Polvisiteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timo7
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täällä on varmasti juttua tästäkin aiheesta, mutta kun tyhmänä en ainakaan uusia topikkeja löytänyt joten kysäisen:

tarvitsisin hyvät kyykkysiteet. Käytössäni on ollut aikanaan tuplakeltaraitaiset (muistaakseni Marathonit) joihin olin oikein tyytyväinen pysäyttävän ominaisuuden vuoksi. Nyt olen käyttänyt sekä Apt: n Black Mambaa että Gaspin mustia keltaraitaisia ja en oikein saa tuntumaa, vaikka kuinka kireälle vetää. Jotenkin eivät tarpeeksi pysäytä ala- asennossa vaan joustavat "yli". Pitäisi olla sellaiset, jotka oikeasti pysäyttävät alhaalla.

Olen lukenut vanhoista viesteistä, että Metalit olisivat nimenomaan pysäyttävät, mutta mites on? Titanien taas sanotaan pompauttavan ja epäilen että ne olisivat nimenomaan sellaiset, jotka joustavat "yli" ja sellaisia en halua.

Vinkkejä otetaan mielellään vastaan. Nuo hyvät siteet kun maksavat 40- 60€ niin ei viitsisi ostaa aivan turhaan uusia siteitä, vaan panostaisi kerralla oikeisiin. Lisäksi siteet saisivat olla käsin kiristettäviä, siis ilman veiviä ja myös, että ne saa yksinkin jalkaan.

Mä nyt vähän arvailen, mutta keskustelua se on tämäkin. Titanin THP:t on kuulemma sellaiset että ne saa sidottua ihan jumalattoman kovaksi tueksi joten voisin kuvitella että niissä on juurikin enemmän stopping poweria kuin reboundia. Mulla ei itsellä näitä ole joten joku tuollaiset omistava tai niitä kokeillut saa kertoa olenko ihan pihalla.

Olen ollut siinä luulossa että Thp: kin olisi Titanin muiden siteiden mukainen, eli pitäisi pompauttaa, mutta ei pysäytä. Voin olla ihan väärässäkin. Lisäksi saakohan Thp: tä sidottua ilman apua?

Nykyään olen käyttänyt siteitä enimmäkseen piikkailun loppupuolella ja satunnaisesti peruskaudellakin, enimmäkseen menen polvilämppäreillä (olen välillä laiska sitomaan siteitä useampiin työsarjoihin :-)

Käytössäni on Titanin TItaniumit ja olen noista tykännyt. Minulla on myös THP:t, mutta niillä ei ole vielä kovin montaa treeniä takana (ostin ne jo varalle, kuluneiden Titaniumien korvaajaksi). Ne olivat ensituntumaltaan hieman vähemmän reboundaavat kuin TItaniumit, mutta toisaalta uusi side on aina jäykkä eikä sitä saa vielä kunnolla kireälle, joten en osaa valitettavasti vielä sanoa THP:stä enempää.

THP :t (ja TItaniumit/muut siteet) saa sidottua hyvin itse. Laitan polvisiteet aina itse, sillä saan ne sillä tavalla sopivalle kireydelle ja samalla tuntee itse, että ne ovat kohdallaan. Alkuun siteet voivat olla jäykät ja kovat, joten ne tarvitsevat hieman sisäänajon - muutaman treenikerran jälkeen ne saa kireämmälle ja sidottua paremmin.

Aikoinaan minulla oli myös Metalin mustat siteet ja ne olivat omasta mielestäni tosiaan juurikin pysäyttävät (tosin tästä on jo aikaa, joten noista ei ole tuoretta muistikuvaa) - kallistuisin itse Titanin suuntaan, sillä pidän enemmän niiden tuesta ja siitä, että ne ovat enempi reboundaavat (omasta mielestäni).

Nuo Gaspin Super Heavyt (siis ne mustat joissa on neljä keltaista raitaa) ovat kyllä muuten hyvät, mutta niistä en saa sitä pysäytystä tuonne kyykyn alaosaan. Tuo pysäytys on mulle tärkeä, koska siitä saan sen tunteen että voi turvallisesti vetää kyykyn pohjaan saakka ja pysäytyksen myötä myös ylöslähtö helpottuu. Siksi varmaan nuo Marathonin keltaraitaiset oli aikanaan hyvät, ne pysäyttivät tosiaan tuolla lopussa, mutta nyt ovat käyneet painojen suurentuessa aivan liian löysiksi.

Olen itse kyllä kyykännyt pienen ikäni, enkä enää ole mikään nuori, joten kokemusta siteistä on. Ei vaan meinaa löytyä oikein hyviä. Olen muutenkin sellainen , että samoilla siteillä tulee kyykättyä vuosia.... pysyvät hyvänä, kun pidän niitä vain raskaimmissa kyykyissä.

Minäkin käyttelen samoja siteitä vuosia - minullakin on mennyt muutamia kokeiluja, että löysi omaan käyttöön sopivat siteet, hyviä on tosiaan hankala löytää :-(.

Arvelen, että Metal Black -side voisi olla hyvä valinta. Sitä on saatavilla 2m ja 2,5m pituisena. Metalin side tosiaan tuntui pysäyttävältä siteeltä - minulla oli vanhemmat Metalin mustat siteet, mutta uskoisin niiden olleen suunnilleen nykyisiä Metal Black:eja vastaavat. Itse päädyin Titaneihin, sillä se sopi omaan kyykkytekniikkaan paremmin, mutta Metalin musta side oli tosiaan stoppaava side.

Titanin TItaniumit tosiaan on reboundaavat omasta mielestä, joskin se kireälle laitettuna jarruttaa kisasyvyydessä, mutta antaa vähän reboundia. Tosin raskaimmissa kyykyssä otan laskun hieman rauhallisemmin, joten nuo ei välttämättä anna hirmuista reboundia sinällään.

Löysin tällaisen vanhan threadin, mutta tuossa mainittuja siteitä on vieläkin myynnissä:
https://pakkotoisto.com/threads/parhaat-polvisiteet.25570/

Toiselta palstalta löysin tällaisen threadin:
http://www.voimaforum.fi/viewtopic.php?t=3962

Tuolla kehuttiin myös Metal Black :eja. Arvelisin, että nuo voisi olla hyvät sinulle.
Harmi, että minulla ei ole enää noita mustia Metal :eja, joten en pääse testaamaan ja verestämään muistia, sillä omat kokemukset niistä on muutaman vuoden takaa.

Mutta toivottavasti näistä on hieman apuja siteiden valinnassa ja mielelläni auttelen lisää.

^ Nuo ylläolevat sun linkit olinkin jo aiemmin löytänyt, ihme ettei täällä sen enempää just polvisiteistä ole juttua, ovathan polvisiteet kuitenkin todella olennaiset vyön ohella kovaa kyykätessä. Tai sitten bodarit kyykkäävät kokolailla ilman siteitä. Itsekään en oikein kovia ykkösnostoja juurikaan harrasta, mutta kerran vuoteen otan sellaisen voimakauden, jossa mennään kyllä aika lähelle maksimeja. Yleensäkin treenailen joka toinen viikko pumppiharjoittelua ja joka toinen on voimaviikko ja voimaviikolla on sitten kyykkysiteet käytössä. Tietenkin myös rannesiteet ja vyö.... ja magnesiumia selkään ja käsiin ja tankoon ja ammoniakkia nokkaan :D

ovathan polvisiteet kuitenkin todella olennaiset vyön ohella kovaa kyykätessä. Tai sitten bodarit kyykkäävät kokolailla ilman siteitä.
Ei kai ne niin kovin olennaiset ole ja onhan toi RAW-nostaminen pelkillä lämppäreillä nykyään muotia. Bodarit taas, jos jotain siteitä käyttävät niin tuskin niillä on niin merkitystä mitkä rimpulat ne on kunhan vähän tukee, kun ei niitä kuitenkaan vedetä niin ettei veri kierrä.

Ei kai ne niin kovin olennaiset ole ja onhan toi RAW-nostaminen pelkillä lämppäreillä nykyään muotia. Bodarit taas, jos jotain siteitä käyttävät niin tuskin niillä on niin merkitystä mitkä rimpulat ne on kunhan vähän tukee, kun ei niitä kuitenkaan vedetä niin ettei veri kierrä.

Niinpä, bodauksessa nimenomaan pumpin saaminen on mahdollista ilman siteitä, painothan eivät voimatasoon verrattuna ole vastaavat kuin esim. voimanostossa. Itsellä taas kyykätessä painoilla, jotka mahdollistavat 2-4 toistoa ovat siteet aivan välttämättömät tai sitten painoja pitää olla parikymmentä kiloa vähemmän.

Henkilökohtaista kaikki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikista jäykemmistä siteistä löytyy stoppivoimaa, pitää vaan sitoa tiukalle. Ja kun luulee että ovat tiukalla niin hyvin todennäköisesti ei vielä ole.

Itsellä kokemusta vain THPstä, enkä tunne että mitenkään erityisesti pysäyttäisi. Kireälle en vielä ole ehtinyt laittaa, mutta 250kg ei vielä syvyyteen pääse.

Siteet on perseestä.

Kaikista jäykemmistä siteistä löytyy stoppivoimaa, pitää vaan sitoa tiukalle. Ja kun luulee että ovat tiukalla niin hyvin todennäköisesti ei vielä ole.

Itsellä kokemusta vain THPstä, enkä tunne että mitenkään erityisesti pysäyttäisi. Kireälle en vielä ole ehtinyt laittaa, mutta 250kg ei vielä syvyyteen pääse.

Siteet on perseestä.

Perseestä joo silloin kun pitää monta kertaa peräkkäin sitoa, siis sarjojen välissä, muuten en kyllä kommenttiasi ymmärrä. Tuo varmaan on totta, että tiukalle sitominen saattaa olla vaikeaa. Itse kyllä nuo Gaspin siteet saan niin tiukalle kuin ne on mahdollista saada, silti eivät pysäytä.

Perseestä joo silloin kun pitää monta kertaa peräkkäin sitoa, siis sarjojen välissä, muuten en kyllä kommenttiasi ymmärrä. Tuo varmaan on totta, että tiukalle sitominen saattaa olla vaikeaa. Itse kyllä nuo Gaspin siteet saan niin tiukalle kuin ne on mahdollista saada, silti eivät pysäytä.

Siis, kireälle sitoessa ongelma on siteiden aiheuttama kipu ja epämukavuus, johon tottuu vain ajan kanssa. Jos ei tunnu alkuun ikävältä, eivät ole kireällä.

On turha kuvitella, että kireämmät ja jäykemmät siteet tuovat suoraan lisäkiloja kyykkyyn. Niihin pitää totutella ajan kanssa, vähän kireämmälle joka kerta.

Noi gaspithan ovat kuin vetäisi vanhat sukat polviin...

Siis, kireälle sitoessa ongelma on siteiden aiheuttama kipu ja epämukavuus, johon tottuu vain ajan kanssa. Jos ei tunnu alkuun ikävältä, eivät ole kireällä.

On turha kuvitella, että kireämmät ja jäykemmät siteet tuovat suoraan lisäkiloja kyykkyyn. Niihin pitää totutella ajan kanssa, vähän kireämmälle joka kerta.

Noi gaspithan ovat kuin vetäisi vanhat sukat polviin...

Ööh, noinhan se on, että epämukaviltahan ne tuntuvat. Itse olen siteillä kyykännyt suunnilleen vuodesta -86 lähtien, joten luulisin osaavani sitoa ja tottuneeni jo kipuunkin.. Gaspit ovatkin kuin vanhat sukat, siksi täällä kyselen parempien perään.

Ja kireämmät ja jäykemmät siteet tuovat lisäkiloja kyykkyyn, minulla ainakin, ehkä ei muilla.

Ööh, noinhan se on, että epämukaviltahan ne tuntuvat. Itse olen siteillä kyykännyt suunnilleen vuodesta -86 lähtien, joten luulisin osaavani sitoa ja tottuneeni jo kipuunkin.. Gaspit ovatkin kuin vanhat sukat, siksi täällä kyselen parempien perään.

Ja kireämmät ja jäykemmät siteet tuovat lisäkiloja kyykkyyn, minulla ainakin, ehkä ei muilla.

Jos sinulla on 30 vuotta kokemusta siteillä kyykkäämisestä, miksi kyselet neuvoja paikasta jossa valtaosa ei ole vielä tuolloin edes syntynyt?

No mutta, pointtini meni sulta vähän ohi. Olkoon.

Jos sinulla on 30 vuotta kokemusta siteillä kyykkäämisestä, miksi kyselet neuvoja paikasta jossa valtaosa ei ole vielä tuolloin edes syntynyt?

Ja mun pointti meni sulta ohi; kyselin neuvoja siteistä ja niiden ominaisuuksista, koska itse olen käyttänyt tähän asti vain huonoja (paitsi että ne Marathonit olivat hyvät) ja halusin kokemuksia ihmisiltä jotka ovat omasta mielestään hyviä käyttäneet. En siis kysynyt kyykkyneuvoja.

"miksi kyselet neuvoja paikasta jossa valtaosa ei ole vielä tuolloin edes syntynyt?" Neuvoja kyselen nimenomaan täältä, koska ajattelin tämän foorumin olevan asiantunteva paikka mokomaa kysellä. Mutta kiitos asiallisesti vastanneille.

Ja mun pointti meni sulta ohi; kyselin neuvoja siteistä ja niiden ominaisuuksista, koska itse olen käyttänyt tähän asti vain huonoja (paitsi että ne Marathonit olivat hyvät) ja halusin kokemuksia ihmisiltä jotka ovat omasta mielestään hyviä käyttäneet. En siis kysynyt kyykkyneuvoja.

"miksi kyselet neuvoja paikasta jossa valtaosa ei ole vielä tuolloin edes syntynyt?" Neuvoja kyselen nimenomaan täältä, koska ajattelin tämän foorumin olevan asiantunteva paikka mokomaa kysellä. Mutta kiitos asiallisesti vastanneille.

Jeps, kuten laitoin ensimmäiseen viestiini; poikkeuksetta kaikista laadukkaimmista jäykemmistä siteistä löytyy stoppivoimaa, kun niistä otetaan löysät pois sitoessa. Se, mistä siteestä kukin tykkää on täysin mielipideasia. Toinen tykkää Titanin ja toinen Metallin siteistä jne.
Heitin kärkään kommentin kun sivuutit vastaukseni, ja puutuit vain mielipiteeseeni, että siteet ovat perseestä.

En tosin ymmärrä miksi haluat stoppia kyykkyyn, kyykkäätkö varusteilla? Mistä muista kuin gaspin siteistä omaat kokemusta? Tuollaisista vanhoista "sukista" siirtyminen jäykimpiin siteisiin jotka markkinoilta löytyy ei varmasti onnistu muutamalla treenillä.

Vähän nihkeetä niitä voi olla kysellä jostain seniorifoorumiltakaan.

Oletin, että vuodesta -86 lähtien siteillä kyykännyt tietäisi enemmän siteistä. Erehdyin.

Jeps, kuten laitoin ensimmäiseen viestiini; poikkeuksetta kaikista laadukkaimmista jäykemmistä siteistä löytyy stoppivoimaa, kun niistä otetaan löysät pois sitoessa. Se, mistä siteestä kukin tykkää on täysin mielipideasia.

En tosin ymmärrä miksi haluat stoppia kyykkyyn, kyykkäätkö varusteilla? Mistä muista kuin gaspin siteistä omaat kokemusta? Tuollaisista vanhoista "sukista" siirtyminen jäykimpiin siteisiin jotka markkinoilta löytyy ei varmasti onnistu muutamalla treenillä.

Oletin, että vuodesta -86 lähtien siteillä kyykännyt tietäisi enemmän siteistä. Erehdyin.

Juurikin näin Thomppa, mielipideasioitahan nuo ovat. Se taas ei ole mielipideasia, että mitkä siteet ovat pysäyttäviä, mitkä pompauttavia, ainakin näin luulisin. Siksi asiaa kyselin täältä heiltä, jotka ovat kokeilleet useanlaisia siteitä.

Stoppia halua kyykkyyn, koska, kuten aiemmin selitin jos luit noita viestejäni, että haluan sen tunteen, että kyykky pysähtyy pohjassa. Eli siinä mielessä kyllä kyykkään varusteilla, mutta toki ensisijaisesti jaloilla.

Edelleen, jos luit noita aiempia kirjoituksiani, omaan kokemusta muistakin kuin Gaspin siteistä, mutta en Titanin tai Metalin. Yleensä saatan kyykätä samoilla siteillä vuosikausia, esim. niillä Marathoneilla varmaan kymmenen vuotta ja kuten sanoin, ne kestivät, koska en pidä siteitä kuin raskaissa treeneissä, ehkä vain noin neljässä nostossa/ kk.

Ja aivan oikeassa Thomppa olet siinä, että vuodesta -86 lähtien kyykänneen luulisi tietävän enemmän siteistä. Minä en kuitenkaan tiedä. Siksi kyselin. Keskustelu on aina hyvästä, enkä totisesti ohittanut sun kommenttia Thp- siteistä, kiitos siitä tiedosta.

Lisää kokemuksia pysäyttävistä siteistä voi edelleen laittaa! Nuo Metalit taitaa kuitenkin mennä hankintaan.

Totta, siteissä on eroja reboundin ja pysäyttävyyden osalta. Tähän vaikuttaa mm. se millaista materiaalia side on tai miten punokset on tehty. Elastisemmat siteet antavat omasta mielestäni hieman enemmän reboundia, koska ne venyvät kyykkyyn mentäessä enemmän (ja näin tavallaan varastoivat elastista energiaa), kun taas vastaavasti paljon jäykemmästä materiaalista tehdyt siteet antavat enemmän pysäytysvoimaa, koska ne eivät juurikaan veny kyykkyyn mentäessä, vaan ottavat kovemmin vastaan ja siten pysäyttävät ala-asennossa paremmin.

Pysäyttävät siteet on tosiaan hyvät esimerkiksi, kun alaslaskun ottaa hitaasti, jolloin ne tosiaan antavat pysäytyksen/stoppitunteen pohjassa.

Itse olen tosiaan koettanut löytää tuosta välimaastosta siteet, jossa on omasta mielestä hieman reboundia, mutta jotka eivät kuitenkaan ole yli-elastiset (sopii sarjoihin, jossa laskuvaihe on hieman nopeampi, sekä ykkösmaksimeihin, joissa lasku hieman hitaampi).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom