Projektina Ford Sierra!

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
13.1.2004
Viestejä
1 352
Ikä
40
Onko kukaan tietonen et mitä kaikkee joutuu vaihteleen kun tipauttaa Sierraan 2.0i 8v dohcin tilalle Ford Scorpiosta 2.3i 16v motin??? Tehot kasvaapi 120hp---> 160hp et kyl toi 20% ylittyy. Katsastuskontorilta en vielä oo kyselly kun pitäis ensin tietää et mitä teknisiä selkauksia joutuu tekeen. Ruiskun aattelin päivittää PerfectPowerin stm6:seen. Cossun perä lieneen varmaakin se paras vaihtoehto kyseiseen köppyrään.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä sinne konttorille, ettei mene mutu-tiedoilla rakenteluksi...
Tai sitten fordin klubin (eikös sellainen suomessakin ole?) sivuille esittämään kysymyksiä. Sieltä varmaan löytyy faktatietoa foortin rakentelusta...
 
Zone-sarja -42%
Niin siis tehot saavat kasvaa 20% mallisarjan tehokkaimmasta moottorista. Sierrassa se on jokin cossun kone(220hp?). Iskutilavuus saa kasvaa 25% suurimmasta, eli taitaa olla joku (2.8?) kutonen mikä oli sierran isoin kone. Paino saa kasvaa 10%. Eli noin nopeesti laskettuna saat asettaa lakien mukaa korkeintaan n.260hp ja n.3.5L moottorin sierraan. Ton 2.3i saat kyllä laittaa ilman mitään muita muutoksia aika varmasti, koska tuskin perus sierran 2.8:n ja 2 litrasten välillä oli mitään muuta eroa kuin moottori.Kannattaa kuitenkin kysyä ekana konttorilta,pitääkö jarruja päivittää tai jotain. Muista myös muutosprosentit..kysy konttorilta. Perää ei tarvi noin pienen tehon lisäyksen takia vaihtaa. Lukkoyksikkö(jos ei oo) ois ihan jees. jos haluut vähän kiihtyvyyttä lisää niin tiheempi välityskin ois asiaa.Öljyt ainakin kannattaa tarkistaa vaihteistosta ja perästä.
 
Shallowman sanoi:
Ton 2.3i saat kyllä laittaa ilman mitään muita muutoksia aika varmasti, koska tuskin perus sierran 2.8:n ja 2 litrasten välillä oli mitään muuta eroa kuin moottori.

Tuossa on monessakin mielessä väärää tietoa. Ensinnäkin on noissa isokoneisissa Sierroissa eroa mm. jarrujen suhteen neloskoneisiin verrattuna. Toiseksi tuolla ei ole mitään merkitystä koska 160 heppaa menee 2.8:n tehojen yli ja sitten verrataankin jo Cossuun. Eli Cossun alustalla tuo muutos menee pykälien mukaan. +20 prosentin sääntöhän pätee vain mallisarjan tehokkaimpaan. Sitten vielä sekin voi vaikuttaa tähän, lasketaanko Cossua enää samaan mallisarjaan. Mahdollisuuksia on monia, kysymällä konttorilta selviää.
 
Ja sitten lopulta todetaan,että suomessa on niin paljon pykäliä jotta
autonrakentelu on tehty lähes mahdottomaksi. :curs:
Kyllähän se herroja vituttais,kun päräyttäisit 80-luvun sierralla jossa on +500hv porvarin uuden 700-sarjan Bmw:n ohi. :)
 
kimmo2543 sanoi:
Ja sitten lopulta todetaan,että suomessa on niin paljon pykäliä jotta
autonrakentelu on tehty lähes mahdottomaksi. :curs:
Kyllähän se herroja vituttais,kun päräyttäisit 80-luvun sierralla jossa on +500hv porvarin uuden 700-sarjan Bmw:n ohi. :)
Onhan se ihan hyvä, että jotain rajaa pidetään. Muutenhan tuolla liikenteessä ois niitä "amispommeja" aivan liikaa. Liikaa tuntuu olevan nytkin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei ihan samaa kuin kysymys, mutta verrokkiautona on tässäkin cosworth (Lähde: Katsastajat.com)



Hei, kysyisin että jos 0.0.1987 käyttöön otettu Sierra 2.0i muutetaan vapaavirtaavasta turboahdetuksi niin verrataanko silloin jarruja esimerkiksi Sierra Cosworth 16V 2WD autoon vaiko tähän Sierra 2.0i malliin joka on tehokkain Sierroista mikäli coswortheja ei lasketa. Riittääkö tällöin pelkkä muutoskatsastus ja dynolaput siitä ettei teho nouse yli 20% tehtaan ilmoittamista arvoista? -Kiitos

- Vertailumoottori on mallisarjan tehokkain, eli Cosworth.
 
NHB sanoi:
Tuossa on monessakin mielessä väärää tietoa. Ensinnäkin on noissa isokoneisissa Sierroissa eroa mm. jarrujen suhteen neloskoneisiin verrattuna. Toiseksi tuolla ei ole mitään merkitystä koska 160 heppaa menee 2.8:n tehojen yli ja sitten verrataankin jo Cossuun. Eli Cossun alustalla tuo muutos menee pykälien mukaan. +20 prosentin sääntöhän pätee vain mallisarjan tehokkaimpaan. Sitten vielä sekin voi vaikuttaa tähän, lasketaanko Cossua enää samaan mallisarjaan. Mahdollisuuksia on monia, kysymällä konttorilta selviää.
noh se olikin mutua kuten näit ja sanoin että mene konttorille siitä kyselee..Cossussa kyllä samat rakenteet,olisi outoa jos ei lasketa, tosin muutosprosentit voivat tässä estää. Jarrut 10%, takaakselin muutokset 10-15%, vaihteisto 15%, moottori oliko nyt 20% + alusta. Mutta jos kossua ei lasketa niin silloin 2.8 oli jotain 150? niin silloin sopii 20% sisään. Ja vielä sanon sen etten todellakaan ole mikään ford mies, en tiiä niist hevon vittua.
 
Eihän siinä mitään, että nämä "amistuunaajat" saadaan jollain tapaa pidettyä kurissa, mutta nykyinen lainsäädäntö suorastaan estää uusien autojen piristämisen konepuolelta. Pitää olla tyyppihyväksyntää ja päästölappua ja jos jonkinlasita linketin-lankettia ja käytännössä kokonaan on estetty kunnon katutykkien rakentaminen. Ei kai se vähentäs kenenkään turvallisuutta liikenteessä, jos lyötäs virityksille tiukat katsastus- ja turvamääräyspykälät, mutta kuitenkin mahdollistettas uudempienkin autojen virittäminen ylipäänsä, siis aivan laillisesti. Kyllähän noita "vähäpäästösiä" nytkin VOI rakennella ja saadaan niitä leimaankin, mutta pykälien ja asetusten mukaisina ne ei pysy..
 
Ja nää on niitä asioita joissa ei oteta ruotsalaisista mallia(siis valtiovalta).
Ruotsissa on näitä zz-top autoja huru mycke ja varmasti tehoja riittävästi.
Muistaakseni siellä oli Ford fiestassa pikkulohko v-8 moottorilla joka oli asennettu taakse.Siinä oli vahvistettu teräsputkirunko,joten ei se ihan amistasoinen viritys ollut.
 
kimmo2543 sanoi:
Ja sitten lopulta todetaan,että suomessa on niin paljon pykäliä jotta
autonrakentelu on tehty lähes mahdottomaksi. :curs:
Kyllähän se herroja vituttais,kun päräyttäisit 80-luvun sierralla jossa on +500hv porvarin uuden 700-sarjan Bmw:n ohi. :)
Onko jäänyt leima saamatta jollekkin viritykselle, vai mistä moinen katkeruus "herroja" kohtaan? +500 heppanen sierrahan on mitä helpoin tapaus saada kilpiin. Mun mielestä on pelkästään hyvä asia kun tuollaisiin vaaditaan edes se mallisarjan tehokkaimman mallin alusta. En kyllä ikinä jaksa uskoa sitä, että kukaan olisi katkera uuden 7-sarjalaisen ohjaimissa sulattoikää lähestyvälle Fordille. Puhumattakaan että olisin Suomessa koskaan nähnyt uuden 7-sarajalaisen kisailevan totisesti tienpäällä.
 
azzyyr sanoi:
Eihän siinä mitään, että nämä "amistuunaajat" saadaan jollain tapaa pidettyä kurissa, mutta nykyinen lainsäädäntö suorastaan estää uusien autojen piristämisen konepuolelta. Pitää olla tyyppihyväksyntää ja päästölappua ja jos jonkinlasita linketin-lankettia ja käytännössä kokonaan on estetty kunnon katutykkien rakentaminen. Ei kai se vähentäs kenenkään turvallisuutta liikenteessä, jos lyötäs virityksille tiukat katsastus- ja turvamääräyspykälät, mutta kuitenkin mahdollistettas uudempienkin autojen virittäminen ylipäänsä, siis aivan laillisesti. Kyllähän noita "vähäpäästösiä" nytkin VOI rakennella ja saadaan niitä leimaankin, mutta pykälien ja asetusten mukaisina ne ei pysy..
En tajua minkä vuoksi niin moni itkee tonnin parin päästömittausta. Jos jollakin on tarkoitus tehdä uudehkosta autosta kunnolla kulkeva peli, niin tuo ei ole kyllä suurikaan menoerä siinä sopassa. Tai jos haluaa turbon, niin miksi ihmeessä ei osta autoa jossa sellainen on jo valmiiksi? Samalla saa moottorin ja voimansiirron jotka yleensä kestää kasvaneita voimavaroja paljon paremmin kuin siinä nuhaisessa perusmallissa.
 
herrasmies sanoi:
Saihan noita viislitraisenakin, eli sellanen vaan suoraan.
ja malli merkintä oli xr8 tehty etelä-african johonkin rata-auto luokkaan joutuvat tekemään niitä parisataa kappaletta että saivat tyypitettyä ne
 
NHB sanoi:
En tajua minkä vuoksi niin moni itkee tonnin parin päästömittausta. Jos jollakin on tarkoitus tehdä uudehkosta autosta kunnolla kulkeva peli, niin tuo ei ole kyllä suurikaan menoerä siinä sopassa. Tai jos haluaa turbon, niin miksi ihmeessä ei osta autoa jossa sellainen on jo valmiiksi? Samalla saa moottorin ja voimansiirron jotka yleensä kestää kasvaneita voimavaroja paljon paremmin kuin siinä nuhaisessa perusmallissa.

Sen takia että sillä parilla tonnilla saa ihan kivasti jerkkua autoon(riippuu autosta) Esim erääsen Opel Mantaan tehtiin kahdella tonnilla tuplasti tehoja. Saabin mukit, kanget ja kampiakseli 2.0 --->2.2 (puristukset kasvo niin paljon et ei 95 tarvi ajella)
Kansi koneistettiin(isommat venttiliit, parempi muotolu, vähän laanattiin pois, melkein 300asteinen nokka, säädettävä nokkapyörä ja kannen palotilat samankokosiks)
Ruisku helvettiin ja sen tilalle astettiin Weberin veljekset ruokkimaan ja pakopuolelle pelti setti ja suoraputki... 110hp--> +200hp
Tosin kyseinen ukko teki kaiken itte paitsi kannen työstön ja säädätyksen.
 
Se on eri asia kiristellä jotain vanhaa ooppelin ruoskaa kuin nykyautoja. Auto itsessään maksaa ihan eri malliin, osista puhumattakaan. Parilla tonnilla saa ne nokka-akselit, tonnilla saattaa jäädä ostamatta.
 
Jep jep, mut nyt onkin kyseessä 92vm oleva Ford Sierra ettei ihan kauheesti mene :offtopic: :D
Ja nokat tosiaan maksaa noin 1200egee tohon 2.0dohciin et ihan jo siks aattelin suoraan vaihtaa sitä pataa jareempään ja ei sen katsastus ukkelin kauheesti pitäis valittaa koska noita 2.3 koneita on tehty vasta -95 vuodesta eteenpäin. Luulis menevän päästöissä ja kulutuksessa aika samoihin ton nykyisen padan kans...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom