Proteiinin tarve?

Proteiinihan on energiaa siinä missä hiilaritkin? -> ylimääränen energia varastoituu rasvaksi?

Luulin, että sanoin juuri noin

-> jossain hulluissa tilanteissa rasvavarastojakin pystytään käyttämään energiaksi
Kyllä vain, mutta tässä nyt oli kyse, mitä ylimääräisellä proteiinilla tehdään. Samaa me taidetaan tarkoittaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei taida ihan poistua pöntön puolelle, keho ei hukkaa energiaa poistamalla sitä suolta pitkin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ruoansulatus

Kyllä sinne pönttöön voi kolista sulatuksen ohi livahtanutta tavaraa. Voit itse kokeilla syömällä muutamia kourallisia maapähkinöitä pureskelematta ja tutkia ulostetta myöhemmin. Löytyikö kokonaisia pähkinöitä? Joillakin ruoansulatus toimii heikommin kuin toisilla, jolloin ruokaa jää sulamatta enemmän tai vähemmän. Jotkut taas pureskelevat huonosti tms... En tiedä mitä tapahtuu jos suoli ahdetaan jatkuvasti täyteen antamatta sulatussysteemin levätä? Ehkä sekin haluaisi levätä joskus toimiakseen paremmin?

Ja miten tää liitty ylijäämäproteiiniin? Kun emme edes tiedä koehenkilöiden painoja tai muita seikkoja jotka vaikuttavat proteiinin tarpeeseen.. Olis myös mukava tietää koehenkilöiden ravinnonsaannista tarkemmin (esim. proteiinien lähde, hh/p/r suhde, mahdollisten päihteiden käyttö? ym ym ym..) ja miten tätä on seurattu..

On ne proteiinit kyllä helvetin vaarallista taas.. Kai sitä pitää alkaa syömään pelkkää rasvaa ja hiilihydraatteja ruokavaliossaan..

Siellä on kyllä lähde itse tutkimukseen. :) Ei ne nyt vaarallisia toki ole vaan ihan tarpeellisia mutta se että niitä vetää kaksinkäsin voi olla hieman turhaa. Tuossa vielä tuollainen http://www.medicalnewstoday.com/articles/168211.php

FuuUuuuck!!! Näinhän se olikin..

Dragonfix on julistanut jo eri treadeissä ainakin punasenlihan, maidon ja nyt myös proteiinin pahaksi!!! Olen ylipuhuttu!! Alan hipiksi!!! Halleluujah!!!

En ole julistanut mitään, tuon vain esille tieteellisia tutkimuksia. Sen sijaan että ammut viestintuojaa, voisitko kertoa mitä tutkimuksessa on vikaa mielestäsi jos kerran kuulostaa niin epäuskottavalta että pitää varautua ad hominem-kommentteihin. :)

En ole julistanut mitään, tuon vain esille tieteellisia tutkimuksia. Sen sijaan että ammut viestintuojaa, voisitko kertoa mitä tutkimuksessa on vikaa mielestäsi jos kerran kuulostaa niin epäuskottavalta että pitää varautua ad hominem-kommentteihin. :)

Netissä nyt on tutkimuksia vaikka ruotsalaisten hanhien pesimäpaikan vaikutuksesta proteiinisynteesiin, ja melkein jokaisen tutkimuksen voi kumota toisella... Siksi noihin tutkimuksiin missä kerrotaan vaan kaikki "oleelliset" että peruspulliainen ne ymmärtää on vähän tyhjän kanssa... Kun ei noista muuttujista sunmuista kerrota mitään, kerrotaan vaan että jotain on jossain testattu ja tämmöinen on tulos.. Jos jokaista tutkimustulosta lukisi kuin raamattua niin aika pirun ihmeellinen ruokavalio saisi olla että selviäsi edes hengissä..

Kyllä niistä tutkimuksista saa hyvän suunnan ja ainakin itse saan niistä selvää mutta en painota vain yhteen tutkimukseen vaan tarkistan myös onko asiasta muitakin tutkimuksia tehty ja vertailen tuloksia. Tästä varmaan johtuu se että tämä ei pakosti yhdellä tutkimuksella avaudu jokaiselle.

Kyllä niistä tutkimuksista saa hyvän suunnan ja ainakin itse saan niistä selvää mutta en painota vain yhteen tutkimukseen vaan tarkistan myös onko asiasta muitakin tutkimuksia tehty ja vertailen tuloksia. Tästä varmaan johtuu se että tämä ei pakosti yhdellä tutkimuksella avaudu jokaiselle.

Toisen tutkimuksen puutteet ei välttämättä korvaannu toisella tutkimuksella.. Ja tuskin löytyy tutkimusta mikä puoltaisi runsaan proteiinin ehkäisevän diabeetestä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom