Proteiinipatukka ohjeen toimivuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja *Hanna*
  • Aloitettu Aloitettu
Tiedän, taas uusi threadi vanhasta aiheesta, tarkoitus ei ole kuitenkaan kysellä uudelleen samoja asioita. Elikkäs kävin tässä läpi noita vanhoja threadeja koskien noita proteiinipatukoita. Pitäisi saada festareille mukaan jotain ruokaa koska en sitä "festariruokaa" haluaisi syödä.

Muuntelin noita ohjeita, ja mietinkin toimisiko tälläinen muunnos...

3dl proteiinijauhetta
1dl Elovena plus-hiutaleita
1dl kaurahiutaleita
1dl 4-viljanhiutaleita
½dl sokeria
½dl rypsiöljyä
½dl maapähkinävoita
3dl rasvatonta maitoa
1dl vettä

koko satsin energia sisällöksi tulisi n.1800kcal, muita en ole vielä ehtinyt laskea. Taikina olisi tarkoitus jakaa n.10-osaan. Että jos joku kokeneempi jaksaisi antaa palautetta siitä voisiko tuo toimia, varmastihan sitä ei tiedä ennenkuin kokeilee. Kannattaakohan tuo takinan törkätä uuniin vai vain jääkaappiin? Eniten mietin tuon pähkinävoin käyttäytymistä. Voihan sen tehdä niinkin että pistää 1dl öljyä eikä ollenkaan maapähkinävoita, silloin tuon pitäisi toimia mutta maku on eriasia... Tosiaan dietti päällä joten ei viitsisi ihan alkuperäisillä ohjeilla mennä ja proteiinipatukka olisi kätevä ottaa mukaan reppuun... :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pähkinälevitteellä on tapana levitä uunituksessa, olen itse tehnyt vaan suoraan rullia ja pistänyt jääkaappiin/pakastimeen. Kenties jos nuo onnistuisi kuumentamaan "oikein", pitäisivät muotonsa sitten myös lämpimässä..

Sitähän voisi koittaa "pehmittää" noita hiutaleita esim. kattilassa nesteen kera. Ehkei niitä tarvitsisi uuniin pistää... Kuumentais kattilassa aineet ilman pähkinävoita ja heraa niin että sokeri sulaisi ja hiutaleet vähän pehmenisivät...sitten lopuksi joukkoon pähkinävoi ja hera. Pitänee koittaa, äippä varmaan innostuu tosta "kokeilusta" elikkäs pitänee kaiketi tehdä silloin kun on yksin kotona. :D saa hävitettyä jäljet ennen kun asia tulee julki :hyper:

pitäisi tehdä oma forum/keskustelualue noille ruokaresepteille.

vähän hassulta vaikuttaa nuo 3t eri hiutaleet tuossa.

itse olen lähinnä viime aikoina pyrkinyt maksimoimaan "normaalien leivonnaisten" sekä vohvelien yms. proteiinimäärän pitäen maun mahdollisimman ennallaan, ja seuraavia huomioita tullut tehtyä:

* soijajauhoa pystyy "piilottamaan" vehnäjauhon sijasta mihin tahansa ruokaan melko suuriakin määriä.
* leader- halpisheraa sen sijaan ei, joku hassu sivumaku joka tuntuu liian helposti läpi. pitäisi hankkia taas jotain laadukkaampaa maustamatonta heraa ja kokeilla, kuinka paljon enemmän sellaista voi laittaa "huomaamatta" ruokaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom