Poliisit vs Virolainen kanttarellikauppias

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mde
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Roboz on siis sitä mieltä, että jos joku osaa käyttää internettiä ja näppäimistöä, ei olisi pärjännyt tuolle viroliselle. Ymmärsin kyllä pointtisi ja osaksi olen samaa mieltä, mutta eise tietokoneenkäyttö kaikista tee suoraan paskahousuja ja karkuunjuoksijoita. Eikä tuo kaveri nyt niin ylitsepääsemättömän vaarallinen tuntunut olevan, noilla 2patukalla osaava kaveri olisi kerennyt niputtaan väh. 2 noista poliiseista :) 4 miestä vastaan on jo vaikea pärjätä, mutta olisi toi ensimmäinen päällekäynyt ainakin pitänyt saada kylmäks. Eise vielä ninjaksi tee jos sitä keppiä osaa pyörittää (tämä siis kaverille joka ihaili tuon ninjataitoja)

Mutta oikeasti, minusta kanttarellimies on oikeassa. Miksi vitussa ei saisi myydä kanttarelleja torilla vaan pitää pelleillä noiden lupien kanssa. Aivan selkeää kilpailunrajoittamista jossa kärsii vain kuluttaja.

Ai jos liiketilan omistaja ei anna tontillaan kauppiaiden toimia maksutta, niin hän rajoittaa kilpailua?
Pitäisikö kauppakeskustenkin poistaa vuokrat ja pyörittää toimintaa hyvää hyvyyttään ilmaiseksi ettei se rajoittaisi kilpailua?

Toreilla vaaditaan yleensä lupa syistä että:

1. Suositut toripaikat on jaettava jotenkin organisoidusti ja oikeudenmukaisesti ettei niistä tule tappelua kauppiaiden kesken ja joko koko homma muutu kaaokseksi "kuka ehtii ensin ja on röyhkein". Siksi parhaat myyntipaikat arvotaan luvan lunastaneiden kesken tai ne jopa kilpailutetaan.

2. Torin pitämisestä aiheutuu alueen omistajalle (yleensä kunta) paljon erilaisia kuluja (siivous, roskahuolto, vessat, sähkö&vesi&viemäröinti, järjestyksenpito, hallinto- ja huoltopalvelut ja maa-alueen kunnossapito), jotka on rahoitettava joko veronmaksajien pussista tai pyytämällä kauppiailta lupamaksu kattamaan nämä menot. Minusta jälkimmäinen järjestely on oikeudenmukaisempi, koska nämä kauppiaathan siellä voitonkin tekevät.

Ai nyt se virolainen on kriminaali ja aineissakin jopa, kyllä nyt jollain on vähän ennalta tuomitseva ja puolueellinen näkö. Ehkä sitä vitutti että sen elinkeino viedään, onko kukaan ajatellut asiaa tältä kannalta? Oisko paras ratkaisu ollut että naispoliisi olisi jutellut rauhallisesti ja selvittänyt että käy hakemassa tämä lupa täältä ja täältä ja maksaa tämän verran ja tule sitten myymään näitä? Sen verran on kyllä vielä pakko kommentoida näitä kahden tunnin krav maga/jujutsu mestari poliiseja että noi ei pärjäis missään oikeassa tilanteessa.

Ai nyt se virolainen on kriminaali ja aineissakin jopa, kyllä nyt jollain on vähän ennalta tuomitseva ja puolueellinen näkö. Ehkä sitä vitutti että sen elinkeino viedään, onko kukaan ajatellut asiaa tältä kannalta? Oisko paras ratkaisu ollut että naispoliisi olisi jutellut rauhallisesti ja selvittänyt että käy hakemassa tämä lupa täältä ja täältä ja maksaa tämän verran ja tule sitten myymään näitä? Sen verran on kyllä vielä pakko kommentoida näitä kahden tunnin krav maga/jujutsu mestari poliiseja että noi ei pärjäis missään oikeassa tilanteessa.

Tää virolainen kirjoitti facebook sivullaan että kyllä hän oli valmis tonnin maksamaan siitä että hän saa siinä myydä, eli oli valmiiksi jo sillä asenteella matkassa että lahjotaan poliisit tai joku muu että saa tehdä pimeätä duunia rauhassa. Pelkästään jo tuolla syyllä miehen voi viedä väkisin pois lähistöltä.
Tuskin oli miehen elinkeino.

Minusta ihan luonnollista, joskaan ei kovin tehokkaan näköistä toimintaa noiden poliisien osalta. Miten monta kertaa tuo on esim. baareissa nähty: joku pikkukirppu soittaa hiukan poskeaan baarissa, niin johan lähtee niska-pers, eikä kirppu kohtaa maata ennen torikivetystä. Sitten kun joku iso äijä/bodari tms. heittelee paukkulasit ja pöydät pitkin seiniä, niin poket nätisti yrittää neuvotella tätä isoa poikaa rauhoittumaan ja poistumaan. Tottakai poikkeuksiakin on, mutta tämä on todellisuutta suurimmassa osassa tapauksia. Itse en väitä, että jos olisin esim. poken tai poliisin hommissa, tekisin yhtään erilailla. Se on luonnonlaki, että isompia heppuja hieman "kunnioitetaan". Ei ne tietenkään mitään erivapauksia saa, mutta ei välttämättä kannata lähteä "soitellen sotaan" oli sitten poke tai poliisi.

Sillä ei oo oikeutta vittuuntua siitä että sen elinkeino viedään, jos sillä ei oo oikeutta harjoittaa sen elinkeinoa tuolla tavalla. Mun mielestä ton virolaisen toiminta on joko todella moraalitonta, tai todella tyhmää. Hyvää jätkää tosta poliisin kanssa painijasta en saa oikeen millään. Ja mikä tämä naispoliisin hypettäminen tässä nyt oikeen on :D Luuletsä että noi miespoliisit ei yrittänyt saada sitä poistumaan ja vinkannu sitä hakemaan sitä lupaa. Mutta voisko olla että kaveri halus jäädä myymään niitä sieniä ilman sitä lupaa, koska sehän ois maksanu sille? Kuka nyt ei haluis tehä enemmän voittoa kun vähemmän. Kyl toi mun mielestä aika rikollistamielenlaatua taas osoittaa että valitsee lähteä kaatamaan poliisin valtaa. Eli ei usko lakeihin, vaan haluaa vaan itse hyötyä.

Mutta joo, mä rupeen pikkuhiljaa epäilemään SirMaxia trolliksi :D Sen verran kovaa poliisivihaa on miehellä, että pakko olla joku hauska rooli päällä. Ehkä Pulkkisen Porilainen taparikollinen ;)

Tolla naispoliisi jutulla tarkoitin psykologiaa ja agressiivisen miehen kohtaamista. Mikä ihmeen poliisiviha? Olen vain yksilö mikä tykkää ajatella ja sanoa asiat suoraan, olen aina ollut suorapuheinen ja en tule siintä ikinä muuttumaan. Vastaahan numero uno tähän kysymykseen, jos olisit vaikka vaimosi ja lastesi kanssa odottanut jotain hyvää tonttipaikkaa monta vuotta ja olisit jonossa seuraava ja sitten joku kiilaisi vaikka ohi Kes tai Kok passilla ja hyvävelijärjestelmällä ni mitä tekisit? Eli jos hermostuisit ni olisit kriminaali? Jos sanoisit asiat suoraan sinulla olisi viranomaisviha? Jos et tekisi mitään ni minun silmissä et olisi mies. Kysyin sen takia tätä asiaa että huomaisit että sinulla on aika rajoitteinen ja mustavalkoinen maailmankuva.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kai täällä jotkut puupäät luule, että poliisi tulee poistaan tuota kusipäätä ihan vaan piruuttaan?

Tolla naispoliisi jutulla tarkoitin psykologiaa ja agressiivisen miehen kohtaamista. Mikä ihmeen poliisiviha? Olen vain yksilö mikä tykkää ajatella ja sanoa asiat suoraan, olen aina ollut suorapuheinen ja en tule siintä ikinä muuttumaan. Vastaahan numero uno tähän kysymykseen, jos olisit vaikka vaimosi ja lastesi kanssa odottanut jotain hyvää tonttipaikkaa monta vuotta ja olisit jonossa seuraava ja sitten joku kiilaisi vaikka ohi Kes tai Kok passilla ja hyvävelijärjestelmällä ni mitä tekisit? Eli jos hermostuisit ni olisit kriminaali? Jos sanoisit asiat suoraan sinulla olisi viranomaisviha? Jos et tekisi mitään ni minun silmissä et olisi mies. Kysyin sen takia tätä asiaa että huomaisit että sinulla on aika rajoitteinen ja mustavalkoinen maailmankuva.
Sanoo "mies", joka luokittelee muita kansalaisuuksia ali-ihmisiksi tuosta vaan sen kummemmin perustelematta. Ainoat selitykset ovat täysin sepitettyjä tarinoita maailmanmatkoista ja laajasta kokemuksesta kaikenmoisesta. Ja et ole itse paras henkilö kommentoimaan näitä juttuja, kun taustalla on tarpeetonta väkivaltaista käyttäytymistä, mm. niistä nujakoista poke-hommissa. Alkaa rönsyillä nämä sun jutut ja puhut itsesi pussiin.

Mikäs kohta tossa Marcus oli sit paskaa? Sepitetyt maailmanmatkat, just joo. No viisas vaikenee.
Sun juttujasi olen sen verran joutunut pakosta seuraamaan asiaketjuissa, että johtopäätöksenä voisi vetää sen tuloksen että jauhat rehellistä paskaa. Enkä taida olla ainut, joka pitää sua trollina.

No kyllähän asia kuin asia voi kismittää, mutta mun mielestä toimit huonosti jos rupeet poliisin kanssa painimaan :) Omankädenoikeuden käyttö ei vaan mun arvoissa skulaa. Siinä on liian suuri riski toimia omilla nautintohakuisilla motiiveilla. Ja mulla ei oo mitään sitä vastaan että sanoo asiat suoraan, tai "tykkää ajatella" :D mutta näyttää vähän siltä että joka sä SirMax oot maailman huono-onnisin mies, jota tämä pohjoisen-euroopan poliisivaltio polkee epäreilusti vuodesta toiseen, TAI sit sulla on ongelmia moraalin taikka älykkyyden kanssa. Tekstiesi perusteella vaikutat melko macholta kaverilta, joka ei pysty ottamaan vastaan minkäänlaista käskytystä tai neuvomista. Sä vaan muunnat sen päässäs siihen että "tykkäät ajatella" omatoimsesti eikä korruptoitunut valtio töni sua. Jotenki tohon sun macho-mentaliteettiin sopii tosi hyvin toi naispoliisin "arvostus" yli miespoliisien, jotka sä koet uhkaksi. Kun miespoliisi toimii huonosti, sä saat nautintoa. Päin vastoin kun tapahtuu, yrität ignoorata sen.

Pakko muuten kysyä tähän loppuun sulta SirMax; tunnetsä sellasta ala-aste kiusaaja tyylistä himoa hakata mut, kun puhun näin leimejä ja nörttejä juttuja ;)

En tunne, itsetunnossani ei ole mitään ongelmaa eikä minun tarvitse nostaa sitä millään järjettömällä väkivallalla. Ymmärrän vain täsmä väkivallan. Pystyn ottamaan käskyn vastaan ja erittäin hyvä jos joku tulee neuvomaan, jos se on järkevä neuvo ni painan sen kallooni. Mutta tähän loppu minun kommentoiminen tähän aiheseen, älkää enää esittäkö kysymyksiä.

En tunne, itsetunnossani ei ole mitään ongelmaa eikä minun tarvitse nostaa sitä millään järjettömällä väkivallalla. Ymmärrän vain täsmä väkivallan. Pystyn ottamaan käskyn vastaan ja erittäin hyvä jos joku tulee neuvomaan, jos se on järkevä neuvo ni painan sen kallooni. Mutta tähän loppu minun kommentoiminen tähän aiheseen, älkää enää esittäkö kysymyksiä.

Hehe sen kaverin haluun nähä joka toteaa: "jos joku tulee neuvomaan, ja jos se on järkevä neuvo ni ignooraan sen samantien enkä ota siitä opikseni.."

Mutta vanha nettiträshtalk-viisaus sanoo: "se jolla kovin kiire poistua keskustelusta, se usein sieltä on joutunu häntä koipien välissä poistumaan"

Mulla ei ois pokkaa noilla sun näytöillä lähtee huutelemaan jotain "No viisas vaikenee" tai "Japani lopetti rauhanhaluisena ja viisaana toisenmaailmansodan, koska ne tajus antautua sodan järjettömyyden ja moraalittomuuden edellä".

Hehe sen kaverin haluun nähä joka toteaa: "jos joku tulee neuvomaan, ja jos se on järkevä neuvo ni ignooraan sen samantien enkä ota siitä opikseni.."

Mutta vanha nettiträshtalk-viisaus sanoo: "se jolla kovin kiire poistua keskustelusta, se usein sieltä on joutunu häntä koipien välissä poistumaan"

Mulla ei ois pokkaa noilla sun näytöillä lähtee huutelemaan jotain "No viisas vaikenee" tai "Japani lopetti rauhanhaluisena ja viisaana toisenmaailmansodan, koska ne tajus antautua sodan järjettömyyden ja moraalittomuuden edellä".
Noniin, homma paranee.. Pökköä pesään, alkaa perjantai hyvin. Vastausta odotellessa.
closeuppopcorn-1.gif

Eikö kukaan ole tehnyt vielä Kanttarellimiehestä sellaisia hauskoja kuvamanipulaatioita? Vaikka 300-elokuvan maisemiin voisi sijoittaa ja "This is sparta"-lauseen tilalle "I want lawyer."

Harjamies olisi kanssa hauska hahmo kuvamanipulaatioihin.

Back
Ylös Bottom