Presidentinvaalit: Vanhanen vai Niinistö?

Liittynyt
12.4.2004
Viestejä
16
Vanhanen vai Niinistö?​

Kumpaakohan tässä äänestäisi, Vanhasta vai Niinistöä? Olen kahden vaiheilla, ja veikkaan että moni muukin on.

Koska tuossa toisessa vaalithreadissa keskitytään vasen/oikea -taistoon, haluaisin nostaa tämän kysymyksen omaksi threadikseen.

Vanhanen vaikuttaa täysijärkiseltä, rauhalliselta ja hillityltä kaverilta. Ei kittaa viinaa ja näyttää tietävän mistä puhuu. En ole yhdessäkään radio-, TV-, tai muussa haastattelussa kuullut mitään typeryyksiä miehen suusta. Itseasiassa jokainen haastattelu vain lisää positiivista mielikuvaani. Silti, tuntuu kuin en tietäisi Vanhasen asenteista tarpeeksi antaakseni äänen.

Niinistö taas tuntuu ymmärtävän talouden toimintaperiaatteet. Mies ihan oikeasti vaikuttaa haluavan nostaa Suomen elinkeinoelämän jaloilleen ja jopa tietävän miten se tehtäisiin. Toisaalta Niinistö ei tunnu kovin edustavalta presidentiltä, kaikkine ryypiskelyineen, rullaluistimiensa ja puolivallattoman poikamies-imagonsa kanssa. Ja mistä tämä "Työväen presidentti" -juttu on revitty? Porvari on prkl porvari, ja siksi minä sille ääneni haluan antaa.


Joten, jos muilla palstalaisilla olisi mielipiteitä, tiedonmurusia tai muita valaisevia kommentteja, niitä olisi kiva kuulla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Apostrophe sanoi:
Vanhanen vai Niinistö?​

Kumpaakohan tässä äänestäisi, Vanhasta vai Niinistöä? Olen kahden vaiheilla, ja veikkaan että moni muukin on.

Koska tuossa toisessa vaalithreadissa keskitytään vasen/oikea -taistoon, haluaisin nostaa tämän kysymyksen omaksi threadikseen.

Vanhanen vaikuttaa täysijärkiseltä, rauhalliselta ja hillityltä kaverilta. Ei kittaa viinaa ja näyttää tietävän mistä puhuu. En ole yhdessäkään radio-, TV-, tai muussa haastattelussa kuullut mitään typeryyksiä miehen suusta. Itseasiassa jokainen haastattelu vain lisää positiivista mielikuvaani. Silti, tuntuu kuin en tietäisi Vanhasen asenteista tarpeeksi antaakseni äänen.

Niinistö taas tuntuu ymmärtävän talouden toimintaperiaatteet. Mies ihan oikeasti vaikuttaa haluavan nostaa Suomen elinkeinoelämän jaloilleen ja jopa tietävän miten se tehtäisiin. Toisaalta Niinistö ei tunnu kovin edustavalta presidentiltä, kaikkine ryypiskelyineen, rullaluistimiensa ja puolivallattoman poikamies-imagonsa kanssa. Ja mistä tämä "Työväen presidentti" -juttu on revitty? Porvari on prkl porvari, ja siksi minä sille ääneni haluan antaa.


Joten, jos muilla palstalaisilla olisi mielipiteitä, tiedonmurusia tai muita valaisevia kommentteja, niitä olisi kiva kuulla.


Kummastakaan en pidä mutta Niinistö vetää pidemmän korren Nato kantansa takia. Eli haluan Suomen Natoon hyvän sään aikana koska huonon sään vallitessa se on myöhäistä. Niinistö on näistä kahdesta selkeästi Natomyönteisempi ja muutenkin kansainvälisempi.
 
Vanhanen on liian nössö. Hänellä ei ole särmää, mitä tarvitaan presidentin virkaan. Hän saattaa olla asiallinen mutta ei hänestä kuitenkaan ole mielestäni presidentiksi. Presidentin pitää olla vahva persoona, jolla on asennetta ja omia mielipiteitä.

Mikä juttu tämä on, että Niinistö ryyppää? En ole koskaan nähnyt mitään juttua, jossa sanottaisiin, että Niinistö olisi vetämässä kännejä kaupungilla. Luulen, että Niinistön alkoholin käyttäminen muistuttaa etelä-eurooppalaisten juomakulttuuria.

Niinistöllä on kokemusta esimerkiksi siitä, miten EU toimii. Niinistö olisi muutenkin sopiva valinta presidentiksi, koska hän tuntuu tietävän mistä puhuu ja olisi vahva presidentti. Hänellä olisi varmasti tarpeeksi munaa nostaa joku asia pöydälle esimerkiksi hallituksen kanssa käytävissä kokouksissa.
 
Ehdottomasti Niinistö..:thumbs:
 
Itse mietin ihan samaa. Vaalikone heitti Vanhasen ykköseksi, mutta kuitenkin taidan kallistua Niinistön puolelle. Niinistössä vaikuttaisi olevan ainakin enemmän särmää, jos ei muuta.
 
Kaikki muut vaihtoehdot paitsi Niinistö tarkoittaa automaattisesti, että annat äänen Haloselle.
 
No jos nyt ihan välttämättä pitäisi näistä kahdesta valita, niin kyllähän se silloin Niinistö olisi, ei pysty millään äänestämään keskustalaista.
 
Vähän paska homma, kun oikean laidan äänet jakautuu kahteen pakkaan. Voimat pitäisi yhdistää, mutta luonnollisesti kumpikaan puoli ei voi hyväksyä kompromissia. Ja taustalla muumimamma nauraa partaansa ratkaisten pelin ekassa erässä. Toisesta kierroksesta tulisi mielenkiintoinen, jos sinne asti päästään.

Edit: saukille siis täältä ääni
 
Stölle kans. Oon gmarksin kanssa samaa mieltä ja pelkään pahoin, että muumimammaa katsellaan taas tulevinakin vuosina... Ja joku vielä tosissaan käy äänestämässä Hautalaa, Kallista ja Soinia...
 
quiz sanoi:
Kaikki muut vaihtoehdot paitsi Niinistö tarkoittaa automaattisesti, että annat äänen Haloselle.
Jep! Tämä kannattaa pitää mielessä.

Vaalikeskustelu jossa oli sekä Vanhanen että Niinistö mukana oli monelta osin mulle pettymys.
Sen mitä siitä irti sain oli, että meidän ikiharmaa pääministeri käyttäytyi todella epäammattimaisesti ja naurettavasti. Matti on surkea esittämään argumenttejä, surkea väittelemään ja kaiken puolin antoi todella tyhmän vaikutuksen itsestään. Vanhanen ei antanut Niinistölle lainkaan puheenvuoroa vaan puhui/huusi Saulin päälle minkä kerkesi.

Sitten itse pettymykseen. Niinistö on todella fiksu kaveri, ja hän, jos joku voi tehdä parannuksia Suomalaiseen yhteiskuntaan, sekä Suomen asemaan EU:ssa. Yleensä todella karismaattinen kaveri, oli tässä haastattelussa täysin jyrätty Matin epäammattimaisten huutojen ja puheripuleiden alle. Niinistö ei saanut puheenvuoroa. Tää oli mulle todella suuri pettymys, koska en ole unohtanut sankaria jonka avulla noustiin taloudellisesta taantumasta 90-luvun aikana.:worship:

Sauli on kaikesta huolimatta ehdottomasti koko Suomen kansalle ainoa oikea vaihtoehto. Sauli on ainoa, joka pystyy pistämään kampoihin ja pitämään Suomalaisten puolta EU:ssa!

Armeijat ei enää johda maita, vaan RAHA ja rahahan on Saulin alaa;)
 
"Niinistö ei saanut puheenvuoroa."

Kyllä Salen olisi pitänyt se puheenvuoro ottaa vaikka väkisin ja sitten verbaalisesti hapettaa muumimamma ja hemuli-vanhanen.
 
Snoopie sanoi:
Vanhanen on liian nössö. Hänellä ei ole särmää, mitä tarvitaan presidentin virkaan. Hän saattaa olla asiallinen mutta ei hänestä kuitenkaan ole mielestäni presidentiksi. Presidentin pitää olla vahva persoona, jolla on asennetta ja omia mielipiteitä.
Snoopie kiteytti hyvin, ihan samaa mieltä.

Kuten tässäkin threadissa jo todettukin, ei Vanhasella ole näissä geimeissä mitään jakoa, Niinistön ja Halosen välillä se skaba oikeasti käydään. Moni tuntuu tosin olevan sitä mieltä, ettei mitään skabaa enää olekaan, vaan Halonen on varma voittaja. Itse uskon (ja toivon) että Niinistöllä on realistiset mahdollisuudet voittoon.
 
Hellion sanoi:
Kuten tässäkin threadissa jo todettukin, ei Vanhasella ole näissä geimeissä mitään jakoa, Niinistön ja Halosen välillä se skaba oikeasti käydään. Moni tuntuu tosin olevan sitä mieltä, ettei mitään skabaa enää olekaan, vaan Halonen on varma voittaja. Itse uskon (ja toivon) että Niinistöllä on realistiset mahdollisuudet voittoon.
Miksi Vanhasella ei olisi jakoa? Ainakin mielipidemittausten perusteella on koko ajan ollut Niinistön edellä?


Gillyanne sanoi:
No jos nyt ihan välttämättä pitäisi näistä kahdesta valita, niin kyllähän se silloin Niinistö olisi, ei pysty millään äänestämään keskustalaista.

Aika monilla tuntuu olevan jonkunlainen Keskusta-kammo. Olisi kiva kuulla mistä tämä johtuu? Onko kysymys vaan yksittäisistä henkilöistä tai maalais-imagosta? Ihan reaalipolitiikkaa ajatellen en juurikaan löydä perusteita sille, että äänestää mieluummin kumpaa vain Kokoomusta tai SDP:tä, muttei missään tapauksessa Keskustaa.
 
MC Aropupu sanoi:
Aika monilla tuntuu olevan jonkunlainen Keskusta-kammo. Olisi kiva kuulla mistä tämä johtuu? Onko kysymys vaan yksittäisistä henkilöistä tai maalais-imagosta? Ihan reaalipolitiikkaa ajatellen en juurikaan löydä perusteita sille, että äänestää mieluummin kumpaa vain Kokoomusta tai SDP:tä, muttei missään tapauksessa Keskustaa.


Ihan reaalipotiikkaa ajatellen näissä vaaleissa kannattaa äänestää henkilön eikä puolueen perusteella. :)

Stö on sellainen kettu joka voisi antaa Suomelle paljon. Ja mitä niihin puheenvuoroihin tulee niin kannattaako huutavalta idiootilta varastaa huutamalla puheenvuoro muussa kuin hätätilanteessa? Eli sauke.
 
Niinistö noista kahdesta. Mutta aina kun suomen jo "hallinnut" pressa on ollut ehdolla, ei ole valittu uutta presidenttiä ja niin tulee käymään nytkin.
 
Back
Ylös Bottom