Polvi kipeytyy kyykätessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kooma
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä voisi olla vikana kun vasemman polven yläpuolella, patellasta n. 2cm ylöspäin ja hieman oikealle tuntuu kipua kyykätessä? Joskus jopa kyykkyyn meno ihan kotioloissakin tuntuu hankalalta ja salilla en enää voi tehdä syväkyykkyjäkään koska mitä enemmän jalkaa siis taivuttaa painon kanssa, sitä enemmän siihen koskee. Kipu on selkeästi kohdistettavissa johonkin jänteeseen/lihakseen joka menee patellasta hieman vinosti kohti etureittä. En oikein osaa tarkemminkaan kuvailla mutta jos näillä nyt jotain vihjettä saisi että missä vika ja mikä voisi auttaa?

Uskomattoman monet polviongelmat johtuu etureiden, takareiden, pohkeen ja sivusäären puutteellisesta venyttelystä.

rutina yleensä kertoo siitä että rusto ei ole niin sileä kuin sen pitäis olla.....

Parempi jättää kyykyt pois, jos tekee kipeetä. Ennen tein maltillisilla painoilla kyykkyä, mutta polvet kipeyty pirusti. Viikon taisi olla kipeet, hyvä että paskalle taipu kun kaikki kyykistely sattui polviin. Sittemmin olen jättäny kaikki kyykyt pois, prässiä tilalle ja jotain reiden ojennusta pidemmillä sarjoilla. Askelkyykkyä kokeilin ensimmäistä kertaa Hulkin tyyliin salia pitkin poiken kävellen, mutta polvi ei tykänny kyllä yhtään. Harmittaa kovasti, kun ei voi tehdä hyviä liikkeitä. Onko mitään apua olemassa? Venyttelen kyllä säännöllisesti. V*tuttaa!!:curs:

Mulla tässä nyt vielä harmittaa se että pitäisi nimenomaan saada jalkoihin mahdollisimman paljon funktionaalista voimaa vapaaottelua varten, eli jos kyykyt on kielletty niin millä ihmeellä mä sitä voimaa lähden jalkoihin hakemaan?

Mulla polvisiteet auttoi kipuihin. Mulla oli kyllä polvilumpion alta aina kyykkyjen jälkeen kipee eikä yläpuolelta. Voi myös johtua siitä että jos polvea tukevat lihakset on huonossa kunnossa?

Latest posts

Back
Ylös Bottom