Proteiinit vain jauheista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kooma
  • Aloitettu Aloitettu
No otsikko on ehkä hieman yliampuva mutta tilanne on oikeasti tämä; mikään maitotuote ei minulle sovi paitsi täyslaktoositon maitojuoma, hylatuotteet vetää mahan "isoissa" määrissä (250g rahkaa, 100g raejuustoa lisukkeineen) sekaisin. Siis käytännössä tämä tarkoittaisi että minun pitäisi saada lähes koko päivän proteiininit joko lihasta/kalasta/kanasta tai sitten proteiinijauheista.

Halpa hera-kaseiiniproteiini maksaa nyt niin vähän että arvelin alkaa ottamaan lähes kaiken proteiinin jauhemuodossa kun maha ei kestä maitotuotteita ja lompakko ei kestä lihaa. Ja kuulun niihin ihmisiin joiden mielestä yli kilo lihaa päivässä saattaa jopa olla epäterveellistä joten perustelen valintaani myös sillä.

Mitä mieltä olette? Aina sanotaan että proteiinit ruoasta ja sitten jauheita vain täydennykseen mutta mitä jos tekisikin toisinpäin? Miksi esim. lihassa oleva proteiini olisi jotenkin parempaa kuin jauheista saadut? Varsinkin jos jauhe sisältää vain heraa ja kaseiinia... kummatkin ihan hyviä proteiininlähteitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ainakin kannattaa sitten harrastaa hitaasti imeytyviä proteiineja, jotka imeytyy pidempään ja hitaammin. Ja tällaiset "yöproteiinit" ei ole kauhean halpoja, ellet sitten kestä soijan makua. Ei kyllä ainakaan lähes koko päivän proteiineja minään herana kannata ottaa.

Oletko jo kokeillut miten hera/keseiini sopii mahalle? Nehän ovat samalla tavalla maitotuotteita mitä raejuusto ja maito.

Halpa hera-kaseiiniproteiini ei kyllä pitäisi olla vaihtoehto, kun siinähän on usein 4-8% laktoosia. Halvimmat laktoosittomat herat maksaa yli 35€/kilo. Kaseeini on siinä 20€/kilo paikkeilla (0,3% laktoosia).

Lihaa ja soijadrinkkejä vaan naamaan. Tulisi halvemmaksi :)

Mun käyttämä proteiinijauhe sisältää 87% proteiinia ja 0.7% laktoosia. Hinta 35 euroa/2 kiloa joten tulee melko "halvaksi". Laskin eilen että tulee ainakin halvemmaksi proteiininlähteeksi kuin kanan filesuikaleet, mutta jauheliha tulisi halvemmaksi kuin jauheet. Mut sitten taas ollaan siinä ongelmassa että onko järkeä vetää kilotolkulla jauhelihaa päivässä...

Kiitti Mike tuosta kuituvinkistä... Onko kuituja saatavana jonain sekoitettavana juomana? Muistelisin että joku pellavarouhe oli kai aika kuitupitoista? Mutsi veteli sitä joskus. Kaurahiutaleita syön (vain) pari desiä päivässä joten joku helppo kuituvalmiste (kapseli/rouhe/jauho jne.) ois varmaan ihan kätevä?

Ja mitä tuohon imeytymisen hitauteen tulee niin käyttämäni proteiini on hera/kaseiini blendi.

jauhelihan lisäksi voisit syödä esim. seitiä, siinäkin on proteiinia huomattavasti. Ja halvemmalla pääset kun syömällä pelkkiä jauheita.

Originally posted by kooma
Kiitti Mike tuosta kuituvinkistä... Onko kuituja saatavana jonain sekoitettavana juomana? Muistelisin että joku pellavarouhe oli kai aika kuitupitoista? Mutsi veteli sitä joskus. Kaurahiutaleita syön (vain) pari desiä päivässä joten joku helppo kuituvalmiste (kapseli/rouhe/jauho jne.) ois varmaan ihan kätevä?

Vehnä- ja ruisleseissä on melkein 40 - 50% kuituja. Niitä on kaiken lisäksi hyvin helppoa sekoittaa jauhoihin.

No otsikko on ehkä hieman yliampuva mutta tilanne on oikeasti tämä; mikään maitotuote ei minulle sovi paitsi täyslaktoositon maitojuoma, hylatuotteet vetää mahan "isoissa" määrissä (250g rahkaa, 100g raejuustoa lisukkeineen) sekaisin.
Mulla on samaa ongelmaa, tuota rahkajuttuakin kannattaa koittaa ottaa pienemmissä erissä. Eli oma "rahkamössö" sisältää vain puoli purkkia rahkaa. Yleensä lisään tuohon kevyt jugurttia, jota ainakin minun vatsa kestää. Tuon voin sitten ottaa aamulla ja illemmalla.

Halpa hera-kaseiiniproteiini maksaa nyt niin vähän että arvelin alkaa ottamaan lähes kaiken proteiinin jauhemuodossa kun maha ei kestä maitotuotteita ja lompakko ei kestä lihaa.
Kuten edellä jo mainittiinkin, niin sekä hera- että maitoproteiini sisältävät laktoosia ja ovat siis maitopohjaisia. Kaseiinissä on erittäin vähän laktoosia ja sitä käytän itsekkin välipalana ja iltadrinkissä. Mutta halpaa heraa sun vatsa ei varmasti kestä. Sen täytyy olla sitten pidemmälle jalostettua isolaattia, jonka hinta taas on suolainen. Esimerkkinä laitetaan vaikkapa whey+.

Eihän sun loppuunsa noita drinkkejä montaa tarvitse ottaa, syöt lihaa ja kalaa joka päivä, niistä koostuu ihan hyvä määrä proteiineja jo. Sitten Ehken pieniä määriä sitten maitotuotteita johonkin väliin, mikäli se yhtään on mahdollista.

Mun käyttämä proteiinijauhe sisältää 87% proteiinia ja 0.7% laktoosia. Hinta 35 euroa/2 kiloa joten tulee melko "halvaksi".
Nostetaas thread ylös, jos kooma vastais tuohon Forcenkin esittämään kysymykseen, että mitä tuo ko. lisäravinne on? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom