Porkkanoilla parempi rusketus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaspa
  • Aloitettu Aloitettu
Yhessä vaiheessa söin ihan älyttömättömän paljon porkkanoita eikä se kyllä ole vaikuttanut mun rusketuksiin, ihan samanlainen rusketus kuin vähä porkkanaisena vuonnakin. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu samoin, kunnes kuulin karoteenimyrkytyksen vaarasta. Jäi sitten se päivittäinen porkkanakilo rouskuttamatta :D

Tällä foorumilla tuskin paljon röökiä vetävää jengiä on, mutta olitteko tietoisia, että beetakaroteeni lisää tupakoitsevien riskiä sairastua syöpään? Tästä oli viime kesänä Turun Sanomissa isot jutut, koska Turussa tehtiin 80- ja 90-luvuilla syöpätutkimusta beetakarotiinin vaikutuksesta tupakoivilla ihmisillä. Ennakko-oletukset olivat ihan toisenlaiset kuin mitä käytäntö osoitti.

Tässä vielä linkki TS:n juttuun: Beetakaroteenikapselit lisäävät tupakoivien keuhkosyöpäriskiä

Fuck, kävin lukemassa tuon linkin ja taitaa "aurinkokapselit" lähtä roskiin. Tarkoitus oli kokeilla niitä syömällä väheniskö aurinkoihottuma, rusketu mä en kuitenkaan.

Sanosin että aurinkorasvaa vaan pintaa ja pihalle kun se aika koittaa, väri tarttuu jos on tarttuakseen ei siinä sen ihmeempää. Itse en ainakaan ole kokenut hyötyä tai haittaa vaikka on porkkanoita joskus popsittu oikein urakalla ja mitä tulee noihin karoteeni kapseleihin en niistäkään kokenut mitään apua joten saivat mokomat jäädä. Taitaa vaan olla niin että toiset ei rusketu juuri millään ja toisiin se tarttuu kun terva tukkaan.

Fuck, kävin lukemassa tuon linkin ja taitaa "aurinkokapselit" lähtä roskiin. Tarkoitus oli kokeilla niitä syömällä väheniskö aurinkoihottuma, rusketu mä en kuitenkaan.

Äiti vitsailee aina, että näytän kalkkilaivan kapteenilta ja suorastaan häikäisen mun valkoisella iholla. En rusketu, palan perkeleen helposti ja saan aina aurinkoihottumaa, vaikka kuinka käyttäisin aurinkorasvaa. Viimekesänä sitten popsin pari liuskaa noita "aurinkokapseleita": En ruskettunut, paloin hieman, mutta aurinkoihottumaa ei tullut juuri ollenkaan. Siispä en käy lukemassa tuota linkkiä, ettei iske paniikki :D

Mulla kanssa pysyi viimekesänä aurinkoihottuma eka kertaa poissa, lääkkeinä juurikin semmottiset kapselit ja solkku. En sit tiedä kummasta oli apua vaiko kummastakaan.

Tänä keväänä kyllä sama "kuuri" aurinko ihottuma on niin persiistä...

siis tuo keuhkosyöpälinkki, muita negatiivisia linkkejä ei tainnut tässä keskustelussa olla?? sehän oli ihan olematon määrä mitä se betakaroteeni vaikutti, hiukka enemmän voisi vaikuttaa kun lopettaisi sauhuttelun? Mulla vaan tuo sun logiikka meni hiukan nurinkurisesti :)

Mä olin myös aika yllättynyt tuosta TS:n jutusta viime kesänä. Hommasin nimittäin ite noita beetakaroteenitabletteja aurinkoihottumaan viime keväänä, ja purkin kyljessä ei ollut mitään mainintaa tuosta, eikä apteekin henkilökuntakaan sanonut mitään. Ite en onneks polta, joten en oo missään riskiryhmässä. Aurinkoihottumaan tuo on ainakin auttanut. Tänä keväänä sain vaan erittäin lievän muodon siitä. :)

Itsellä oli tapana popsia kilokaupalla porkkanoita päivässä. Sitten kun joku huomautti että missä olet ruskettunut keskellä talvea, niin lopetin siihen :rolleyes:... Nyt on oma kalpea väri palautunut ja tykkään tästä enemmän.

Pointti oli siis, että kyllä niillä porkkanoilla ihan kivan päivetyspohjan tuntuu saavan. Ja ei se nyt ole ihan yhtä voimakas ole kuin perinteisellä tavalla hankittu. Se vaatii myös päivittäistä (ja aika isoa) porkkana-annosta. Riippuu varmasti ihmisestäkin miten tuo värjääntyminen vaikuttaa.

Itsellä oli tapana popsia kilokaupalla porkkanoita päivässä. Sitten kun joku huomautti että missä olet ruskettunut keskellä talvea, niin lopetin siihen :rolleyes:... Nyt on oma kalpea väri palautunut ja tykkään tästä enemmän.

Pointti oli siis, että kyllä niillä porkkanoilla ihan kivan päivetyspohjan tuntuu saavan. Ja ei se nyt ole ihan yhtä voimakas ole kuin perinteisellä tavalla hankittu. Se vaatii myös päivittäistä (ja aika isoa) porkkana-annosta. Riippuu varmasti ihmisestäkin miten tuo värjääntyminen vaikuttaa.

Ai se auttaa? perhana... tarttee itekki varmaan alottaa syömää porkkanaa.. Mäki oon tälllane kalkkilaivan kapteeni ja tunnu ees aurinko tehoovan!

Kannattaa kuitenkin olla varovainen niiden porkkanoiden kanssa. Kaveri kerran popsi niin paljon porkkanoita että muuttui pupuksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom