Polttaako pelkkä kuntosalitreeni myöskin rasvaa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen nyt parisen kuukautta käynyt salilla 3-4 kertaa viikossa ja tuloksia alkaa näkymään, varsinkin käsissä jossa ei rasvaa juurikaan ole. Lihakset on selvästi kasvaneet.
Alakropassa en ole vielä mitään kovin suurta muutosta huomannut, mutta siellä onkin sitä rasvaa ja löysää. Tavoitteeni on siis saada kroppaa kiinteämmäksi, olen nyt hoikka mutta erittäin löysä. Lihasmassaa on vain vähän

Kannattaako minun nyt siis jatkaa pelkkää kuntosalitreeniä, vai kannattaisiko ottaa myös aerobinen harjoittelu mukaan? En ole nyt oikeastaan yhtään aerobista tehnyt, koska alunperin oli tavoitteena vain lihasmassan kasvatus vähintäänkin normaalitasolle ja ehkä hieman yli, mutta nyt tuli mieleen että lähteekö tällä tavalla nuo löysät läskit ollenkaan pois, vai kasvaako lihas vain ja läskit jää päälle? Lihasmassa ollut vähissä, koska laihdutin pelkällä ruokavaliolla =( tyhmä kun olin..

Lähteekö ne löysät ja mahdolliset ylimääräiset läskit ihan tällä salitreenilläkin?

Olen siis 165/54 (nyt ehkä jo 55kg), proteiinia olen vetänyt sellaiset 110-150g päivässä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itsellä pisti heti silmään nuo mainitsemasi mitat. Voiko tuossa edes läskiä juuri olla? Taidat myös olla aika nuori? Mielestäni kun lähdetään läskiä todella polttamaan pitäisi ensinnäkin ruokavalio katsoa kuntoon ja ilman muuta mukaan myös muuta liikuntaa salin lisäksi. Itselläni ei ainakaan salilla läskit pala. Mutta sinulla ei voi hirveästi sitä tuhottavaa läskiä olla noissa mitoissa, joten suosittelen säännöllistä salilla käyntiä. Katso perusasiat kuntoon ja kyllä se kroppa siittä alkaa muuttumaan. Hitaasti, mutta varmasti.

Mielestäni sinun ei kannata nyt sitä vaakaa tuijottaa liikaa, vaan katso peilistä mihin suuntaan ollaan menossa. Nyt vain kovaa salitreeniä ja paljon hyvää ravintoa.

Nämä ovat täysin omia mietteitäni, joten joku fiksumpi varmasti voi korjata tai antaa paremmat vinkit. :)

Oletan sinut naiseksi?

Nyrkkisääntönä voi pitää, että ruokavaliolla laihtuu ja treenillä säästetään lihoja. Toisekseen, lihaksikas kroppa näyttää ihan eriltä verrattuna samalla rasva määrällä varustettuun lihaksettomaan kroppaan.

Itse keskittyisin tuossa tilanteessa maltillisiin plussakaloreihin ja raskaaseen treeniin. Esimerkiksi ensi kesäksi voisit dieetata rasvat pois ja olla silloin paremmassa kunnossa kuin tänä kesänä.

Ulko ja takareisissä on löllyvää läskiä. En tiedä onko sitä kiloina liikaa, vai vaikuttaako se vain lihasten vähyyden takia siltä, että sitä olisi paljon. Vaatteet päällä olen ihan tyytyväinen kroppaani. Vaikka olen suht pieni, niin rasvaprosentti on silti korkea (lihasten vähyyden takia?)

ja nainen siis olen, unohtui mainita :D

Olen tehnyt aina välillä sellaisia supersarjoja, että aloitan pikkuisen pienemmillä painoilla kuin normaalisti ja teen niin monta kuin jaksan ja nostan painoja 5kg kerrallaan ja teen aina niin monta kuin jaksan, kunnes on niin paljon painoja etten jaksa kuin yhden. Näin ehkä kerran viikossa tai kahdessa viikossa. Muuten sitten 3 x 10-12 sarjoja niin suurilla painoilla, että juuri ja juuri jaksan tuon 10-12 tehdä. Luikut ja luisevat kädet alkaa näyttämään jo aika normaaleilta, kaipa tuonne alakroppaankin on jotain tullut, ei vain näy sieltä läskien läpi.

Mielestäni syön reippaasti (pakkohan mun on syödä tarpeeksi kun nuo kädetkin on kasvaneet), mutta kaloreita en ole laskenut.

ja 30v olen jo, kun joku meinasi että nuori olen :)

- - - Updated - - -

Oletan sinut naiseksi?

Nyrkkisääntönä voi pitää, että ruokavaliolla laihtuu ja treenillä säästetään lihoja. Toisekseen, lihaksikas kroppa näyttää ihan eriltä verrattuna samalla rasva määrällä varustettuun lihaksettomaan kroppaan.

Itse keskittyisin tuossa tilanteessa maltillisiin plussakaloreihin ja raskaaseen treeniin. Esimerkiksi ensi kesäksi voisit dieetata rasvat pois ja olla silloin paremmassa kunnossa kuin tänä kesänä.

Niin, eli jatkaisin nyt salitreeniä ja vähän ennen kesää dieettaisin vähän aikaa jotta rasvaa palaisi. Tokihan se kroppa näyttää erilaiselta dietin jälkeen jos siellä on lihasta alla :)
Voisiko dietin aikana olla sopivaa käydä vaikka kerran viikossa salilla ja kahtena tai kolmena päivänä aerobista? Eihän tämä kuluta sitten niitä juuri vaivalla saamiani lihaksia pois? Kesään mennessä tuskin aivan kamalasti ennätän sitä lihasmassaa saada, lähtötilanne kun oli se, että oli todella vähän lihasta.

En halua olla mikään fitness neiti vaan aivan normaalin näköinen hoikka nainen. Nyt olen laiha jolla ei ole peppua, eikä juuri reisiäkään ja nekin mitä siellä on niin on läskiä :D

Zone-sarja -42%
Tuohan kuulostaa ihan hyvältä, eli syöt reippaasti, kädet kasvanut, (paino nousee maltillisesti?), ja treenaat kovaa eli kunto menee parempaan suuntaan. Kannattaa selailla kuitenki näit foorumeit ja kattoo miten porukka treenaa. Lisäks suosittelen kattoo Team MnM Gymlogei youtubesta, sieltä saa hyvää perustietoo treenaamisest ja liikkeistä.

Tää on jännää kun porukka ihmettelee, että voiko tuommoisissa mitoissa olla rasvaa. Oma alotuskuntoni oli 185 senttiä, 68 kiloa ja 25% rasvat. Penkkiykkönen oli jopa 30 kiloa. Kaikki on mahollista :D

Tuossa kun totesit, että et varmaan voi saada paljon lihasta kesään mennessä niin väittäisin, että voisit saada jopa kilon kuukaudessa, joten kyllä se naisella näkyy.

Juu no kilo kuukaudessa on vähän yliampuvaa, mutta samapa se.

Yleisesti kannattaa se rasva "polttaa" ruokavaliolla, ja treenata salilla ihan vaan lihaksia. Hirveä "rasvanpolttotreeni" tyyliin 15 toistoa, 30s palautuksilla ei juurikaan optimaalisesti lihasta kasvata, ja saman rasvanpolttoefektin saisit ihan muita keinoja käyttäen. Keskity siis mielellään ihan siihen itse asiaan äläkä yritä saada teepusseista kahvia..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin, voi olla että tähän kun saa lihasta niin on ihan hyvännäköinen samalla määrällä rasvaa, eikä näytä enää siltä että rasvaa olisi missään liikaa. Mutta näillä lihaksilla näyttää että rasvaa on liikaa, vaikka hoikka olenkin. Olin ennen saliharrastusta siinä inbody mittauksessa ja se näytti, että +5 kg pitäisi saada lihasta :D

No, toivottavasti sitä on nyt vähän jo saatu. Edes muutama sata gramma :)

Eihän treeni polta rasvaa vaan miinuskaloreilla oleminen. Eihän sun tarvii ku maata sohvalla ja rasva tirisee jos syöt oikein ja toisaalta voit hinkuttaa vaikka miljoona toistoa oikkareita mutta ei ne allit kutistu kun safkapuoli mättää.

ruokavaliolla laihtuu ja treenillä säästetään lihoja

Amen :worship: Rasvanpoltto tapahtuu nimenomaan miinuskaloreilla olemisesta. Treenin vuoksi voit tietenkin syödä enemmän, sillä luonnollisestikin treenatessa kuluttaa. Se miksi lihaskuntoharjoittelu on niin buenoa dieetillä on, että paino lähtee rasvasta, eikä niinkään lihaksista.

Ylempänä käskettiin lisäämään muuta liikuntaa salin lisäksi. En itse näe tätä mitenkään välttämättömänä. Hyvät geenit tai nuorehko ikä? En tiedä, mutta itse en ole koskaan tarvinnut muuta kun ruokavalion & salin kombon matalille rasvoille pääsemiseen.

Itse sanoisin, että dieetillä kannattaa lisätä sarjojen määrää per liike ja lyhentää toistomääriä per sarja, isommilla raudoilla tehden tietty. Jos sais vaikka dieetillä vähän parannettua hermotusta, jotta voi sitten dieetin päätyttyä lähteä hankkimaan lisää lihaa isommilla raudoilla. Toki vaihtelu virkistää ja välillä voi ihan huoletta tehdä jotain kuntopiiri-tyyppistä sykettä nostavaa jumppaa salilla tai käydä vaikka lenkillä. Pääasia on, että kalorit on miinuksella, syö tarpeeksi proteiinia ja tekee edes jonkunlaista painoharjoittelua niin rasva palaa eikä pitäis olla pelkoa lihasten häviämisestä.

isommilla raudoilla tehden tietty

En osaa tuosta hermotuksesta sanoa, mutta isot raudat dieetillä omaa aina omat riskinsä; ns. snap action.

Back
Ylös Bottom