Proteiinipasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ann
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No joo. Eli jos syöt 200 grammaa keitettyä makaroonia niin siitä saa ehkä 10 grammaa proteiinia. Onhan se aika marginaalista siihen verrattuna että litrasta maitoa saa 33 grammaa proteiinia. Nämä ovat kuitenkin yhteensä jo 43 grammaa proteiinia eli tavikselle 1/4 päivän proteiinitarpeesta. Loput 3/4 tulee sitten varmaan erilaisista lihatuotteista, kananmunista ja rahkasta.

Jos syö pastaa, kannattaa perinteiset pastat korvata tällä proteiinipastalla. Saa mukavasti nostettua aterian kokonaisvalkuaispitoisuutta. Itse löysin ko. tuotteen vasta pari päivää sitten, ja tästä tulee kyllä meikäläisen perushiilarilähde. On hyvää ja hintaero tavalliseen ei ainakaan mulle merkkaa mitään, se on sen verran pieni.

Torinon kotisivuilta:

Torino Tumma Proteiini Plus 500 g

Torino Tumma Proteiini Plus -pastan muoto on näyttävä kukka. Se sisältää runsaasti (yli 20 %) proteiinia, jota tarvitaan kasvuun ja suojaravintoaineeksi.

Yhdestä annoksesta Tumma Proteiini Plus -pastaa saa 16 g proteiinia. Saman määrän proteiinia saa nauttimalla esim.

8 viipaletta leipää
2,5 annosta tavallista pastaa
3 lasia maitoa
2 kananmunaa
100 g jauhelihapihviä (reilu 1 kpl)
150 g lohta (n. 10 graavilohisiivua)
200 g keitettyjä papuja

Tumma Proteiini Plus on runsaskuituista. Se on täysipainoista ravintoa ja tuhtia syötävää; pasta on keitettynäkin jämäkkää. Näyttävän muotonsa ansiosta suosittelemme Tumma Proteiini Plus -pastaa erityisesti salaatteihin, lisäkkeeksi ja pataruokiin.

Keittoaika: noin 10 min
Aineosat: tumma durumvehnäjauho, vehnägluteiini

Liitteet

• pak_proteiini_iso.gif
    pak_proteiini_iso.gif
    16,9 KB · Katsottu: 2 590
Ittekkin tullu nyt lähiaikoina pari pussia kyseistä pastaa vedettyä ja on kyllä yks parhaimmain makusista tummista pastoista,toinen on joku Fussili:in sellanen kierteelle väännettyjä ;) ,on muuten tähän tummaan pastaan siirtymisen jälkeen välillä koulussa tullu syötyä tavallista pastaa ja maistuu kyllä aikas "puulle".Lämpimästi vaan protti pastaa testaamaan,on vähä pureskeltavaakin eikä normi valmiiks nieltyä kuviota

Jos toi proteiinipastan maku ei miellytä, ni kannattaa alkaa syömään vehnänalkiopastaa. Prodea on siinäkin kohtuu hyvin ja maku pesee normimakaroonin mennen tullen.

Joskus vertailin eri pastojen protuarvoja keskenään, ja mun mielestä tuossa proteiinipastassa oli suunnilleen jotain 2g enemmän prodea, kuin normipastoissa. Se oli muistaakseni syy, miksen viitsinyt edes kokeilla, koska ero oli loppujen lopuksi niin pieni. Muistanko ihan väärin?

Joskus vertailin eri pastojen protuarvoja keskenään, ja mun mielestä tuossa proteiinipastassa oli suunnilleen jotain 2g enemmän prodea, kuin normipastoissa. Se oli muistaakseni syy, miksen viitsinyt edes kokeilla, koska ero oli loppujen lopuksi niin pieni. Muistanko ihan väärin?

En löytänyt muita kaapista, mutta protskupitoisuus
Torino Proteiinipasta 23g /100g
Torino Tumma Spagetti 18g /100g

PikaNuudeli 10.7g /100g

Minä taisin huomata saman. Ja kuituja olikin sitten ihan mitätön määrä. Siksi itse syön Ruis Pasta Plussaa.

Edit: Käsitin, että Tumma Proteiinipasta on eri tuote kuin Proteiinipasta. Olin väärässä.

Tunnustan itsekin olevani proteiinipastan ystävä. Joka päivä menee töissä 2-3dl tuota ja iso john west tonnikalapurkki öljyssä.

Musta ainakin oli tosi hyvän makusta ja kivan kokonen malli siinä pastassa. Ruokasan olosta!

Eilen maistoin Torinon proteiininpastaa ja tykkäsin, maistui paremmalta kuin normaali tumma pasta. Jääkö se aina vähän kovemmaksi vai pitääkö sitä keittää kauemmin kuin tavallista pastaa?

Minä taisin huomata saman. Ja kuituja olikin sitten ihan mitätön määrä. Siksi itse syön Ruis Pasta Plussaa.

Vertailin vielä useamman pastapussin kylkiä, ja tosiaan ihmettelin, että mikä proteiinipasta. :lol2:

Mutta DHA tossa jo kirjoittelikin, että on prodepastassa nähtävästi jopa 5g enemmän prodea normipastaan verrattuna.

Aika ns. jämäkämpää tavaraa mitä itse tuossa olen maistanut. Tai sitten sitä saa keittää kauemmin, että sen saa jouhevaksi suussa. Aika kauan keittelinkin enkä meinannut saada sitä halutunlaiseksi...

Sekä Torinon proteiinipasta, että saman sarjan vehnänalkiopasta ovat lemppareitani. Varsinkin jälkimmäinen on todella hyvän makuista.

Tavalliselta tummalta pastalta maistuu hyvinpitkälti. Ja jos ei tiedä miltä tumma pasta maistuu, niin siinä on ehkä ripaus enemmän makua kuin vaaleassa neutraalimmassa durum-jauho pastassa.
Lisäksi olen kokeillut keittää sitä huomattavasti yli ohjeajan ja minusta se jää kaikesta huolimatta hieman kovemmaksi kuin muut pastat. Al dente toisinsanoen.

Ja mistä tuota pastaa löytyy? No enpä ole vielä törmännyt S-Markettiin, josta sitä EI löytyisi. Siellä ne on pastahyllyssä, kun malttaa etsiä.

Kyllä toi torinon proteiini pasta ihan hyvää on. Sitä lähinnä tulee syötyä kun pastaa syö. Eiks se keittoaika ookkaan 6min? No ei ihme että ollu napakoita, mutta hyvä vaan että on ees vähän rakennetta mitä pureskella.

tota tullu syötyä jo jonkun aikaa, ehkä pari kertaa viikossa. Ihan vaan siks että enemmän proteinii sen parempi hehe, ja hyväähän toi on :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom