Proteiinipitoinen aterian lisuke

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukikyy
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä muita hyviä ja käteviä proteiini pitoisia aterian lisukkeita porukka käyttää kuin raejuustoa ja tonnikalaa? Mielellään jotain edullisia ja vähä kalorisia. Ei enää oma mielikuvitus ja tieto riitä, joten jeesiä kaivataan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maitorahka, sei, lohi, silakka ja muu kala, saksanhirvikäristys (pakastetuote, kätevä), soijarouhe, soijaisolaattiprotujauho, riisiprotujauho, maito ja kananmunat.

kana - paljon protua ja vähän rasvaa.

Valkoiset ja ruskeat pavut (100g): prot: 22.2g, hh: 39.5g, r: 1.5g, 264kcal.

Hyvää, halpaa ja sopii melki joka aterian kanssa.

Ratu sanoi:
Valkoiset ja ruskeat pavut (100g): prot: 22.2g, hh: 39.5g, r: 1.5g, 264kcal.

Hyvää, halpaa ja sopii melki joka aterian kanssa.

Ai perkele valkosiapapuja+naudanjauhelihaliha+tomaattimurska+riisi+mausteita=hyvää ruokaa muutamaksipäiväksi :kuola: :kuola: :kuola:

Mitä muita hyviä ja käteviä proteiini pitoisia aterian lisukkeita porukka käyttää kuin raejuustoa ja tonnikalaa? Mielellään jotain edullisia ja vähä kalorisia. Ei enää oma mielikuvitus ja tieto riitä, joten jeesiä kaivataan.

Ensiksikin: nämähän eivät ole lisukkeita, vaan se ateria.

No, mitäs minä tuohon vielä lisäisin? Suosikkini ovat jo mainitut silakat. Ei maksa paljon, ja hyvää on. Soijarouhe on... no sittarissa näytti olevan 3.10/500g, protskua sellaiset 50%. Vaihtelua L-kaupan rahkalle ja raejuustolle.

Vihreissä linsseissä on protskua 29g ja H-hydraattia 57g / 100g
Ei ole kalliita hieman päälle euron laatikko.

Kaupasta löysin SoyAppetit soijajauhoa, tais maksaa 1,30e 300g
Proteiinia 40g, H-hydraattia 16g ja rasvoja 20g / 100g

Missä pavuissa on noin paljon protskuu? Tänään kaupassa koitin katella mutta kaikissa löytämissäni oli vaan joku hikinen 4%... Valkosii ja ruskeita oli.

Fineli väittää, että säilykepavuissa olisi aika paljon prodee -> www.fineli.fi/papu.

Ainakin ruskeissa, valkoisissa ja kidneypavuissa on tosi paljon protskua ja hiilareita. Esmes RAINBOW kindeypapuja suolaliemessa (100g): 110kcal, p: 7,8g, hh: 18g, r: 0,5g. Lisäksi kuituja löytyy 20-30g.

Saasse sanoi:
Missä pavuissa on noin paljon protskuu? Tänään kaupassa koitin katella mutta kaikissa löytämissäni oli vaan joku hikinen 4%... Valkosii ja ruskeita oli.
Arvaan, että kuivatuissa on 100 grammaa kohti aika paljon enemmän...

Mä oon ihastunu soijasuikaleisiin. Niistä saa hyvää kasviswokkia. Hyvää vaihtelua broiskusuikaleille ja halvemmaksikin tulee. Kannattaa kokeilla! :thumbs:

jukikyy sanoi:

Linssit (punaiset ja vihreät) on todella hyviä korvaamaan esim riisin tai pastan ja sopivat hyvin esim. tomaatti/jauhelihakastikkeen kanssa. Keität vaan noin 30 minuuttia aina välillä huuhtoen ja vaihtaen veden. Suomesta saa esim. Citymarketista, eikä pitäisi olla mitään kovin kallista. Kaloreita on noin 350 kcal/100g, mutta grammoissa et tarvitse niin paljoa täyttämään vatsan kuin pastaa tai riisiä. 100g:ssa linssejä on myös 22g PROTEIINIA!!!

Mites nää lisäravinteet sitte pitää ottaa jotta niistä sais parhaat mahdolliset hyödyt lihasten kehittymisen kannalta ? Ennen vai jälkeen treenin vaiko jopa sen aikana ?

Pecka sanoi:
Mites nää lisäravinteet sitte pitää ottaa jotta niistä sais parhaat mahdolliset hyödyt lihasten kehittymisen kannalta ? Ennen vai jälkeen treenin vaiko jopa sen aikana ?

Tässä asiassa on montaa eri mielipidettä, mutta omani *opittu* mielipide on:

Puoli tuntia ennen treeniä hyvä vaihtoehto on Evolutionin Phase1 tai heraproteiinia noin 30g (riippuu taas henkilöstä).

Heti treenin jälkeen tai puolituntia sen jälkeen (eri mielipiteitä asiasta) erittäin pilkottua ja hyvälaatuista heraproteiinia.

Illalla ennen nukkumaan menoa kaseiinia tai ns. yöproteiinivalmisteita.

Suositellaan myös, että proteiinia tulisi niin aamiaisella, lounaalla kuin päivälliselläkin jossain muodossa. Jos lihaa, kanaa tms. ei halua voi ne korvata protskujauheella.

Nää siis ohjeet, mitä itse saanut, mutta mielipiteitä tässä asiassa on TODELLA paljon.

Huomasin äsken jotain tosi jänskää! Olen välillä ihmetellyt miksi raejuusto maistuu välillä pahalta. Oletin tähän asti sen olevan jotenkin fiiliksestä kiinni tai vain sattumaa, mutta nyt löysin todellisen syyn: rasvaton(0,3% rasvaa) raejuusto on huomattavasti pahemman makuista kuin tavallinen(2%rasvaa).

lurppa sanoi:
Huomasin äsken jotain tosi jänskää! Olen välillä ihmetellyt miksi raejuusto maistuu välillä pahalta. Oletin tähän asti sen olevan jotenkin fiiliksestä kiinni tai vain sattumaa, mutta nyt löysin todellisen syyn: rasvaton(0,3% rasvaa) raejuusto on huomattavasti pahemman makuista kuin tavallinen(2%rasvaa).

Olen havainnut tämän jo silloin kun ekaa kertaa maistoin tuota rasvatonta versiota:urjo: Ei siinä tavallisessa nyt niin paljoa sitä rasvaa ole, että täytyis mausta alkaa tinkimään;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom