Proteiinin vaikutukset

Joo eli siis kun tuota proteiinia tulee syötyä aika paljon niin aloin tässä miettimään että voiko sillä olla jotain vaikutusta esim parran/karvojen kasvuun kun nehän ovat suureksi osaksi proteiinia.
Ylimääräinen proteiinihan muuttuu rasvaksi mutta alkoi kuitenkin mietityttämään että voiko jotain vaikutuksia olla vai määräävätkö geenit sen homman kokonaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luulisin että jos lisäproteiini lisäisi karvankasvua, niin lisäravinteita ei markkinoitaisi voimalajien harrastajille vaan kaljuuntuville miehille...

Tosin kampaajalta olen kuullut vinkkinä, että jos on ohuet hiukset, niin kannattaa panostaa proteiineihin. Vähäinen proteiinin saanti ruokavaliossa näkyy siis mm. hiusten harventumisena.

Onko Pakkiksella kampaajia? Kuulisin mieluusti kommentteja tästä.

Noin muutoin en osaa kyllä sanoa karvankasvusta ja proteiinin saannin yhteydestä juuta enkä jaata.

kannattaa muistaa että hiukset on täysin kuolleita (paitsi päänahasta kasvava osa) eli ei niihin vaikuta mitä syö, paitsi ehkä millaista uutta hiusta kasvaa.
Proteiinin syönnillä ei takuulla ole vaikutusta karvojen kasvuun, ehkä jos saa pitempiä aikoja 0 g proteiinia päivässä, niin sitten varmaan haittaa kasvua... en tiedä. Anoreksiassa ainakin lähtee hiukset aika pahasti, eikö?
Mutta normaalilla syömisellä proteiinin saanti ei ole takuulla karvankasvua rajoittava tekijä.
en ole varsinaisesti asijantuntija mutta tässä tapauksessa tuskin tarvitsee olla, kun on aika itsestään selvää.

kannattaa muistaa että hiukset on täysin kuolleita (paitsi päänahasta kasvava osa) eli ei niihin vaikuta mitä syö, paitsi ehkä millaista uutta hiusta kasvaa.
:lol2: :arvi:

Jep, jep. :D Hieman ristiriitanen toi ORBsin lause. Mistä ne hiukset sitten siihen päähän ilmestyy jos ei kasvamalla?

Proteiinin syönnillä ei takuulla ole vaikutusta karvojen kasvuun, ehkä jos saa pitempiä aikoja 0 g proteiinia päivässä, niin sitten varmaan haittaa kasvua... en tiedä. Anoreksiassa ainakin lähtee hiukset aika pahasti, eikö?
Mutta normaalilla syömisellä proteiinin saanti ei ole takuulla karvankasvua rajoittava tekijä.
en ole varsinaisesti asijantuntija mutta tässä tapauksessa tuskin tarvitsee olla, kun on aika itsestään selvää.

Täällä haiskahtaa vahva mutu.:D

Asiasta lisää tietoa:
http://sinunkaupat.hpsolutions.fi/fi/hiukset_ja_hiusten_lahto/
http://herkules.oulu.fi/isbn9514268644/html/x329.html
http://www.hairstore.fi/bbs/index.php?board=2;action=printpage;threadid=3341

"proteiinin syönnillä ei ole vaikutusta karvojen kasvuun" piti tarkoittaa että ylimääräisellä proteiinin syönnillä tuskin aiheutetaan ylimääräistä karvaisuutta.
Kahden ekan linkin sisällön kanssa mikään kirjoittamani ei ollut ristiriidassa,(koska ne oli itsestäänselviä asioita) kolmas taas täynnä pahimman luokan mutua ja ihan varmasti väärää tietoa.
elaston väitettä en usko.

Kahden ekan linkin sisällön kanssa mikään kirjoittamani ei ollut ristiriidassa,(koska ne oli itsestäänselviä asioita) kolmas taas täynnä pahimman luokan mutua ja ihan varmasti väärää tietoa.
elaston väitettä en usko.
Kiitos selvitysestä, palstapoliisi. Koska mielestäsi olet taatusti oikeassa, niin sanoisitko, miten ja millä _sinä_ perustelet olevasi taatusi oikeassa ja meikkiksen postin olevan _varmasti väärää tietoa_? (Kenties mutulla?)

Edit: En ota siis sen pahemmin hlökohtaisesti, ihmetyttää vain tuollainen asenne. :piis:

Mitä lääkärit yleensä proteiinintarpeeksi suosittelee (tai tuntemani 2 lääkäriä)
on aika pieniä määriä, ettei ihan helposti sen alle mene paitsi jos on joku vegaani. Ihan osuva ilmaus tuo palstapoliisi :lol2:
pyydän anteeksi, on tullut kirjoiteltua vähän liikaa turhia viestejä.

Mitä lääkärit yleensä proteiinintarpeeksi suosittelee (tai tuntemani 2 lääkäriä) on aika pieniä määriä.
Jos kyseessä ei ole urheilulääkäri, niin todennäköisemmin hän suosittelee valtion virallisia proteiinimääriä, jotka on mitoitettu niin että 60-70 kiloinen, toimistotyötä tekevä henkilö jonka liikunta koostuu satunnaisista iltakävelyistä välttyisi välttämättömien aminohappojen puutostaudeilta. Sama linja pätee vitamiineihin ja hivenaineisiin.

Ite oon ainakii alkannu miettii, et johtuukohan mun "liikakarvaisuus" jaloissa (sääret ja reidet iha prkl karvaset) liiallisesta proteiinista tai jtn :D tai sit se on vaa, et mulle oli jo tulossa muutenkin näin paljon jalkoihin karvoi :jahas: isälläni ei ole oikeastaan paljoa karvoja jalassa tai käsikarvoja, mutta sitten minulla ja isoveljellä löytyy aikas paljon :D isoveli myös harrastaa puntil käyntiä.

Ite oon ainakii alkannu miettii, et johtuukohan mun "liikakarvaisuus" jaloissa (sääret ja reidet iha prkl karvaset) liiallisesta proteiinista tai jtn :D tai sit se on vaa, et mulle oli jo tulossa muutenkin näin paljon jalkoihin karvoi :jahas: isälläni ei ole oikeastaan paljoa karvoja jalassa tai käsikarvoja, mutta sitten minulla ja isoveljellä löytyy aikas paljon :D isoveli myös harrastaa puntil käyntiä.

Tai sitten vaan murrosiästä.:D

tähän trediin ei voi nyt-kyllä sanoo mitään muuta kun että *ittu mitä *askaa :zzzz:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom