Presidentti Tarja Halonen peittelee valtiojohdon virheitä

Aikakausilehti Ilkka julkaisi avoimen kysymyksen Tarja Haloselle koskien Koiviston konklaavin salausta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi on siis jonkun lakimiehen kirjottama teksti Ilkan yleisönosastoon. Onkohan sama julkastu paperiversiossa, vai löytyykö toi vaan netistä?

Kattelin Ilkan sivuilta, niin ainakin minulle jäi sellainen käsitys, että julkaistut kirjoitukset löytyvät sekä netistä, että paperiversiosta. Varma ei tosin voi olla ennekuin näkee.

Mä luulen kyllä että Suomen valtionauvosto on myös aikamoinen salaliitto. Ja sit on se eduskunta. Kaikkii salaisii asiakirjoi ja faxei. Sit on viel niitä oikeudenkäyntei mitkä julistetaan salaiseks..
Taidan soittaa Karpolle..

oikonen sanoi:
:offtopic:
Ei kannata, Karpo on hyllytetty:( Nyt kukaan ei enää tarjoa viiden euron edestä savustettuja ruusuja tosielämän sankareille, joiden vaimo lähti, auto räjähti ja pienehkö pyrstötähti koiraan mäjähti.

oikonen sanoi:
Mä luulen kyllä että Suomen valtionauvosto on myös aikamoinen salaliitto. Ja sit on se eduskunta. Kaikkii salaisii asiakirjoi ja faxei. Sit on viel niitä oikeudenkäyntei mitkä julistetaan salaiseks..

Heh, joo kaikki salaliittoteoriat on ihan naurettavia. Tottakai kaikki politiikot on täysin rehellisiä eikä koskaan taivuttele sitä lakia, puhumattakaan riko sitä. Ja varsinkin sellaset ääliöt, jotka ottaa jotain tämmösiä juttuja esim. keskustelupalstoilla on ihan naurettavia pellejä. Vitut tyhmät wannabebodarit on taas saanu vähän liikaa vaikutteita jostain jenkkileffoista....

Vai mitä? Eikös se oo ihan selvää kaikille, jolla on vähänkin järkee minkä takia esim. ne stasi-listat on salattu 40 vuodeks. Halonen on kai sanonu, että säälittävää vanhoja kaivella ja että se on kun joku purjehdusseuran jäsenlista. Kuka sellasen haluaa nähdä? On se kumma kun ei noin hyvät perustelut mene tyhmille bodareille perille. Saatana, hankkis aivot tai pysyis siellä salilla!

Kyllä me tässä väärässäkin voidaan olla. Ja vaikka tosiaan sillä kommenttien typeryydellä ei tällekään palstalle ole mitään rajaa ja toi sun kommenttis osotti mm. todella hyvää huumorintajua niin kyllä mä nyt kuulisin ihan järkeviä argumentteja asian puolesta tai vastaan. Oikonen on varmaan näihin asioihin syvällisesti perehtynyt ja varmaan osaa selittää minkä takia tämmösistä jutuista on ihan naurettavaa puhua sen lisäks, että niissä halutessaan voi nähdä jotain "salaliittoteorioita"...lol...

training_addict sanoi:
. taas saanu vähän liikaa vaikutteita jostain jenkkileffoista....

Kyllä nyt on otettu vaikutteita Suomen ykkös tutkijoihin kuuluvalta Kalevi Kannukselta.

training_addict sanoi:
Kyllä me tässä väärässäkin voidaan olla. Ja vaikka tosiaan sillä kommenttien typeryydellä ei tällekään palstalle ole mitään rajaa ja toi sun kommenttis osotti mm. todella hyvää huumorintajua niin kyllä mä nyt kuulisin ihan järkeviä argumentteja asian puolesta tai vastaan. Oikonen on varmaan näihin asioihin syvällisesti perehtynyt ja varmaan osaa selittää minkä takia tämmösistä jutuista on ihan naurettavaa puhua sen lisäks, että niissä halutessaan voi nähdä jotain "salaliittoteorioita"...lol...

No kyllähän yhteiskunnallisista asioista kannattaa ja pitää puhua, mutta ei nyt kaikki ole ihan aina niin kuin joku tutkijaksi itseään nimittävä yrittää väittää. Se että jutusta puhutaan sataseutu lehdessä sekä promerit.netissä valtamedioiden vaietessa kertoo kyllä mielestäni enemmän jostain muusta kuin salailusta.

Mitä tulee perehtymiseeni asiaan, niin luin linkitetyt tekstit läpi. Lisäksi tiedän mitä vallan kolmijako tarkoittaa. Mitkä ovat ja ovat olleet presidenttien valtaoikeudet lähihistoriassa sekä mitä tuomioistuimen riippumattomuus tarkoittaa.

Se että poliitikko, oli sitten presidentti tai pääministeri näkee kantansa oikeaksi tavaksi ajaa valtion etua ja sen läpiviemiseksi tai selvittämiseksi käy keskusteluja alan asiantuntijoiden kanssa ei ole mitään tai ainakin hyvin vähän tekemistä yllä mainittujen valtiosääntöoikeudellisten asioiden kanssa.

Jos joku sitten vielä luulee että Koivisto presidenttinä päätöksillään aiheutti laman ja mitä muuta niin suosittelen kyllä tosissaan tuohon Suomen valtiolliseen päätöksenteko järjestelmään perehtymistä.

