Polvivaivaisen treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Caicu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moikka!

Kysytäänpäs välillä neuvoa täältä myös-poikien-puolelta. No fence punttimimmit.

Eli mulla on polvessa jokin irtonainen rustokappale, joka todella haittaa jalkojen ja pakaroiden treenausta. Myös juokseminen tekee pahaa. En voi enää kyykätä oikeastaan millään muotoa, paitsi jumppapallolla avustettuna ja ilman mitään painoja (siis jumppapallo selän ja seinän väliin, ja siitä kyykätään). Askelkyykkyä kokeilin toissapäivänä, mutta polvi ei siitäkään tykännyt. Eli alakropan treenaus on kuukauden verran painottunut laitteessa tehtäviin reidenojennuksiin, sekä nilkkaremmillä tehtävään pakaraliikkeeseen, joka kylläkin mulla tuntuu enemmän takareisissä kuin pakaroissa.

Kysymys kuuluukin, että mitkä liikkeet sopisivat tällaiselle polvivaivaiselle, koska ihan tosissani haluaisin jalkoja treenata ja pakaroita piukentaa? Vai onko kyseessä mahdoton yhtälö?

Onnistuuko suorin jaloin maastaveto? Siis täysin suorin jaloin, ei romanialaiseen tyyliin..? Entä maastavedot yleensäkin? Niillä sais ainakin takareidet ja perse osumaa..

lähennys-ja loitonnuskoneet onnistunee? jos saliltas tälläset löytyvät

Kyllä luulisin, että suorin jaloin maastaveto onnistuisi. Mutta ihan ns. lukkosuoraksi en toista jalkaa saa tuon polven takia, mutta muuten onnistuu varmasti.

Lähennys- ja loitonnuslaitteissa en olekaan pitkiin aikoihin treenannut. Jotenkin olen saanut sellaisen käsityksen, että ne olisi aika "turhia" laitteita. Voin olla väärässäkin. Toisaalta kun ei muutakaan oikein pysty tekemään ja mielikuvitus meinaa loppua. Todella kaipaan sellaista treeniä, että seuraavana päivänä olisi takapuoli kipeä.

Onko muuten omalla painolla tehtävissä liikkeissä mitään järkeä? Esim. juuri tuollaisilla jumppapallo-kyykyillä?

Caicu
Onko muuten omalla painolla tehtävissä liikkeissä mitään järkeä? Esim. juuri tuollaisilla jumppapallo-kyykyillä?

Eikös se ole siitä kiinni saatko niillä riittävän rasituksen treenattavalle lihakselle. Ja jumppapallokyykyissä voi pitää käsipainoja käsissä tai levypainoa rinnalla lisävastuksen saamiseksi.

Eikös se ole siitä kiinni saatko niillä riittävän rasituksen treenattavalle lihakselle. Ja jumppapallokyykyissä voi pitää käsipainoja käsissä tai levypainoa rinnalla lisävastuksen saamiseksi.

Niin, ennen teinkin 12,5 kilon käsipainoilla, mutta tämä polvi estää nyt ainakin tällä hetkellä lisävastuksen käytön. Voisin tietysti pikkuhiljaa aloittaa jostakin tosi kevyistä käsipainoista.

Morje Caicu... Oli itselläkin samoja ongelmia viime vapun jälkeisten kohellusten jälkeen ja kuukauden päivät taisteltuani päätin mennä kuvauksiin seurauksella että palanen irti jostainpäin polvea ja liikkuu siellä omia ratoja..

=>Jalkojen teko alussa todella haastellista koska palasen ollessa "ylhäällä" & polven oikealla puolella niin se lukitsi koko polven ja sormimiehenä pienellä kikalla sen sai pois siitä häiritsemästä. Tosin ei uskaltanut juurikaan romuja käyttää selässä tai muutenkaan, koska jos se kappale olisi jossain kovassa sarjassa mennyt "väärään" kohtaan, lopputuloksesta ei välttämättä olisi tullut kovinkaan kaunista katsottavaa... Liikkeitä mitä uskalsi vähän koittaa niin prässiä korostetun lyhyellä liikkeellä pienillä painoilla plus yllämainuttuja soveltaen. Pystyin jotenkin tekemään ylläpitävää reeniä koiville mutta ei toivoakaan että ne olisivat kasvaneet tämän fiaskon aikana.

=>Komennus leikkaukseen joka tietenkin oli julkisella puolella ==> jonot >3kk mutta hoitotakuun? takia alle <6kk.. Operoitavaksi pääsin juuri ennen kun deadline olisi tullut vastaan.
koko paskan operaatio kesti sen kuninkaalliset 10minuuttia ja muutama tunti että epiduraalista lähti vaikutus. Päivä kepeillä ja polvi kuin uusi.

==>Koita inittää vastaan lääkärille että polvi häiritsee sun koko elämää ja maailma tuhoutuu jos ei sitä leikata a.s.a.p.. Tsemii reeneihin ja älä kuitenkaan lähde kostean vklopun jälkeen puukolla sitä palasta ottaa hanee.. (kävi itsellä meinaan muutaman kerran mielessä) ;)

Heissan.

Juu leikkausjonossa tässä parhaillaan ollaan - julkiselle puolelle. Ortopedille sanoin, että todella häiritsee elämää, koska kaikki harrastukset on liikuntaan liittyviä. Tuntui ymmärtävän asian laidan. Täytyy vain toivoa, että piakkoin pääsisi leikkaukseen. Peruutuspaikka olisi enemmän kuin tervetullut.

Sama homma mulla, että mitään nousujohteista treeniä tämän koiven vuoksi ei voi jaloille/pakaroille tehdä. Salilla olen alakropalla tehnyt vaan reiden ojennuksia ja alatalja-nilkkaremmi-systeemiä. Kauhee huoli koko ajan, että lihakset surkastuu. Mutta onneksi voi sentään jotain tehdä. Mutta voi että, kun haaveilen päivästä, jolloin olisi takapuoli ja reidet treenistä hellinä!

Lisäksi kaipaan lenkkeilyä tosi paljon, oikein jotain kunnon hikilenkkiä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Caicu: -Oletko kokeillut erillaisia osakyykkyjä ja porrasnousuja? Niillä ainakin itse olen pystynyt kinttuja treenailemaan silloin kun nuita irtopaloja on polvessa pyörinyt. Kumma jossei nuita pysty tekemään, jos esim. reiden ojennukset onnistuu. Pakaroille sitten päälle reverse hyperssiä, jossei osakyykyillä saa sinne tuntumaa riittämiin.

Pahimpia ovat juuri porrasnousut.

Osakyykky ei oikein tuo pienillä painoilla tuntumaa. Ja isompia ei voi laittaa, koska sitten taas polvi temppuilee.

Mitenkäs tuo reverse hypers (?). Tarviiko siihen jonkun nimenomaisen laitteen, vai missä sitä voi tehdä?

Caicu: -Merkillistä, että pahimpia ovat juuri porrasnousut, ne kun ovat oikeintehtyinä yleensä miltei kenelle tahansa polvivaivaiselle sopivinta treenailua. No, näinhän se menee kun yksilöitä kaikki ollaan, toiselle apu on toiselle myrkky.

Miten nuo osakyykkyt isommilla painoilla temppuilee jos pienillä onnistuu? Nuissahan on tarkoituksena treenata sellaisilla nivelkulmilla, missä ongelmia (tässä tapauksessa lukkiintumista, kipua ym.) ei esiinny. Yleensähän nuo irtopalat vaivaa tehdessä tietyillä nivelkulmilla, olipa vastusta sitten enempi tai vähempi ja ovat oireettomia toisilla.

Ja reverse hyperssiä voi tehdä jumppapallon, parin penkin tai minkä tahansa lattiasta sopivan korkealla olevan tason avulla, toki sen tekemiseen on myös siihen tarkoitettu vermele olemassa, jonka avulla lisäpainojen käyttö on helpompaa. Mutta ei se lisäpainojen käyttö ole mahdottomuus ilman kyseistä vermelettäkään. Alla video laitteella ja pallolla tehtyinä selvittämään millaisesta harjoituksesta on kyse. Parempiakin esimerkkejä tekniikoista löytyy, mutta se ei olekaan nuiden videoiden pointti tässätapauksessa.

http://www.youtube.com/watch?v=VIP-c1IUbR0

http://www.youtube.com/watch?v=7LbLRbiVB0A&feature=related

Apua polvivaivaisen treeniohjelma

Morjesta,

Elikkä kysyisin treeniohjelmaa, jossa ei polvet ottais hittiä eli mielellää painottus yläkroppaa, mut unohtamatta pohkeita. Tämä siksi, koska tällä hetkelle vasen polvi on vähän heikossa hapessa ja parin viikon päästä pääsen vaivasta valittaa terveyshuoltoo ja sinne asti oltava rasittamatta polvea.
Hausta oon yrittäny ettii, mut aivan tuloksetta ku porukka painottaa ettei jalkoja kannata jättää tekemättä ja oon aivan samalla kannalla, mut tällä hetkelle ja tällä polvella mieli on toinen.
Oon miettinyt et toimisko esim. joku perus 3- tai 4-jakonen, josta on vaa jalat karsittu poikkee. Mut kuinka useesti tätä voi tehdä esim. jos tekee kahdella reenillä kropan läpi tai sit kolmella? Eli jos, kahdella reenillä kroppa läpi 2on1off.. tai sit kolmella 3on1off.. Onko mitään järkee?
Ja pahoittelut uuden ketjun postauksesta, mut toivottavasti näin saan kysymyksiini vastauksen :)

Ps. Jalkojen skippaaminen on vaa väliaikasta et palaan heti sorvin pariin, kun polvet rupee entisen tavoin pelaamaan! :piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom