Polttava/pistävä kipu yläselässä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olin tuossa muutaman päivän festareilla ja toissapäivänä ennen kotiinpaluuta rupesi tuntumaan tuossa vasemman lapaluun ja rangan välisellä alueella (?) polttavaa/pistävää kipua... Edellisen kerran kävin viime viikon torstaina salilla ja kipu alkoi siis vasta seuraavana maanantai aamuna.

Kipu tuntuu vain silloin kun sattuu vasemmalla kädellä jotain kurottelemaan/vetämään/nostamaan, varsinkin silloin kun on pidemmän aikaa ehtinyt istua paikallaan ja sitten lähtee jotain tekemään. Ei ole ennen tälläistä kipua tuntunut missään päin kroppaa niin pakko nyt kysyä viisaammilta neuvoa....

Mistähän tälläinen voisi johtua ja mitä kannattaisi tehdä? Voi olla että tuli kipua edeltävä yö nukuttua aivan solmussa, voiko sillä olla vaikutusta asiaan? :jahas:

Tälläinen ketju löytyi, nyt pari päivää ollut sellaista pistävää/polttavaa kipua yläselän vasemmalla puolella. Tuntuu oikeastaan kokoajan ja esim. oikein syvään hengittäessä kipu voimistuu. Myös niskat ovat olleet hieman jumissa jonkun aikaa.. Onkohan latsi revähtänyt tjsp vai hermossa jotain vikaa?

Mulla on ollut tuota nyt yli 3 vuotta, että onnea vaan etsintöihin. Kipu ei mulla tunnu hengittäessä vaan juurikin jotain käsillä tehdessä, kurottaessa tms.. Rankaa pitää ruksautella ja se ehkä vähän auttaa. Jos soittais vaikka taas lääkäriin jos pääsis vihdoin kuvauttamaan tuon.

Ette ole fyssaria miettinyt? Tommosia jumeja varten ne on olemassa. En kyllä ymmärrä miksi ensimmäisenä pitäisi kuvauksiin lähteä. Toteamaan mahdollinen vika, mutta ei korjata sitä?

Mä oon käyny lääkärissä, fysioterapeutilla, omt-fysioterapeutilla, kiropraktikolla, hierojalla ja hermoratahierojalla. Että josko kattois viimein mikä siellä on vikana kun ei mikään edellämainituista ole auttanut.

Mä oon käyny lääkärissä, fysioterapeutilla, omt-fysioterapeutilla, kiropraktikolla, hierojalla ja hermoratahierojalla. Että josko kattois viimein mikä siellä on vikana kun ei mikään edellämainituista ole auttanut.

Kirjoita ihmeessä tänne sitten jos vika selviää, itse ajattelin nyt tämän viikon ainakin odotella josko menisi ohi. Ainakin tällä hetkellä tuntuu hieman paremmalta kuin eilen.

Kirjoita ihmeessä tänne sitten jos vika selviää, itse ajattelin nyt tämän viikon ainakin odotella josko menisi ohi. Ainakin tällä hetkellä tuntuu hieman paremmalta kuin eilen.

Mä oon tehny tutkimusta tässä samalla :D Oon tullut siihen tulokseen että mulla hermotus ei toimi (olkapäähän), epäkkään alaosaan ja sahalihakseen kunnolla. Lisäksi levator scapulae on jumissa. Oon yrittäny tehä jumppaa noille ja venytellä, mutta aina vaan kipuilu jatkuu. Välillä parempia päiviä, välillä huonompia. Alkutilanne oli se että vasen olkapää oli "tippunut" alas eteen ja sitä piti lähteä korjaamaan takas oikealle paikalle. Muutamassa kuukaudessa korjaantukin ihan hyvin, mutta lapaluu seikkailee omia reittejään kuroteltaessa...

Kokeiles sellasta venytystä, että nostat käden suorana mutta rentona ylös nojaamaan jotain seinää tai kaapin kulmaa/ovenkarmia vasten ja siitä kallistat päätä kädestä poispäin etuviistoon/alas. Jos tuntuu tuolla kaulalla hyvä venytys niin saattais auttaa sun kipuihin :) Kiinnittyy tuo levator scapulae nimittäin lapaluuhun kaulalta.

Mut kirjoitan sitten jos saan ammattilaiselta jonkun varman diagnoosin/apua.

Kokeiles sellasta venytystä, että nostat käden suorana mutta rentona ylös nojaamaan jotain seinää tai kaapin kulmaa/ovenkarmia vasten ja siitä kallistat päätä kädestä poispäin etuviistoon/alas. Jos tuntuu tuolla kaulalla hyvä venytys niin saattais auttaa sun kipuihin :) Kiinnittyy tuo levator scapulae nimittäin lapaluuhun kaulalta.

Joo kyllä tuntuu hyvä venytys ja oon itseasiassa samantapaisia venytyksiä tehnytkin tässä pari päivää ja on mennyt kipu parempaan suuntaan :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Helou! Ite oon tämmönen 198cm hujoppi jolla selän pituus noin 5/6 koko kropan pituudesta (:D), ja voitte uskoa että selän ja niskan kanssa on ongelmia. Pahimmillaan kivut ovat jopa "kroonisia", ja nukkuminenkin on vaikeaa. Silloin tällöin mun ongelmat johtuu kireistä lihaksista, mutta useimmin vika on jossain muussa (l. rangassa). Myös tätä kuvailemaanne polttavaa kipua oon joutunu kokemaan. Suurimman avun oon saanu ASIANTUNTEVALTA JÄSENKORJAAJALTA. Noin puolen vuoden välein käyn laitattamassa ns. rangan kuntoon, ja kivut vähenevät huomattavasti. (huom. jäsenkorjaaja ei minun kohdallani niksauta rankaa, vaan hellästi siirtelee "nikamia" oikeille paikoille, ja avaa lukkoja.) Juuri muutama viikko sitten oli pahimmat kipujaksot ikinä, kunnes tajusin että ei oo tullu n. vuoteen käytyä tutulla jäsenkorjaajalla. Uudenvuodenaattona tuli käytyä, ja mun niska ja selkä on taas kuin uudet. (Ikävä kyllä tämäkään tunne ei loputtomasti kestä)

Ennen ku käytte niin kannattaa ottaa selvää jäsenkorjaajan taustoista ja koulutuksesta, ettei vaan käy vahinkoja rangalle.

Latest posts

Back
Ylös Bottom