Vaikka mitäpä minä näistä tietäisin...

oikonen sanoi:
Lisäksi tiedän mitä vallan kolmijako tarkoittaa. Mitkä ovat ja ovat olleet presidenttien valtaoikeudet lähihistoriassa sekä mitä tuomioistuimen riippumattomuus tarkoittaa.

Se että poliitikko, oli sitten presidentti tai pääministeri näkee kantansa oikeaksi tavaksi ajaa valtion etua ja sen läpiviemiseksi tai selvittämiseksi käy keskusteluja alan asiantuntijoiden kanssa ei ole mitään tai ainakin hyvin vähän tekemistä yllä mainittujen valtiosääntöoikeudellisten asioiden kanssa.
Aivan oikein! Siinä nimittäin valtiosääntöoikeudet kalpenee ja tuomioistuinten riippumattomuus helposti unohtuu, kun tasavallan presidentti toteaa, että "olosuhteisiin nähden olis suotavaa, että tätä lakia tulkittais tämmöttis."

Varsinkin, jos edeltävä jakso lähihistoriassa on ollut ns. Kekkosen aika, jolloin kaikki asiat, siis kaikki, lehdistössä, tuomioistuimissa ja lähikaupoissa olivat juuri niin kuin Kekkonen sanoo.

Minä olen ainakin aivan valmis uskomaan kaikenlaisiin salaliittoteorioihin ja muutenkin uskomaan poliitikoista pahaa! :)

reino sanoi:
Minä olen ainakin aivan valmis uskomaan kaikenlaisiin salaliittoteorioihin ja muutenkin uskomaan poliitikoista pahaa! :)

Niin määki! :kippis1:
Kylle se vaan niin on pojjaat että kaikki mikä kiiltää ei oo kultaa.

Pistäis nyt vaan mun puolesta oikein kunnolla painetta sinne Halosen suuntaan niin nähtäis kuinka pitkälle se Tawjan huumori kantaa, vai murtuuko feikki-imago. Toiselle kaudellehan se nyt menee täysin ilmeisesti jo muutenkin, mutta haluisin nähdä töllöttimestä kaikin mokomin lisää sellaista kuvamateriaalia missä imagosliippaajien silotteleman pinnan alta läikähtäis välillä kunnolla esiin se Tawjan sisällä asuva riivaaja.

oikonen sanoi:
Kyllä nyt on otettu vaikutteita Suomen ykkös tutkijoihin kuuluvalta Kalevi Kannukselta.

No kyllähän yhteiskunnallisista asioista kannattaa ja pitää puhua, mutta ei nyt kaikki ole ihan aina niin kuin joku tutkijaksi itseään nimittävä yrittää väittää. Se että jutusta puhutaan sataseutu lehdessä sekä promerit.netissä valtamedioiden vaietessa kertoo kyllä mielestäni enemmän jostain muusta kuin salailusta.

Mitä tulee perehtymiseeni asiaan, niin luin linkitetyt tekstit läpi. Lisäksi tiedän mitä vallan kolmijako tarkoittaa. Mitkä ovat ja ovat olleet presidenttien valtaoikeudet lähihistoriassa sekä mitä tuomioistuimen riippumattomuus tarkoittaa.

Jos joku sitten vielä luulee että Koivisto presidenttinä päätöksillään aiheutti laman ja mitä muuta niin suosittelen kyllä tosissaan tuohon Suomen valtiolliseen päätöksenteko järjestelmään perehtymistä.

Vaikka mitäpä minä näistä tietäisin...

Kiitos tästä. Joku tommonen vastaus olis alunperinkin ollu vähän järkevämpi, tajuat varmaan ittekin minkä takia mä älähdin sulle. Mä myönnän, että nää konklaaviepäillyt mitä tapahtu ja mitä ei, on melko löyhällä pohjalla ja tottakai tää ajankohta millon ne on otettu tapetille pistää myös epäilyttään. Se, että niitä ei oo valtamediassa otettu selvimmin esille ei täydy johtua mistään salaliitosta niin kun jotkut väittää, vaan yksinkertasesti koska hommasta on hatarat todisteet ja tämmösellä vois olla kuitenkin suuret vaikutukset äänestäjien mielikuviin. Totta tai ei. Silti mun mielestä jokasella pitäis olla mahdollisuus vetää ne johtopäätökset itte. Jokatapauksessa säkin jätit kommentoimatta noita stasi-listojen panttaamisia. Niistä mun mielestä on kovemmat argumentit minkä takia ne täytyis julkistaa, varsinkin kun ei ole juuri mitään järkevää syytä niitä salailla. DDR ja stasi on menneisyyttä. Eikä nämä ole ainoat asiakirjasalailu epäilykset mitä Haloseen kohdistuu. Pelkkää sattumaako? Kateellisten panettelua? Sehän jo on selvää, että mm. muumimamma-imago on kaukana Halosen todellisesta luonteesta, joten ei kaikki asiat ole aina aivan siten miltä äkkiseltään vaikuttaa...

Arto Lahti vaatii Sataseudussa valtiojohdolta salailun lopettamista! :rolleyes:

Eipä tullut Koiviston konklaavi julkisuuteen ei...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom