Proteiinisekoitukset ja palautumisjuomat: huijaustako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Flesh
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Terve!

Onko kenellekään muulle tullut mieleen, että kuinka paljon lisäravinnevalmistajat "huijaavat" käyttäjiä proteiinisekoituksillaan ja palautumisjuomillaan. Tarkoitan sitä, että kun sekoitetaan arvokkaampaa proteiinia halvemman kanssa (esim. herakonsentraattia ja -isolaattia), saattaa suhde olla 95%:a konsentraattia ja 5%:a isolaattia ja kuitenkin annetaan ymmärtää, että suhde olisi lähestulkoon 50-50. Mielestäni rehellisen valmistajan tulisi ilmoittaa eri proteiinien osuudet kokonaisuudesta, mutta itse en ole tällaista suhdetta purkin tai pussin kyljessä nähnyt.
Ohjeena mainittakoon, että ainekset/ainesosat-kohdassa ensimmäisenä mainittua proteiinia on eniten, seuraavana mainittua seuraavaksi eniten jne. Tämä on siis fakta, jota valmistajien on noudatettava!
Kannattaa siis harkita ostaako valmista proteiiniseosta vai sekoittaako itse esim. Evolutionin Whey1- ja whey2-proteiinia keskenään!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Flesh sanoi:
Terve!
valmistajan tulisi ilmoittaa eri proteiinien osuudet kokonaisuudesta, mutta itse en ole tällaista suhdetta purkin tai pussin kyljessä nähnyt.

Niin pitäisi! Valitettavan harvassa proteiinituotteessa näin kuitenkaan on.
Hinnasta ja rasvan määrästä pystyy päättelemään jotain proteiinisisällöstä, jos osaa.

Jos tältä haluaa välttyä, niin ostaa jauhot eri pusseissa ja sekoittelee itse mieleisellään tavalla. Tässä ainakin yksi ratkaisu ongelmaan.

Timba79 sanoi:
Jos tältä haluaa välttyä, niin ostaa jauhot eri pusseissa ja sekoittelee itse mieleisellään tavalla. Tässä ainakin yksi ratkaisu ongelmaan.

Nimenomaan, tuota itsekin suosittelisin, ainakin siihen asti kunnes valmistajat ilmoittavat tuotteidensa sisältämät proteiinisuhteet!

...

kysy fastin myyjiltä, kysy leadersin myyjiltä, kysy bullsin myyjiltä... jne. Päättele vastauksista mikä on totta vai tarua. Vastauksen äänenpaino, selkeys ja nopeus auttaa ratkaisussasi.

ant sanoi:
kysy fastin myyjiltä, kysy leadersin myyjiltä, kysy bullsin myyjiltä... jne. Päättele vastauksista mikä on totta vai tarua. Vastauksen äänenpaino, selkeys ja nopeus auttaa ratkaisussasi.

...öööhh... :hyper:

P****n marjat.
Tervetuloa myyntialalle.

Juu, tuossa olisi korjaamisen varaa, ainoan minkä tietää on se, kumpaa on enemmän. Tosiaankin tuo 95/5 voi olla täysin mahdollinen. Pakkotoisto ilmoittaa ainakin omassa ProSlowssaan kaseinaatin ja heran suhteen, samoin tekee Boosman vastaavassa tuotteessaan. Kaikki tuotteet mitä Pakkotoisto tekee oman nimensä alla, tulee sisältämään tiedot jakaumista.

Mike sanoi:
Noin 50/50. Hintahan aina nousee jos laitetaan isolaattia enemmän.

Nimenomaan! Mielestäni tuollainen 50/50 -suhde onkin tällaiselle proteiinisekoitukselle juuri järkevä. Muutenhan voi juuri ostaa joko isolaattia tai konsentraattia.
Aloitin tämän threadin, kun vaimo kantoi kotiin Nutri Plussan Best Whey -proteiinin, jossa voisin väittää (ravintosisällön tutkimisen jälkeen) olevan 95/5 -suhde aika lähellä. Samantien voi ostaa konsentraattia lähes puoleen hintaan!

Suositut

Back
Ylös Bottom