- Ikä
- 43
Vasen polvi vihoittelee ja kyykkääminen ei tahdo onnistua. Siitä kuuluu ikävä rutina, jos kyykkää vaakatason alle ja se kipeytyy helposti. Aloin muutama viikko sitten tekemään kyykkyjä ihan pohjaan asti ja nyt tuntuu, että polvi on jäykkä ja kyykkääminen tuntuu hieman epämiellyttävältä. Tai siis jos jalan oikaisee suoraksi, niin polvitaipeessa tuntuu kiristystä.
Välillä on kuitenkin ollut pitkiäkin kausia, että se ei oireile ollenkaan.
Rupesin miettimään olisiko mahdollista tehdä jotain korvaavia ja yhtä tehokkaita liikkeitä ja jättää kyykky pois kokonaan? Olisiko smithkyykky polviystävällisempi? Tein joskus myös reiden ojennuksia ja koukistuksia, mutta nykyään olen tehnyt vain kyykkyä ja SJMV:a jaloille.
Kävin kesällä näyttämässä polvea lääkärissä, mutta minulle sanottiin vain, että pitää vahvistaa lisää jalkojen lihaksia ja että nivelrikon riski tuskin on isompi, kuin yleensä ihmisillä. Glukosamiinistakaan ei kuulemma olisi apua.
Entä polvisiteet? Voisiko olla suositeltavaa käyttää?
:( Pitäisi varmaan varata uusi aika pätevämmältä lääkäriltä.
Välillä on kuitenkin ollut pitkiäkin kausia, että se ei oireile ollenkaan.
Rupesin miettimään olisiko mahdollista tehdä jotain korvaavia ja yhtä tehokkaita liikkeitä ja jättää kyykky pois kokonaan? Olisiko smithkyykky polviystävällisempi? Tein joskus myös reiden ojennuksia ja koukistuksia, mutta nykyään olen tehnyt vain kyykkyä ja SJMV:a jaloille.
Kävin kesällä näyttämässä polvea lääkärissä, mutta minulle sanottiin vain, että pitää vahvistaa lisää jalkojen lihaksia ja että nivelrikon riski tuskin on isompi, kuin yleensä ihmisillä. Glukosamiinistakaan ei kuulemma olisi apua.
Entä polvisiteet? Voisiko olla suositeltavaa käyttää?
:( Pitäisi varmaan varata uusi aika pätevämmältä lääkäriltä.