Polvi kiertynyt sisään, harjoitettavat lihakset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vilmaaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Alkuun, käytän sivustoa ensimmäistä kertaa, joten pahoittelut jos ketju meni väärään osioon tai muuta sellaista.
Minulla on oikean jalan polvi kiertynyt sisään, se on jatkuvaa (seisominen, kävely) ja korostuu erityisesti kyykätessä. Mitä lihaksia minun tulisi harjoittaa parantaakseni tätä linjausta? Ainakin gluteus maximusta?

Itsellä samaa vikaa ja korjausta haetaan gluteus mediuksen ja vastus medialiksen vahvistamisesta. Jos iso pakaralihas on heikko, niin varmaan senkin vahvistaminen tekee ihan terää, mutta mulla se on dominantti ja medius on päässyt laiskistumaan. Vastaavasti etureidessä lateralis on selkeästi medialista vahvempi, ja nuo yhdessä vetää polvea väärään asentoon.

Suosittelen kyllä käymään asiantuntevalla fyssarilla, joka katsoo sun ongelmakohdat ja etsii niihin ratkaisut (ts. antaa tarvittavat treeniohjeet ja vastaavat).

Kannattaa kiinnittää huomiota myös kireyksiin. Joskus syynä polven virheasentoon saattaa olla kireät lihakset. Itsellä viulunkieleksi kiristyneet sisä- ja takareidet väänsi polven väärään asentoon ja oli muuten kipeää hommaa. Lihashuollolla ja lihastasapainon kehittämisellä korjaantui.

Lonkan ulkokiertäjien vahvistamista (syvät ulkokiertäjät sekä pinnallisista gluteus mimimus, medius ja maximus). Venyttele ja käy manuaalisessa terapiassa liittyen lähentäjiin.

Tarkista tai tarkistuta että nilkka liikkuu eversioon riittävästi (nollatasosta kymmenen astetta).

Itse en keksi syytä miksi vastus medialiksen heikkous vaikuttaisi sisäkiertoon.

Kannattaa kuitenkin tutkituttaa mikä oikeasti syynä. Pakkiksella heitetyt hypoteesit on villejä arvauksia näkemättä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom