Polven sisäsyrjän kipu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vasemman polven sisäsyrjällä on eilisen treenin jälkeen ilmennyt pistävää kipua. Kipu tuntuu vain, kun jalkaa taivuttaa. Eli kun kävelee tai jalka on levossa niin kipua ei ilmene. Voisiko tämä johtua eilesestä pohkeiden tai kyykyn treenauksesta? Aiemmin ei tälläistä ole ilmennyt. Kellään tietoa mikä tämä voisi olla? Jalkojen treenauksesta ois varmaan ainakin hyvä pitää taukoa tää loppuviikko? Oon yrittäny venytellä, mutta ei oo paljoa auttanut.

Kokeile huvikseen mennä leveässä asennossa kyykkyyn jalkaterä polven suuntaisesti ja sitten perään laita jalkaterä suoraan, tuleeko silloin kipua sisäsyrjään? Jos ei kyseessä ole polvivamma, niin aika potentiaalinen vaihtoehto on kireät lähentäjät ja myös lonkankoukistajat, jotka aiheuttavat helposti kipuoireita nimenomaan polvensisäsyrjään.

Kuulostaa samanlaiselta ku mulla oli lähes vuoden ajan, yritin venytellä mut ei voinut kipu esti senkin. Meinasin jo lähteä lääkäriin puukon alle, aattelin et pistävä kipu johtui rustovauriosta tms. Onneksi tuttu urheiluhieroja katsoi polvea ja löysi kipupisteen 2-3 cm polven alapuolelta (itse en sitä edes paikantanut sieltä vaan juurikin polven sisäsyrjältä).

Hän hieroi ko. kohtaa poikittaisella liikkeellä 5 minuutin ajan ja käski venytellä etu-ja takareidet, lonkankoukistajat ja pakarat hyvin. Kipupiste oli jänteiden yhtymäkohdassa, ja näiden neuvojen avulla polvikipu katosi kuin tuhka tuuleen. Kannattaa kokeilla :)

Back
Ylös Bottom