Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
renki sanoi:No entäs sitten rasvat?
nantes sanoi:eli kuinka monta grammaa proteiinia per painokilo keho tarvii kovan treenin ohella päivässä?
ja entä kuinkua monta grammaa hiilihydraattia per painokilo?
Talakanpinskeli sanoi:Mistä helvetistä te saatte noin korkeat proteiiniarvot päivässä? Ruokalajeja, kiitos.
Tomppa85 sanoi:No huhhuh, että pitäisi 3 g/kg syödä? Itse olen syönyt reilu 200 g proteiinia päivässä ja aamupaino on 96-97 kg. Kehitystä on silti tullut hyvin. Saavuttaisinko vielä parempaa kehitystä jos söisin 250-300 g proteiinia päivässä?
Riippuu keneltä kysytään, 2-5g/pvä olisi optimi. "Yliannostuksesta" ei käytännössä näyttäisi tarvitsevan huolehtia.nantes sanoi:eli kuinka monta grammaa proteiinia per painokilo keho tarvii kovan treenin ohella päivässä?
0. Kyllähän keho tietysti niille käyttöä keksii, mutta kysymys on kehno. Parempi olisi kysyä, montako kcal tarvitset ja mistä nämä kalorit tulisi ottaa? Kalorit on rakennusaineita, ei hiilarit.ja entä kuinkua monta grammaa hiilihydraattia per painokilo?
Tomppa85 sanoi:No huhhuh, että pitäisi 3 g/kg syödä? Itse olen syönyt reilu 200 g proteiinia päivässä ja aamupaino on 96-97 kg. Kehitystä on silti tullut hyvin. Rasvaa saattaa mennä vähän enemmän kuin tuo 40 g. Mikä vähän näkyy masussakin. Saavuttaisinko vielä parempaa kehitystä jos söisin 250-300 g proteiinia päivässä? Ongelma tämä ei olisi, mutta lähinnä huolettaa kun suurinpiirtein kaikkialta tulee "munuaisiisi tulee vaurioita jos syöt yli 300 g proteiinia päivässä" tekstiä.
Sanokaa siis, jos pudottaisin rasvojen määrää hieman (nyt ehkä 80 g päivässä) ja söisin tuon 100 g enemmän protskua, olisivatko hyödyt suuremmat kuin haitat?
Talakanpinskeli sanoi:Mistä helvetistä te saatte noin korkeat proteiiniarvot päivässä? Ruokalajeja, kiitos.
tokkopaisto sanoi:Eix tää oo vähä niq samanlaista argumentaatio-osastoo ku "vaarivainaa se söi pelkkää läskisoosia ja joi viinaa päivät pitkät ja teki kaiken muunkin päin helvettiä mut eli 85 vuotiaaksi" ? Kelaa kuinka terveenä se ois eläny ja pidempään jos ois ollu hiukan rotia tossakin hommassa?
Ei kai tässä kukaan oo sanonu etteikö "kehitystä" vois tulla vaikka 1g/kg roheiinia - kehitys on suhteellista. Aattele millainen helvetistä karannu sikakiree massamonsteri voisit olla jos vetäisitkin enemmän kuin tuon 2g/kg? Kaikkihan on kiinni siitä missä ne tähtäimet lepää.
Heikki722 sanoi:Jos painonnousu = kehitys niin sama se mitä syö, kunhan tulee kaloreita. Lihas tehdään proteiinilla. Mitä enemmin proteiinia imeytyy, sitä enemmin tulee lihasta. Jotta saadaan proteiinin imeytyminen maksimoitua, on varmistettava, että proteiinia tulee masuun riittävästi. On mahdotonta sanoa, minkä rajan ylitettyä on nautittu riittävä määrä, siksi kannattaa varmasti nauttia riittävästi. Eli vastaus on, että saavuttaisit parempaa kehitystä jos söisit 300g proteiinia päivässä. Kompensoi proteiinin lisäyksen tuomat kalorit vähentämällä rasvan ja hiilihydraatin määrää.
Munuaisiin ei varmasti tule vaurioita, vaikka vetelet protua kuinka paljon! Tuo on ihan turhaa pelkoa. Uskallathan kävellä töistä kotiin? Ilmakehän saasteet aiheuttavat keuhkoillesi vaurioita varmasti enemmin kuin proteiini munuaisillesi.
Tomppa85 sanoi:No eipäs nyt vedetä jauhelihapakettia nenuun. :lol2:
Ei ollut tarkoitus argumentoida mitään, kun tarkoitukseni oli kysyä kysymys. Jos tuo "No huh huh" alku hämäsi niin tässä spoileri:
Kyseessä oli ihmetyksen ilmaisu, eikä mikään hyökkäys asiasta enemmän tietäviä vastaan.
Syötki vaan kalliita ruokia. :( Eihän noi tosiaan mahottomia summia oo mutta mun lompakolle kuiteski liikaa. Mut palkkarirahat hankitaan vaikka hanuria myymällä, siitä ei tingitä. :DTimba79 sanoi:ne tulevat yleensä vielä havemmaksikin kuin tavallinen sapuska.