Proteiinin vaikutukset

Ei tuo proteiini karvanystyjä lisää eli karvoituksen määrään sillä ei ole vaikutusta. Hiusten/karvojen kasvun nopeuteen ja laatuun sillä on kuitenkin suotuisia vaikutuksia.

Hiukset koostuvat 95% proteiineista ja loput on vettä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite oon ainakii alkannu miettii, et johtuukohan mun "liikakarvaisuus" jaloissa (sääret ja reidet iha prkl karvaset) liiallisesta proteiinista tai jtn :D tai sit se on vaa, et mulle oli jo tulossa muutenkin näin paljon jalkoihin karvoi :jahas: isälläni ei ole oikeastaan paljoa karvoja jalassa tai käsikarvoja, mutta sitten minulla ja isoveljellä löytyy aikas paljon :D isoveli myös harrastaa puntil käyntiä.

Ei ole isa muutenkaan syypaa tuohon koska kuten kaljuuntuminenkin, tuo karvoitus on kasittaakseni periytyvaa aidin puolelta.

Hiuksista en tiedä mutta proteiinilla pitäisi tutkimusten mukaan olla myönteinen vaikutus laihduttamisen kannalta - runsaasti protskuja ja huomattavasti vähemmän hiilareita ruokavaliossa aiheuttaisi rasvan polttoa energiaksi samalla kun lihasmassa kasvaa normaalia vauhtia. Karppaamiseksi tätä vähähiilarista ruokavaliota kutsutaan, käsittääkseni.

Karvoittumisen periytymisestä veikkaan näppituntumalla että se on isän puolelta peräisin, lähinnä siitä että äitini veljillä on molemmilla tuuhea tukka kun taas isälläni kalju, nimimerkillä 25v ja orastava kiille kupolissa :D

Ha ha :D se on jo menny ajat sitten..ellei sit mulle oo iskiny joku "jälkitauti" murrosiästä :D:rolleyes:

itse asiassa ei oo vielä sulla todennäköisesti murrosikä ohi.....murrosikä on jotain muutakin kun se pahin angstivaihe.

"Pojilla muutokset tapahtuvat keskimäärin kolmessa vaiheessa:

1. Varhaisvaihe (ikä noin 11–14-vuotias), Koulussa tavallisimmin 5-8 luokilla.
2. kasvun kiihtynein vaihe (ikä noin 12–16-vuotias), Koulussa yläkouluiässä
3. vahvistuminen, ja myöhäismuutokset (ikä noin 14-20+ vuotias). Yläkoulun jälkeen. "

http://fi.wikipedia.org/wiki/Murrosikä

Mun mielestä oma parta kasvaa nopeammin kun syön paljon proteiinia. Väitän myös, että nukkuessa parta ei kasva yhtä nopeasti kuin valvoessa.

Just luen Pirkka-lehteä, jossa on artikkeli sivulla 54 otsikolla TERVEELLISET VALKUAISAINEET tämmöistä infoa:

"...Jokaisessa proteiinigrammassa on energiaa 17 kilojoulea eli 4 kcal. Proteiineja ei kannata syödä liikaa, koska elimistö ei pysty varastoimaan niitä myöhempää käyttöä varten.
Ylimäärä, jota elimistö ei tarvitse kudosten rakennusaineeksi ja aineenvaihdunnan säätelyyn, muuttuu energiaksi tai varastoituu rasvakudoksena.
Jos taas elimistö ei saa riittävästi energiaa hillihydraateista ja rasvoista, se käyttää polttoaineena kudosten proteiineja.
Ruuan hiilihydraatit ja rasvat siis säästävät proteiineja niiden erityistehtäviin."

Artikkelin lopussa on vielä vihreässä laatikossa tietoisku, jossa sanotaan:

"Suomalaiset saavat ruoasta proteiinia enemmän kuin tarvitsevat. Suositeltava määrä proteinia on10-15 prosenttia päivän energiatarpeesta."

Jutussa mainitaan kyllä erikseen voimailulajeja harrastavat, joiden protskutarve on suurempi kuin muilla mutta ylipäätään sa käsityksen, että bodarikin voi siis saada protskua yli tarpeen ja se sitten lihottaisi, ilmeisesti, koska mainitaan sen ylimäärän muuttuvan rasvakudokseksi.

Itse olen mokannut kolmen viime kuukauden aikana protskujen yliannostuksen kanssa ja olen saanut laardia pallean kohdalle, pahus! Olen ollut todella sokea: voitteko uskoa että olen koko talven luullut että ehrmannin purkissa on vain 100 g rahkaa kun oikea määrä on 250g?! Hitto, että oon ollut pönttö... Näin tyhmälle ei löydy edes hymiöö sillä davidkin vaikutaa mun rinnallani ihan einsteinilta :wall:
Kun mokani huomasin, aloin katsomaan muutenkin ruokiani ja nyt häpeillen korjaan....

tuliko yllätyksenä että bodarillakin ylimääräinen energia kertyy vyötärölle tuli se mistä ravintoaineista hyvänsä?
ei proteiini sen helpommin lihota kuin muutkaan ravintoaineet, vaikka tuosta voi sen kuvan saada.
mun mielestä parta kasvaa nopeiten nukkuessa, johtuukohan se siitä kun kasvuhormonia erittyyy yöllä eniten?

tuliko yllätyksenä että bodarillakin ylimääräinen energia kertyy vyötärölle tuli se mistä ravintoaineista hyvänsä?

:lol2: loool :D

todennäkösesti alter-ego kirjoitti tekstinsä sarkastisesti.

:nolo: niinpä tietenkin.
pirkka on kuitenkin vähän eri yleisölle suunnattu, ja ei kai tuossa tiedossa sinänsä mitään väärää ole, monet ei tiedä tuonkaan vertaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom