Pitäisi joku laite hankkia. Katselisin lähinnä elokuvia ja sarjoja. Digiviritintä en tarvitse. Laskeskelin tohon plussia ja miinuksia sekä telkkarille että projektorille.
TV
+Parempi kontrasti
+Ei niin "sijoitusherkkä"
+Ei tarvitse kangasta
+Ei tarvitse lamppua
+Toiminee hieman paremmin kirkkaassa valossa
+Musta oikeasti musta
+/- Sisältää digivirittimen, vaikken sitä tarvitsekaan
-Pienehkö kuva leffakäyttöön
-Vie oman tilansa
Projektori
TV:tä jo vertasin tossa lähinnä projektoriin.. Mutta projektorissa varmasti riittävä kuvakoko. Olen tosin hieman huolissani tämän hintaluokan DLP-projektorien mahdollisesti aiheuttamasta sateenkaari-ilmiöstä, kun huomaan moisen aika helposti.
Vaihtoehtoina olisi tällä haavaa
Samsung UE40B6050 40" LED-TV Full-HD, 100Hz, "Dynaaminen kontrastisuhde Mega Contrast"
Optoma HD20 Full-HD 1700 ANSI lumenia, 500:1 Ansi-kontrasti
Apuja tähän, vai heitänkö kolikkoa? Tässä paperilla TV vaikuttaa fiksummalta vaihtoehdolta, mutta toisaalta tuo iso kuva houkuttelisi.. :D
fe. Niin, hintataso ois 1000€ luokkaa. Heitetään yks jokeri pakkaan. Samsung PS50555 Full HD Plasma (50") löytys kans tuohon hintaan. Jos päätyy telkkariin, kannattaako ostaa LED-TV vai LCD? Käsitykseni mukaan LED-TV, mutta korjatkaas jos olen väärässä.
TV
+Parempi kontrasti
+Ei niin "sijoitusherkkä"
+Ei tarvitse kangasta
+Ei tarvitse lamppua
+Toiminee hieman paremmin kirkkaassa valossa
+Musta oikeasti musta
+/- Sisältää digivirittimen, vaikken sitä tarvitsekaan
-Pienehkö kuva leffakäyttöön
-Vie oman tilansa
Projektori
TV:tä jo vertasin tossa lähinnä projektoriin.. Mutta projektorissa varmasti riittävä kuvakoko. Olen tosin hieman huolissani tämän hintaluokan DLP-projektorien mahdollisesti aiheuttamasta sateenkaari-ilmiöstä, kun huomaan moisen aika helposti.
Vaihtoehtoina olisi tällä haavaa
Samsung UE40B6050 40" LED-TV Full-HD, 100Hz, "Dynaaminen kontrastisuhde Mega Contrast"
Optoma HD20 Full-HD 1700 ANSI lumenia, 500:1 Ansi-kontrasti
Apuja tähän, vai heitänkö kolikkoa? Tässä paperilla TV vaikuttaa fiksummalta vaihtoehdolta, mutta toisaalta tuo iso kuva houkuttelisi.. :D
fe. Niin, hintataso ois 1000€ luokkaa. Heitetään yks jokeri pakkaan. Samsung PS50555 Full HD Plasma (50") löytys kans tuohon hintaan. Jos päätyy telkkariin, kannattaako ostaa LED-TV vai LCD? Käsitykseni mukaan LED-TV, mutta korjatkaas jos olen väärässä.