Porkkanoilla parempi rusketus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaspa
  • Aloitettu Aloitettu
Kummin kaiman serkku kertoi saaneensa paremman rusketuksen popsimalla näitä oransseja pötkylöitä. Koska näitä karoteeni pötköjä sitten pitäisi ruveta syömään kesää silmällä pitäen ja kuinka paljon? Vai kannattaako ollenka?:cool:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei se ruskettumiseen vaikuta, vaan tämä beeta karoteeni varastoituu ihon alle, niitä saa kai vääntää aikas moisen läjän jotta tälläinen keltainen, päivettyneen näkönen iho tulee.

On sitä jotain tollasta juttua liikkunut. Myydään niitä sellasia vitamiini valmisteita jolla pitäis tulla parempi rusketuskin, sisältää jotain porkkanan aineosia. En tiä onko nää taas näitä "henkimaailman juttuja" ;)

Porkkanathan siis sisältävät A-vitamiinin esiastetta beta-karoteiinia joka on rasvaliukoinen ja kertyy elimistöön mutta aino sivuoire on suurempien määrien myötä kellertävä iho. Jossain tutkimuksessa sanottiin että saa 7-10% paremman rusketuksen (nopeampi, smoothimpi? jotain..). Itse aion popsia jälleen kesän lähestyessä porkkanoita isolla kädellä ja sen lisäksi tästä Vitamaxista saa 5g:sta 18mg beta-karoteenia joka on aika todella hulvaton määrä.

Originally posted by smeagol
On sitä jotain tollasta juttua liikkunut. Myydään niitä sellasia vitamiini valmisteita jolla pitäis tulla parempi rusketuskin, sisältää jotain porkkanan aineosia. En tiä onko nää taas näitä "henkimaailman juttuja" ;)

Joo mm. ruotsista sai tilata tuollasia pillereitä eka 'kuuri' ilmaiseksi kuin huumeita ikään söisi. Sisältivät beta-karoteenia, c-vitamiinia, e-vitamiinia ja jotain muuta turhaa.. huvittavaa vaan kun ne määrät mitä yksi tabu piti sisällään oli varmaan 5 x pienemmät mitä itse tulee popsittua joka päivä läpivuoden punttitreenin ohella :)

Meijän luokanvalvoja on popsinut porkkanoita koko ikänsä (n.40v) ja syö kyllä varmaan joka päivä jotain porkkanaruokaa. Sen iho on sellanen ruskehtava, mutta esim. kädet on ihan tumman keltaset! Aika karun näköset. Ja se tiedetään, että se johtuu just porkkanan syönnistä...

Originally posted by Jaspa
Koska näitä karoteeni pötköjä sitten pitäisi ruveta syömään kesää silmällä pitäen ja kuinka paljon? Vai kannattaako ollenka?:cool:

2,2,4,4,6,6,8,8 ja palauttelut päälle , 1vko 250g/ed ja pari viikkoa siitä 150g/eod. Raaste sopii hyvin palautteluun , kuurille kokonaisia porkkanoita.;)

Re: Re: Porkkanoilla parempi rusketus

Originally posted by Kraftwerk n
2,2,4,4,6,6,8,8 ja palauttelut päälle , 1vko 250g/ed ja pari viikkoa siitä 150g/eod. Raaste sopii hyvin palautteluun , kuurille kokonaisia porkkanoita.;)

:kippis1:

Eikös tämä beeta karoteeni suojaa ihoa auringolta? Itse popsein viime kesänä jotain tabuja missä oli kyseistä möhjyä .

tapahtui 29 vuotta sitten...

Eli Helsingin kätilöopistolla ihmeteltiin miten on mahdollista, että täysin suomalaista alkuperää olevat vanhemmat saavat niin tummaihoisen "kellertävän" lapsen ja testeissä oli kuitenkin kaikki kunnossa. No syy selvisi hetimiten eli äitini popsi odotusaikana vajaan kilon porkkanoita joka ikinen päivä. Seurauksena, että olen ollut melko ruskettuvaa sorttia koko ikäni enkä pala kovin helposti edes etelän auringossa vaikken voiteita paljon käytäkkään. No kai tääkin on yksilöllistä, mutta kyllä mä ainakin uskon, että porkkanoista jotain hyötyä on ollut sillä kyllä tämmösen blondin pitäs palaa melko helposti... Onko muilla vastaavia kokemuksia????

Re: tapahtui 29 vuotta sitten...

Originally posted by Little Butcher
Onko muilla vastaavia kokemuksia????

Mielenkiintoista. Itse olen kyllä melkoisen tumma joten palaminen ja ruskettuminen sen suhteen varmaan normaalia, mutta oudoksi homman tekee se että vieläkin omistan selkeät rusketusrajat kesältä :D Mistähän se johtuu...ympärivuotisesta d-vitamiinikäytöstä vai hääh.

edit: tuntuu että aikasemmin ei näin ole ollut.

Joopa joo, hommasin noita pirkka beetakaroteeni pillereitä.
Saas nähä miten noi toimii rusketuksen edistäjänä , ohjeessa lukee 3-4 pilsuu päivittäin, onko jollain noista karoteeni pillereistä kokemuksia?

strike sanoi:
Porkkanathan siis sisältävät A-vitamiinin esiastetta beta-karoteiinia joka on rasvaliukoinen ja kertyy elimistöön mutta aino sivuoire on suurempien määrien myötä kellertävä iho. Jossain tutkimuksessa sanottiin että saa 7-10% paremman rusketuksen (nopeampi, smoothimpi? jotain..). Itse aion popsia jälleen kesän lähestyessä porkkanoita isolla kädellä ja sen lisäksi tästä Vitamaxista saa 5g:sta 18mg beta-karoteenia joka on aika todella hulvaton määrä.
Muuten meni ihan oikein, mutta beetakaroteeni on vesiliukoinen. A -vitamiini on rasvaliukoinen, mutta sen esiasteesta beetakaroteenista ei voi saada myrkytysoireita eikä se kerry elimistöön rasvaliukoisen vitamiinin tavoin.
ja voisihan se Little Butcherin väite periaatteessa pitää paikkansakkin, en jaksa sitä nyt tähän sekoilla täysin, mutta sikiöaikana muodostuu se ihon osa johon melaniinia (värjää ihon) kertyy. Ilmeisesti jos melaniinia on paljon äidillä, se periytyy myös lapselle, värjäämättä kuitenkaan lapsen ihoa pysyvästi tummaksi.
Hmm, kiintoisaa, pitääkin tutkia aihetta lisää. :)

PS. Kehitin tuon äiti-lapsi-melaniini -teorian juuri äsken, älkää pitäkö sitä ehdottomana totuutena :D

Jaspa sanoi:
Kummin kaiman serkku kertoi saaneensa paremman rusketuksen popsimalla näitä oransseja pötkylöitä...

Onhan tuo tiedetty jo vissiin ainakin parikymmentä vuotta, joten ei ihan uusi "keksintö".
Pillereitä en ole kenenkään kuullut kehuvan, mutta porkkanamehu tuo mukavasti väriä ja aurinko tuntuu tarttuvan paremmin. Tosin onkohan sitä sellaista puristeporkkanamehua edes myynnissä Suomessa?
Jos meinaat porkkanoita popsimalla väriä muuttaa, niin saa jokusen kappaleen syödä päivittäin.

Body Shopissa oli ainakin pari vuotta sitten myynnissä "porkkanaöljyä", jonka luvattiin kosteuttavan kasvojen ihoa. Sitä se toki teki, mutta antoipa samalla hieman sävyä kasvoille. Öljy oli nimittäin oranssinruskeaan vivahtava. Yhdellä käsittelyllä tuo "väri" pysyi pari päivää. Päivittäin käytettynä syventyi entisestään. Aika kivaa tavaraa. Mainospuheissa ei ollut mainintaa värjäävistä ominaisuuksista - sen käyttötarkoitus oli siis pääasiassa kuivan ihon kosteutus tavallisen naamarasvan alle laitettuna.
Pullon oli vain jotain 20 ml joten siitä ei riitä koko kropan käsittelyyn. Löytyisköhän tuommoista jostain muualta vähän edullisemmin...?

ljm sanoi:
Saapas, oletko nyt ihan varma?

"Sen sijaan beetakaroteenin runsaskaan nauttiminen ei johda elimistössä myrkytykseen. Kertyessään rasvakudokseen se saattaa ainoastaan aiheuttaa ihon kellertymistä."

lähde: http://www.tohtori.fi/eviva/vita2.php3
´
Ei jumaliste, mä nyt sitten etin kans tosta beetakaroteenista tietoa ja se tosiaankin on rasvaliukoinen. Mutta prkl, mä muistan varmasti lukeneeni jostain että se on vesiliukoinen. :evil:
Pitää ruveta lukeen vähän kriittisemmin nettiä. :(
*säätää paskasuodatintaan*

Edit: Niin tosiaan, kiitos ljm että korjasit väärän tietoni, olis voinu käydä pääsykokeissa hullusti kun rupee tommosia vastaileen. :)

Kävin joskus 4-5 vuotta sitten ekan kerran etelässä ja se pariskunta jonka kanssa lähdettiin toi jotain 2-3 viikkoa ennen reissua sellasen "porkkanatabletti" purkin ja sanoi että noita kun popsit ohjeiden mukaan niin ei pala läheskään niin helposti. No minähän söin kun ilmaseks sain ja aattelin että ei paskankaan merkitystä voi näillä olla. Palan aika helposti auringonpaisteessa ja sillä reissulla en palanut. Käytin aurinkorasvoja kuten muutenkin, eli ero ei tullut siitä. En tiedä oliko näiden tablettien ansiota tämä palamattomuus, mutta jotenkin no pakko uskoa että niillä jotain vaikutusta asiaan oli...

Tunnnen yhden ihmisen, joka oli joskus käyttänyt rusketuspillereitä kaverinsa kanssa oikein urakalla. Joskus sitten olivat nähneet itsestään valokuvan, jossa olivat ilkeän keltaisia. Siinä vaiheessa he huomasivat, että eipä tainnut hommassa olla paljoa järkeä.

Kokeilin itse joskus itseruskettavaa voidetta. Läträsin huonosti, ja seuraavana päivänä olin aivan laikukas ja häpeän täyttämä. Siitä tuli kyllä oikea tummanruskean sävy, mutta se lähti sitten aika nopeasti pois, eli ei riitä ainoaksi rusketuksen lähteeksi. En tiedä, mitä ainetta siinä oli.

Kuinkahan monta porkkanaa pitäisi popsia päivässä, että saisi edes jotain vaikutusta aikaseksi? :D

Jos muutama riittää, niin sitten jaksaisi kokeilla, mutta jos kilon verran pitää vetää päivässä, niin tulee jo aika jänöjussi olo :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom