautumiseen olekaan?
siis, kysymyksen ydin on raakileena tässä: jos ottaa hidasta proteiinia ja nopeaa yhtäaikaa, niin kuinka paljon hidas proteiini jarruttaa myös nopeamman proteiinin imeytymistä? etenkin kun on kyse palautumisesta!

millaisia kokemuksia löytyy spirit weight gainerista (muita kuin että maku on hyvä)? onko pidemmänkin päälle hyvä, massaa lisäävä palautusjuoma, vaikka vähän kallis onkin ja krean saa lisätä erikseen?

Tolla nyt ei palautella kun on maitoa ja caseinaattia. Olisko paikallaan harkita vaikka N-Largea?

onhan tuossa herahydrolysaattiakin jonkun verran. tiedä sitten kuinka paljon.

n largessa on se vika että siinä on niin paljon hiilihydraatteja ja liian vähän proteiinia. tuossa suhteet ovat p:hh 50:38 ja muutenkin suosin enempi palautusproteiiniin satsaamista. odotan kyllä ilolla sitä pakkiksen palautusjuomaa, tuleehan siihen kreatiini mukaan ja hyvää CFM heraisolaattia?

Jones sanoi:
Minä ainakin oon ottanut ennen treeniä ja treenin jälkeen. Hyvin toimii. Tuskin siitä haittaakaan on.

Hullu inkkari sanoi:
onhan tuossa herahydrolysaattiakin jonkun verran. tiedä sitten kuinka paljon.

n largessa on se vika että siinä on niin paljon hiilihydraatteja ja liian vähän proteiinia. tuossa suhteet ovat p:hh 50:38 ja muutenkin suosin enempi palautusproteiiniin satsaamista. odotan kyllä ilolla sitä pakkiksen palautusjuomaa, tuleehan siihen kreatiini mukaan ja hyvää CFM heraisolaattia?

Panostamme proteiinin laatuun ja määrään, eli siinä on sitten 70/30 prot/hiil. Kreatiini jätetään hinnan takia pois, muuten menee kalliiksi. Sitä lisätköön ne ketkä haluavat, jos joku ei kreatiinia halua, niin ei viitsitä heitä hylkiä tunkemalla sitä siihen väkisin.

Pystytkö heittää minkäänlaista arviota, että koska tota pakkiksen omaa palkkaria on tulossa?
Alkaa olla vanha purkki jo tyhjä ja haluaisin tietää, että kannattaako odotella sitä vai tilata uusi satsi jotain muuta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom