Polvisiteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daug
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Missä vaiheessa kannattaa hankkia polvisiteet? Ja onko niistä apua kun teen reisille vain jalkaprässiä, hack kyykkyä ja jalan koukistusta...? Ainakin tuntu polvissa pientä kipua tänään, tekniikka kyllä oli oikea.

Ja vielä lisäkysymys jalankoukistuksista että millasilla painoilla/toistoilla sitä kannattaa tehdä? Eli siis niin paljon painoa kehiin että menee se 10 toistoa vai vähemmän painoa ja enemmän toistoja? :confused:

P.S: Tää siirretään kuitenki aloittelijoiden osioon :evil:

Originally posted by Daug
Missä vaiheessa kannattaa hankkia polvisiteet? Ja onko niistä apua kun teen reisille vain jalkaprässiä, hack kyykkyä ja jalan koukistusta...? Ainakin tuntu polvissa pientä kipua tänään, tekniikka kyllä oli oikea.

Itse käytän polvisiteitä vain lyhyissä ja kovissa kyykyissä. Tuskin voidaan sanoa mitään nyrkkisääntöä siitä, koska siteet kannattaisi hankkia. Bodytyylillä treenattaessa siteitä tuskin tarvitsee ihan heti, voimanostotreeni on sitten asia erikseen. Tohon kipuun kannattaisi ehkä kokeilla polvenlämmittimiä, itsellä ainakin on auttanut.

mä otan siteet ns. kovissa sarjoissa...mun tapauksessa nämä "kovat" (:jahas: ) sarjat suoritetaan yli 100kg:n painoilla...alle 100kg:n kanssa en käyttäisi siteitä (yksilökohtaista)...voimat kasvavat sen verran nopeasti alussa että nopeasti pystyy vetelemään sarjoja yli 100kg:llä...

niin ja oman kropan (tässä tapauksessa polvien) kuunteleminen on tärkeää...itsellä juuri nämä 100kg+ painot alkavat ottamaan jo polvien päälle että näen järkeväksi ottaa siteet käyttöön.

Originally posted by arni
mä otan siteet ns. kovissa sarjoissa...mun tapauksessa nämä "kovat" (:jahas: ) sarjat suoritetaan yli 100kg:n painoilla...alle 100kg:n kanssa en käyttäisi siteitä (yksilökohtaista)...voimat kasvavat sen verran nopeasti alussa että nopeasti pystyy vetelemään sarjoja yli 100kg:llä...

niin ja oman kropan (tässä tapauksessa polvien) kuunteleminen on tärkeää...itsellä juuri nämä 100kg+ painot alkavat ottamaan jo polvien päälle että näen järkeväksi ottaa siteet käyttöön.

Mullaki 100kg+ sarjoissa polvissas tuntuu jo... Mitäs eroa on siteillä ja polvenlämmittimillä? :kuvia: ?

Kannattaa kuunnella omaa kroppaansa ja siinä vaiheessa, kun alkaa tuntua polvissa liikaa laittaa siteet kovimpiin sarjoihin. Esim. itse voin tehdä normaalin jalkakyykyn kovatkin sarjat ilman siteitä, mutta hack-kyykky on mun polville rasittavampi liike. Hackissakin laitan siteet vain kovimpiin sarjoihin. Ehdottomasti kannattaa tehdä sarjoja myös ilman siteitä, että polvet vahvistuu. Siteihinkin tottuu helposti, jos niitä käyttää liikaa ja pian voi kevyemmätkin painot tuntua raskailta ilman siteitä.

Jalankoukistuksissa tuo 10-12 toistoa hyvällä tuntumalla ja supistusvaiheeseen keskittyen lienee hyvä peruslähtökohta.

Mitäs eroa on siteillä ja polvenlämmittimillä? :kuvia: ?
Polvisiteet ovat nimensä mukaan polven ympärille käärittävät siteet. Polvenlämmitin on taas jalkaan polven kohdalle vedettävä "putkilo" tai "sukka" (mites sen nyt selittäis). Polvenlämmittimet sallivat yleensä hiukan paremman liikkuvuuden verrattuna siteisiin (riippuen tietysti kuinka tiukkaan siteet käärii).

Mullaki 100kg+ sarjoissa polvissas tuntuu jo... Mitäs eroa on siteillä ja polvenlämmittimillä? :kuvia: ?

Liitteet

• polviside.webp
    polviside.webp
    5,3 KB · Katsottu: 2 620
Mitäs eroa on siteillä ja polvenlämmittimillä? :kuvia: ?

Liitteet

• polvituki.webp
    polvituki.webp
    1,3 KB · Katsottu: 2 673
Itse käytän polvisiteitä vain, jos on tarkoitus kyykätä kaikilla varusteilla. Tämä tapahtuu noin kerran 2-3 kuukaudessa. Silloin laitan ne vajaan parin markan hujakoilla. Normaalisti en käytä siteitä ykkösissäkään.

Mikäs on oikea tapa sitoa polvisiteet?
Ite tulee vedettyä ne todella tiukalle.
Olen kyllä kuullut, että niitä ei tarvitsisi sitoa pirun lujalle, mutta eipä niistä ole paljoa hyötyä jos jättää löysälle IMO.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Jollain jenkkisivustolla oli oikein video siteiden sitomisesta. Linkki taisi olla joskus täällä.

Itse en ainakaan voi vetää käyttämiäni Titanin punaraitaisia niin kireälle kuin saisin. Tuntuu etten pääse kunnolla kyykkyyn onnettomilla alle 200 kg:n kyykkypainoilla jos siteet on vedetty aivan "kaikki löysät pois" kireälle. Vähän pitää jättää siteet löysälle niin paljon parempi.

Itse käytän siteitä vain yli 90% kuormilla, joskus en silloinkaan. Polvikipu ei varmaankaan polvisiteiden käytöllä ainakaan parane. Itseasiassa olen kuullut päinvastaisia kertomuksia, että kipu on lähtenyt kun siteet on jätetty sarjoista pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom