Proteiinia "purkista"

Kaipaisin hieman jeesiä lisäravinteiden suhteen. Joskus voisi vedellä jotain heraproteiinijuomaa tai vastaavia, mutta kun noita tuotteita on markkinoilla tuhat ja yksi erilaista niin en tiedä mitkä noista on toimivia/syömäkelpoisia ja mitkä turhia ostoksia.

Onko näistä mihinkään? : http://www.kuntoravinto.com/epages/Kaupat.gpl/?ViewAction=View&ObjectID=100312

Vai voisiko joku suositella jotain toimivia tuotteita mulle.

Olen siis aloittamassa salitreeniä, tarkoituksena alkuun sellaisella saliohjelmalla treenata jossa käyn kerralla koko kropan läpi muutaman kerran viikossa - ohjelmaa en ole vielä nähnyt, koska se on kunto-ohjaajalla vielä tekeillä. Tulen myös yhdistämään kuntoiluuni aerobista liikuntaa, koska tuolla salilla on tarjolla myös erilaisia ryhmäliikuntatunteja.

Koska haluan myös pudottaa painoa/pienentää rasvaprosenttiani (joka oli eilisen ruokailun jälkeen tapahtuneen iltamittauksen perusteella hurjat 38,8%, lihasten osuus oli reilu 26%. - ensimmäinen kerta kun tuota on multa koskaan mitattu edes) haluaisin kokeilla noita proteiinijuomia painonpudotusta/salitreeniä silmälläpitäen. Ja on jostain iskostunut sellainen peikko takaraivolle, että proteiinin saannista pitäisi huolehtia painonpudotuksen aikana, ettei lähde "lihakset" pois läskin kaverina.
Saan suhteellisen paljon ruokavaliostanikin proteiinia, mutta joskus on päiviä jolloin ei vain kerry tarpeeksi proteiinia, niin olisi hyvä sitä saada edes juotavassa muodossa. Tonnikala/raejuusto/maitorahka alkaa varmasti tökkimään jossain vaiheessa, niin joku juotavassa muodossa oleva proteiini olisi hieman vaihtelua.

En tiedä kuinka mahdoton yhtälö tuo edes on. Mutta en siis ajatellut alkaa syömään hirveästi vain sen takia, että saisin lihasmassaa lisää, vaan pyrin syömään terveellisesti ja monipuolisesti, jolloin varmasti paino tulee tippumaan salitreenin ja muun liikunnan oheistuotteena. Ymmärtääkseni kun en voi lisätä lihasmassaa samalla kun pudotan painoa?!

Olen myös syönyt Möllerit Tuplaa, mutta jos jollain on suositella jotain halvempaa/parempaa vastaavaa tuotetta, otan mielelläni vinkkejä vastaan.

Tattista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fastin ja Evolutionin tuotteista on kokemuksia, ja molemmat toimii varmasti. Esim fastilla Hera80 on suht halpaa ja evolutionin whey1 myös. Maustetut maksaakin sitte hieman enemmän, mutta kannattaa ostaa tuota maustamatonta ja sitä sitten sekoittaa johonkin mehutiivisteeseen niin maistuu hyvältä :)

Treenin jälkeiseksi palautusjuomaksi käy sitte evolutionin Recovery, tai Fastin muscle+ esimerkiksi.

Niin ja ps, lihaksen kasvatus dieetillä on joillakin jopa mahdollista. Lähinnä aloittelevilla salitreenaajilla eli sinulla. Varma en ole mutta näin olen jostain lukenut.

Jos olet kerran satsannut homaan jo sen verran, että olet palkannut kunto-ohjaajan saliohjelmaasi suunnittelemaan, niin kysyppä nyt ihmeessa sitten häneltä nuista roheiineista ja ravinnosta ylipäätään. Hän osaa varmasti sinut nähtyään ja sinulle ohjelman suunniteltuaan kaikista parhaiten antaa JUURI SINULLE sopivia vinkkeja ravinnon ja kuntoilun suhteen. Täältä saat mitä todennäköisimmin vastauksiksi vain yleipäteviä mutuiluja. (JA tällä en tarkoita, etteikö täällä palstalla olisi myös TODELLA ammattitaitoista ja asioista paljon tietävää porukkaa, vaan lähinnä sitä, että kovin eksakteja ja JUURI SINULLE sopivia vastauksia on hyvin hankalaa antaa esim. näkemättä sinua ja tietämättä minkälaista saliohjelmaa noudatat)

Mitä kalaöljyyn tulee, niin tutkailemalla kaupan hyllyä, löydät melko varmasti mölleriä halvemman, vastaavan tuotteen.

Olisi hyvä tietää minkälaista treenihistoriaa sulla on? En ny halua maalailla piruja seinille mut yleensä näiden "valmentajien" ohjelmat ovat aika suolesta..
Jos viittisit pikkasen enemmän antaa infoa itestäs?

E:Ja kalaöljy on vähän semmonen juttu et mitä halvempaa ostat sen huonompaa saat yleensä.
itse oon siirtyny nestemäiseen sen takia kun juon sitä niin paljon ni tulee halvemmaks. Ja makuun tottuu, mutta kalaöljy on sun paras kaveris
kun haluat kehonkoostumusta muuttaa, itse yritän pitää sen siinä 30-45g/pvä, rahatilanteesta riippuen.

Aiempi kuntoilutausta on lähinnä fillarointia/crosstraineria/kävelyä/kotijumppa-tasolla. Tätäkin enemmän ja vähemmän säännöllisen epäsäännöllisesti. Mulla on ollut yliliikkuvien nivelien kanssa ongelmia, joten nyt haluisin hieman helpotusta tuohonkin ongelmaan.

Tuo kunto-ohjaaja on ihan tuon kuntosalin(LadyLinen) oma joku tapaus. En ole varma, onko hänellä antaa ravitsemukseen kauheasti mitään infoa, saattoi olla että ravitsemuksesta vastasi joku ihan toinen henkilö. Pitänee asia ottaa puheeksi ensi viikolla kun käydään läpi tuo tuleva saliohjelma.

ok. Noilla on vaan paha tapa lyödä joku valmis setti käteen..
jos siellä esim. reiden lähentäjiä ja loitontajia 3x15 tai vastaavaa niin tiedät sitten vaikka niistää nenääsi siihen ohjelmaan..
Itse suosittelisin lowcarb, eli n.0,5g/kilo, ja paljon sitä kalaöljyä. Se on suomalaisten perimällä melko varma ruokavalio.
Meillä on paha tapa tuputtaa niitä hiilareita liikaa siinä uskossa että niitä muka tarvittaisiin urheiluun ja elämään. Mitä kireämpi henkilö on, sitä enemmän pystyt hiilareita syömään.

ok. Noilla on vaan paha tapa lyödä joku valmis setti käteen..
jos siellä esim. reiden lähentäjiä ja loitontajia 3x15 tai vastaavaa niin tiedät sitten vaikka niistää nenääsi siihen ohjelmaan.
Joo, sitä mäkin tässä "pelkään" että sieltä tulee vain joku kopio-ohjelma. Mutta enköhän mä saa jotain tuloksia tuolla ohjelmalla näin alkuun ainakin, kun olen suht rapakunnossa yläkropastani ainakin. En oikein luota noihin reidenlähentäjä yms laitteisiin, kyykyllä/jalkaprässillä saa paremman tuloksen aikaan varmastikin. Ainoa ongelma mulla on tuon kanssa se, että mun polvet ei tykkää kyykyistä.

Kalanmaksaöljyä en kurkustani saa alas, tekee nytkin jo pahaa tuo möllerin maku kun se kalan maku nousee kurkusta suuhun kun nuo kapselit sulaa jonkin ajan kuluttua nielemisestä, tiedän kyllä tuon hyvistä ominaisuuksista mm rasvanpolttoon. Tykkään kalasta pelkällään kyllä, mutta se on aika arvokasta.
Olisi pitänyt periä isoveljen perversio kalanmaksaöljyyn, se veteli sitä pentuna pullotolkulla x)
Ei varmaankaan ollut kovinkaan terveellistä kasvuikäiselle pennulle:D

Hiilareita yritän "vältellä" mutta elimistöni vaatii niitä kuitenkin jonkin verran, koska alkaa heti pää särkee ja tulee heikko olo, jos en saa tarpeeksi hiilareita. Eli joku 35-40g hiilareita päivässä pitäisi riittää kun painoa on tällä hetkellä 71kg? pitäisikö proteiinia vetää sitten se 2,5g/painokilo vai?

Väkisin vaan niitä pillereitä kurkusta alas, niitten tuomat hyödyt kyllä voittaa pikku ahvenen maun suussa ;)
Joo, kyykky ja muut on ehkä joku 45 kertaa tehokkaampia ku kaikki hölynpölyliikkeet mitkä löytyy www.bitethepillow.com-sivulta, courtesy of Charles Poliquin :D
hm.. pystytkö tekemään prässiä sit kunnolla?
Takakyykky on vaan yks vaihtoehto, sit on esim askelkyykky, split-kyykky, etukyykky, käsipainokyykky yms..

Väkisin vaan niitä pillereitä kurkusta alas, niitten tuomat hyödyt kyllä voittaa pikku ahvenen maun suussa ;)
Joo, kyykky ja muut on ehkä joku 45 kertaa tehokkaampia ku kaikki hölynpölyliikkeet mitkä löytyy www.bitethepillow.com-sivulta, courtesy of Charles Poliquin :D
hm.. pystytkö tekemään prässiä sit kunnolla?
Takakyykky on vaan yks vaihtoehto, sit on esim askelkyykky, split-kyykky, etukyykky, käsipainokyykky yms..
Joo, kyl noita pillereitä vetelee (ennen nukkumaan menoa, niin maku tulee suuhun vasta nukahdettua), mut kalanmaksaöljy ei nestemäisenä uppoa. yöks.

Jalkaprässi onnistuu suhteellisen hyvin, mutta askelkyylly on mulla se hankalin liike. Kyykkykin menettelee, kunhan pysytellään kahden jalan varassa niin kipeytymisen riski on minimissä.

Pieni vitutus päällä, kun kävin viime sunnuntaina testaa jotain jumppaa ja nyt on polvi ihan helvetin kipee, kun siellä tehtiin nopealla temmolla asken -yms kyykkyjä ja tein jotain vissiin väärin. Sattuu fillaroiminenkin ja tuntuu, kuin polvi olisi rasvausta vailla kun se on vähän oudon tuntuinen, vähän kuin jonkinlaisessa lukkotilassa jos vähänkin aikaa on liikuttamatta jalkaa niin että polvi saa liikkua kanssa. Portaissa ravaamisesta ilman kipua voi vain unelmoida. Se miksi nyt vituttaa, johtuu siitä että polvet on ollut vuodenpäivät ihan ok kunnossa ja nyt jonkun hemmetin vammaisen jumpan jälkeen toinen kipeytyi lähes käyttökelvottomaksi.

hm.. siin voi olla aika monta syytä. Kannattaa kokeilla glukosamiinia, ja lisää kalaöljyä :D
ja mulla autto omiin polviin ku rupesin kyykkää todella syvältä, silleen et takareidet osuu pohkeisiin, mut kuitenkin ilman pomppua. Oon muutenkin huomannu et sillon ku käyttää polviniveltä koko pituudeltaan tarpeeks ni kivut katoaa..

mä en uskalla tehdä syviä kyykkyjä. Mulla on ollut joskus vuosien varrella niin hirveitä kipuja polvissa, etten ole päässyt sängyssä ylös moneen päivään. Pelkään sitä, että tulee tuollainen kipu taas.

Hiilareita yritän "vältellä" mutta elimistöni vaatii niitä kuitenkin jonkin verran, koska alkaa heti pää särkee ja tulee heikko olo, jos en saa tarpeeksi hiilareita. Eli joku 35-40g hiilareita päivässä pitäisi riittää kun painoa on tällä hetkellä 71kg? pitäisikö proteiinia vetää sitten se 2,5g/painokilo vai?

2.0-2.2g/painokilo proteiinia.

hiilaria jos diettaat aamulla ja illalla vähemmän noin 10-15g/ateria. tasaisesti päivän aikana 4 eri osaan noin 30g hiilaria, paitsi ennen treeniä ei 1.5 h mitään.

Fuhrer, et tarvi nukkuessasi hiilareita, koska lihas tarvitsee kasvaakseen proteinia ja levossa lihas parhaiten kasvaa, hiilari tuppaa pukkautumaan vatsalle Ja toi proteinin määrä on kyl aika yleinen, mutta ei niinkään kiveenkirjoitettu määre.

mä en uskalla tehdä syviä kyykkyjä. Mulla on ollut joskus vuosien varrella niin hirveitä kipuja polvissa, etten ole päässyt sängyssä ylös moneen päivään. Pelkään sitä, että tulee tuollainen kipu taas.

Yleensähän oletuksena on, että treenin myötä niveltä ympäröivät lihakset vahvistuvat ja tukevat niveltä paremmin, niin tuollaisten liikkeiden tekeminen helpottuu. Siinä mielessä kannattaa tehdä juuri noita polveen ottavia liikkeitä aina vähäsen. Huolellinen lämmittely kannattaa myös. Itse aina ennen jalkaliikkeitä teen yhdellä jalalla seistessä pientä niiausliikettä jonkun puol minsaa per jalka, joka lämmittää polven ja etureiden seutua aika hyvin.

Yksi mahdollisuus kyykkyliikkeeseen on gobletti-kyykky, eli yksi käsipaino rinnalla käsien välissä, joka kanssa on vähän helpompi tehdä kyykkyä kuin tangolla. Mulla on ollut paljon vaikeuksia kyykyn kanssa, ja nykyään teen ihan suosiolla goblettia jonka kanssa saan pohjaan asti kyykättyä.

Gobletti: http://www.davedraper.com/pmwiki/pmwiki.php/PmWiki/GobletSquat

Voisit kokeilla myös tälläistä yhden jalan versiota kuin "bulgarialainen kyykky", missä toinen jalka on takana penkin päällä. Tuntuu että tuossa versiossa toinen jalka tukee suoritusta, ja sikäli pystyy parhaiten keskittymään siihen polven liikkeeseen. Kannattaa kokeilla sopiva etäisyys, yleensä lähempänä penkkiä vakauttaa ja helpottaa liikettä.

Bulgarialainen kyykky: http://www.abcbodybuilding.com/exercise3/bulgariansquat.htm

Fuhrer, et tarvi nukkuessasi hiilareita, koska lihas tarvitsee kasvaakseen proteinia ja levossa lihas parhaiten kasvaa, hiilari tuppaa pukkautumaan vatsalle Ja toi proteinin määrä on kyl aika yleinen, mutta ei niinkään kiveenkirjoitettu määre.

en tarkottanu että mistä tämä "suuri viisaus" tuli.. lähinnä sitä että heittää jonku tommosen määrä tietämättä kyseisen henkilön aineenvaihdunnasta, painosta tai insuliiniresistanssista yms. yhtään mitään.
Yleensä ottaen suurin osa ihmisistä pärjäis 1/3osalla siitä määrästä mitä ne nyt syö. Mä oon rikkonu kaikki mun enkat alle 70g/vrk viime aikoina..

Tattis. Noi näyttäisi sellaisilta liikkeiltä, jotka jopa mun polvi kestää.

Se tässä mulla olikin nyt takana, että alkaisin hiljalleen vahvistaa noita polvea tukevia lihaksia, kun nyt on ollut vuoden hyvä kausi noiden kipujen suhteen. Lannistaa vain se, että nyt ei saa polvea kunnolla edes koukkuun, kun sitä kiristää ja repii helvetisti ja pelkään, että rikon jotain kun yleensä kipu on varoitus jostain.

Olin ihan Ortonilla tutkimuksessa mukana tästä vaivasta, eikä mitään muuta syytä löytynyt kuin tuo, että on yliliikkuvat nivelet. Häiritsee vain se, että miten voi tulla niin järkyttäviä kiputiloja jotka kestää päivästä kuukauteen, ja lähtevät sitten ilmoittamatta pois ja voivat olla pitkänkin aikaa poissa. Multa on tutkittu jopa reumatekijät tämän vaivan takia. Nestettäkään ei polvissa ole, vaikka ne näyttää usein siltä, että ovat täynnä nestettä.

Pitää toivoa, että tää helpottaisi nyt kun olen tämän viikon pitänyt taukoa kaikista kyykyistä ja muista kuntoiluista, vain 20min päivässä on mennyt työmatkan fillarointiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom