Proteiinilisät- fiksua vai ei?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Krago sanoi:
Tuo on jo kyllä luonteen heikkoutta, mitä merkitystä toisten mielipiteellä tuollaisissa asioissa yleensäkkään on, jos heillä on noin negatiivinen asenne lisäravinteisiin. Vedät vain menemään ja jos nalkuttaa niin nalkuttakoon. :thumbs:

Periaatteessa näin, mutta kyllä se vaan käytännössä pakkaa olla niin, että pirullisen ikävää ja inhottavaa on, jos kanssaihmiset nalkuttavat/vinoilevat/piruilevat/whatever JOKA IKINEN KERTA lisäravinnepussukan/-pönikän nähdessään. Nimim. kokemusta on. Ja kun tähän lisätään vielä se, minkä olen n*x kertaa tainnut jo täällä esiin tuodakin, että seurustelukumppani ei ylipäätäänkään hyväksy salitouhuja ja huomauttelee/nalkuttaa/mököttää/suoraan sanottuna vittuilee niihin liittyen jatkuvasti, kuten siis exäni suhteen oli asianlaita, niin eipä se punttaavan mimmin tai mikon elämä kaikin osin kovin auvoisaa ole. :(

Noh, mutta hän on ex nyt, joten...:whip: ja :rock:

Mutta tyttöystäväni ja hänen sairaanhoitaja äitinsä pitävät sitä kauhean vaarallisena. He käskevät minua kattelemaan joidenkin voimanostajein haastatteluja telkusta ja tajuamaan kuinka laho lanttu heillä on kaikenmaailman pavuista johtuen.

Vai johtuuko huono ulosanti haastatteluissa (kuten urheilijoilla yleensäkin) kuitenkin suorituksen jälkeisestä rasitustilasta?

Olen useasta eri lähteestä lukenut, että juuri runsas proteiininen sekaravinto on mahdollistanut lajimme aivojen kehityksen tälle tasolle.

N.O.Kummonen sanoi:
Olen useasta eri lähteestä lukenut, että juuri runsas proteiininen sekaravinto on mahdollistanut lajimme aivojen kehityksen tälle tasolle.

Mäki muistan lukeneeni jotain tällästä

No, voiko jokainen väittää, että jokainen "suuri voimailija" tms. olisi aivan täysissä mielenvoimissaan?

Gillyanne sanoi:
Periaatteessa näin, mutta kyllä se vaan käytännössä pakkaa olla niin, että pirullisen ikävää ja inhottavaa on, jos kanssaihmiset nalkuttavat/vinoilevat/piruilevat/whatever JOKA IKINEN KERTA lisäravinnepussukan/-pönikän nähdessään.

Tuo tilanne pitäisi minun mielestäni selvittää sillä, et kysyy kerran siit irvailusta, että onko vittuilu huumorimielellä vai ei. Sen jälkeen voit vapaasti loukkaantua, jos hän tarkoittaa sitä mitä sanoo. Varsinkin jos toinen tietää, et toisella on intohimona punttailu ja on ollut jo kauan.
Jos heittää läppää niin ei ainakaan minua häiritsisi... kiusaaminenkin loppuu nopeasti, kun ei osoita ärtymyksen merkkejä ja on vain hiljaa.

Gillyanne sanoi:
Noh, mutta hän on ex nyt, joten...:whip: ja :rock:

Ilmeisesti vittuilu oli totista totta. No, toivottavasti teit itsellesi parhaan mahdollisen ratkaisun. :thumbs:

smechanic sanoi:
Tuo tilanne pitäisi minun mielestäni selvittää sillä, et kysyy kerran siit irvailusta, että onko vittuilu huumorimielellä vai ei. Sen jälkeen voit vapaasti loukkaantua, jos hän tarkoittaa sitä mitä sanoo. Varsinkin jos toinen tietää, et toisella on intohimona punttailu ja on ollut jo kauan.
Jos heittää läppää niin ei ainakaan minua häiritsisi... kiusaaminenkin loppuu nopeasti, kun ei osoita ärtymyksen merkkejä ja on vain hiljaa.

Ei ollut pelkkää huumoria, exäni mm. moitti toistuvasti lihaksikkaita naisia rumiksi/epänaisellisiksi ja totesi kaikkien bodareiden olevan idiootteja. Tämä siis sen lisäksi, että pakkismiiteissä käyminen ja jopa pelkkä treenaamisesta puhuminen saattoi aiheuttaa hirveän riidan tai vaihtoehtoisesti marttyyrimäistä mökötystä.

smechanic sanoi:
Ilmeisesti vittuilu oli totista totta. No, toivottavasti teit itsellesi parhaan mahdollisen ratkaisun. :thumbs:

Niin, ei hän siis sen takia ex ole, että treenaamisesta vittuili, kyllä siihen oli vielä paljon painavampiakin syitä... Että teinkö oikean ratkaisun? Oi kyllä, löysin nimittäin sittemmin itselleni oman ihanan punttimiehen! :love: :haart:

-Marchi- sanoi:
No, voiko jokainen väittää, että jokainen "suuri voimailija" tms. olisi aivan täysissä mielenvoimissaan?
Mitä sitten. Ei voimanostoon (eikä mihinkään urheiluun) kuulu äo-testit. Sinullhan vasta erikoisia kysymyksiä on. Tuskinpa edes roinalla on mitään tekemistä järjen kanssa.

Isäni kysyessä lisäravinteiden käytöstä joskus totesin syöväni MAITOheraa sekä panimoSOKERIA. Lisäravinteista tietämätön isäni vastasi vain, "Jaa, etkö muuta? No, ei sitten mitään." Jos ihmiset eivät tiedä lisäravinteista ennestään, ei heille kannata edes yrittää selittää ultrasuodatetusta herasta ja maltodekstroosista, eivät tajua kuitenkaan. Sanat "maito" ja "sokeri" kuitenkin menevät jakeluun, proteiini ja hiilihydraatti voivat olla jo liian monimutkaisia käsitteitä. Kohtalaisen fiksuna pitämäni äiti taas ei osannut kertoa neljää energiaravintoainetta, joten keskustelumme lisäravinteiden käytöstä lopahti siihen.

Tähän munkin on pakko sanoa jotain vaikken muuten tänne mitään kirjotakkaan. Nimittäin, lueskelin tossa äsken pikkuveljen terveystiedon kirjaa ja siinä kerrottiin jotain hormonien haitoista. Hyvähän se on että siinä kerrotaan dopingin haittapuolista, mutta saman otsikon alla oli juttua lisäravinteista! Jotakin siinä sanottiin että lisäravinteet ovat täysin turhia ja suomalaisesta perusruoasta saa kaiken tarvitseman. Yhtään en ihmettele ihmisten asenteita lisäravinteita kohtaan jos yläasteen kirjassakin kerrotaan lisäravinteista doping otsikon alla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monilla ei sali-ihmisillä on se käsitys, että kyllä sitä lihasta tulee ilman lisäproteiinejakin.
Ja tottahan se on... Enhän mä alottaessa mtn protuja käyttäny, mut kummiski jtn kehitystä. Nykyään kyllä sitten, mutten vielä nyt ole aivan varma, onko se niin super-välttämätöntä, jos muuten syö kuin sika sitä ruokaa.

Totenkopf, totta, eihän kaikkien pidä olla mtn ydinfysikkoja. Mutta saleilla pyörii myös kusipäitä, jotka käy salilla vain uhoamis kropan kasvattamiseen ja mummonpotkimis reiden koventamiseen. Thäts not cool.

-Marchi- sanoi:
Monilla ei sali-ihmisillä on se käsitys, että kyllä sitä lihasta tulee ilman lisäproteiinejakin.
Ja tottahan se on... Enhän mä alottaessa mtn protuja käyttäny, mut kummiski jtn kehitystä. Nykyään kyllä sitten, mutten vielä nyt ole aivan varma, onko se niin super-välttämätöntä, jos muuten syö kuin sika sitä ruokaa.

Tietenkin tulee, eivät ne proteiinijauheet mitään maagisia lihaksenkasvattajia ole ;) Sinänsähän se on se ja sama, mistä ne päivittäiset proteiinit ottaa, kunhan sitä tulee tarpeeksi. Proteiinijauheiden käyttöä puoltaa mielestäni:

a) helppous ja
b) edullisuus (kun valitsee edullisen protskun)

Ilmankin tulisi toki toimeen, mutta itse en kyllä enää hyvänmakuisesta protskujauheesta luopuisi!:kippis1:

Yleensä ne kusipäät eivät jaksa pitkään treenata. Syö kuurin ryssiä, turpoaa kuin pullataikina (nesteestä), ja sen jälkeen lopettavat koko homman.

CiioN sanoi:
Haha, mä kävin tänään kouluni terkkarilla ja jotenki aiheeksi tuli treenaaminen, sitte se kysyi, että käytänkö mä lisäravinteita. Mä vastasin siihen, että kyllä mä syön proteiineja ja hiilareita, niin se sano siihen vaan, ettei kannata ainakaan käyttää sellaisia lisäravinteita, missä on hormooneja. :jahas: Eli jotenki tuntuu noiden tietotason aiheesta olevan aika pieni, muuten se terkkari on asiallinen ja hyvin järkevä. :)

Hoho!

:wanha: En oo ite tehny ny vähään aikaan mitään punttia kun ei ole paikat kestäny, nyt taas alotan ku tulee uus treeniohjelma. No asiaan ->

Kävin itekkin terkkarilla tos pari kuukautta sitten ja sanelin sit harrastuksiani et punttausta harrastan ihan omasta toimesta, mielenkiinnosta ja entisen lajin korvikkeena (+hapkido). Ni sitten terkkari kysy, että et kai sää mitään lisäravinteita käytä? Vastasin sitten, että tuleehan niitä panimosokerin kanssa otettua treenien jälkeen ja rajuustoa tulee syötyä silloin tällöin. Terkkarin ja koululääkärin kommentti siihen, "Et sinä saisi niitä käyttää, ainakaan tuon ikäisenä. Siinään ei ole edes kalkkia!" Siis ihmettä, _kalkkia_?. Oliko siitä kysymys? Ei. Ihmettelin siinä sitten vähän aikaan kunnes kaikki saatiin päätökseen ja lähdin pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom