Proteiinin laskemin 2gr per painokilo???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fff666
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Puhutaampa siis herasta. Pussin kylessä on tiedotetta että 1dl = 28gr proteiinia. Itse painan 104kg joten kysymys kuuluu kuinka paljon mut pitäisi saada proteiinia itse herasta. Kuulemma olisi lihasmassa puolesta hyvä olla 2gr per kilo. Treenin jälkeen yleensä olen 2 kananmunaa duunannu paistinpannulla ja 1dl jauhetta veteen. illalla vielä rahkat/raejuustot päälle plus muu ruokailu päälle. Mutta eikait tuota jauhetta nyt kilotolkulla viikossa vetää? Miten tämä yhtälö lasketaan ottaen huomioon nämä muut ruokailut.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Puhutaampa siis herasta. Pussin kylessä on tiedotetta että 1dl = 28gr proteiinia. Itse painan 104kg joten kysymys kuuluu kuinka paljon mut pitäisi saada proteiinia itse herasta. Kuulemma olisi lihasmassa puolesta hyvä olla 2gr per kilo. Treenin jälkeen yleensä olen 2 kananmunaa duunannu paistinpannulla ja 1dl jauhetta veteen. illalla vielä rahkat/raejuustot päälle plus muu ruokailu päälle. Mutta eikait tuota jauhetta nyt kilotolkulla viikossa vetää? Miten tämä yhtälö lasketaan ottaen huomioon nämä muut ruokailut.

=>muistutan että lasketaan rasvaton painokilo, ne läskit ei roheniia tarvii.
jos painat 104kg, rasvat 30% =>104 x 0,7 =>72,8 kg on sitten rasvaton massa.
aattelin vaan osa porukkaa vetää koko kehon painon mukaan.

Jes. Hyvä pointti. Empäs tuota tiennytkään. Yritin minä etsiä tietoja mutta empä älynny löytää... =) Mutta mites tuo laskuoppi hommeli. Auttaisiko joku? Kyllä minä nyt ruoastakin saan sitä mutta kun kysyin tuota niin haluaisin siihen myös vastauksen.

=>muistutan että lasketaan rasvaton painokilo, ne läskit ei roheniia tarvii.
jos painat 104kg, rasvat 30% =>104 x 0,7 =>72,8 kg on sitten rasvaton massa.
aattelin vaan osa porukkaa vetää koko kehon painon mukaan.
Toisaalta, eihän se haitaksikaan olisi jos sitä söisi "rasvallisen" painon mukaan, eli proteiinia tulisi esim. 1.8g/ kg sijastakin 2.1g/ kg. Numerot ofkoors esimerkkejä.

Siis tuo 2g per painokilo koskee kaikkia proteiininlähteitä yhdessä. Et tarvitse heraa välttämättä ollenkaan.

Näin on näreet joo. En enää vedä prodee usein jauhoista. Se paistettu kana kun vaan on niin perkeleesti paremman makuista. Lähinnä jauhoa vedän jos ei muuten meinaa päivän prodeja saada.

joo. mutta mä en reenin jälkeen paistele kanoja vaan niiden sisältä tulevia munia. eikä minulla ole aina aikaakaan. otetaan vaikka tuo 72,8 pohjaksi. eli n.145gr pitäisi saada protskuja. okei. 1dl on 28gr eli pyöreä 30gr. eli käytännössä 5dl jauhoja... Käsittämätön määrä- No toki näin en teekkään. Ruoastaha näitä saa.

Yhtälö on suhteellisen helppo. Muusta ruuasta + herasta saamasi proteiini tulee olla tarvitsemasi proteiinin määrä.

(heran määrä(dl))*28(g/dl) + (muu proteiini(g)) = 2(g/kg)*(rasvaton painosi(kg))
(heran määrä(dl))*28(g/dl) = 2(g/kg)*(rasvaton painosi(kg)) - (muu proteiini(g))
(heran määrä(dl))= [2(g/kg)*(rasvaton painosi(kg)) - (muu proteiini(g))] / 28(g/dl)

Muusta ruuasta saamasi proteiinin saat selville esimerkiksi kalorilaskurilla tai tuoteselosteita seuraamalla. Laskeminen ei kuitenkaan ole välttämätöntä, voi myös ottaa heraa aluksi vaikka 1dl ja seurata tuloksia/peiliä/vaakaa ja muuttaa määrää ja ruokavaliota sen mukaan.

Jos nyt hifistellään, niin voidaan sanoa että 30g (~1dl) harvoin sisältää 30g proteiinia, kun perusherat ovat yleensä 75-80% proteiinia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei se ole just kato niin pilikunpäälle. Pohdin tässä vaan asioita kun osaltaan on uutta ja osaltaan on vanhaa. ei mennä enää halkomaan. =) vedetään vaan palkkaria salin jälkeen tuttuun tapaan. Mulla onkin tuossa tässä alottelioiden ryhmässä oma threadi (isompi painonpudotus). Tuloksia tulee taas perjantaina.

Näin on näreet joo. En enää vedä prodee usein jauhoista. Se paistettu kana kun vaan on niin perkeleesti paremman makuista. Lähinnä jauhoa vedän jos ei muuten meinaa päivän prodeja saada.

Itellä päivän prodesta menee suurin osa herasta kun vedän samasta sheikkeristä hiilarijauhojen kanssa.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom