Häviääkökö idea kokonaan, jos nautin esim. protskudrinkin tai esim. raejuustoa ennen lenkkiä? Kertokaa kommentteja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tuub sanoi:Sori jos on tyhmä kysymys, mutta en ihan ymmärrä miten tää menee. Eli, jos aamuaerobinen tehdään sillä perusteella, että hiilareita ei ole niin hyvin saatavilla, niin eikö kroppa ota energiaa silloin protskuista, jos niitä on saatavilla vatsasta? Vai ottaako kehon rasvavarastoista ja jättää prodet rauhaan (mikä ainakin mun korvaan kuullostaa oudolta)?
tuub sanoi:Sori jos on tyhmä kysymys, mutta en ihan ymmärrä miten tää menee. Eli, jos aamuaerobinen tehdään sillä perusteella, että hiilareita ei ole niin hyvin saatavilla, niin eikö kroppa ota energiaa silloin protskuista, jos niitä on saatavilla vatsasta? Vai ottaako kehon rasvavarastoista ja jättää prodet rauhaan (mikä ainakin mun korvaan kuullostaa oudolta)?
Tommi S sanoi:Tuli kanssa semmonen mieleen tosta aamuairobisesta että jos syö iltapalan klo:10.00 niin eiköhön niistä proteiineista ole suurin osa imeytynyt nukkuessa ja sitten kun herää kehossa ei ole proteiinia paljon joten jos lähden lenkille miten se polttaa myös proteiineja..
Niin glukoneogeneesiin eli glukoosin uudelleenmuodostukseen... Ja glykogenolyysi taas on lihakseen ja maksaan varastoituneiden glykogeenejen hajotusta verensokeriksi. Jos glykogeenivarastot on täynnä aamulenkille lähdettäessä, keho voi käyttää myös niitä=hiilareita energiaksi. Toisaalta jos on hyvä aerobinen kunto, keho toimii taloudellisemmin ja osaa säästää näitä glykogeenivarastoja ja käyttää tehokkaammin rasvoja, kun se osaa hyödyntää niitä. Tähän vaikuttaa myös suorituksen teho. Tässä oli jotain mitä on jäänyt mieleen kuormitusfysiologian tunneilta;) Ja taisi muuten olla ihan asiaakin :DOmskakas sanoi:Maksaan glukeogeneesiin mennee suurin osa syödyistä proteiineista.
Yhtä#Hauista sanoi:Ja glykogenolyysi taas on lihakseen ja maksaan varastoituneiden glykogeenejen hajotusta verensokeriksi.
Omskakas sanoi:Kun kerran ollaan ohi aiheen, niin jatketaan. Muistelen, että lihakseen varastoitunutta glykogeeniä ei mobilisoida takaisin verenkiertoon käytännössä ollenkaan. Korjaapa, jos olin väärässä.