Poliisit vs Virolainen kanttarellikauppias

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mde
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuolla Helsingin kauppatorillahan joka kesä viranomaiset joutuu puuttumaan kauppiaiden väärin ilmoituksiin marjojen ja sienien alkuperästä.Jotkut ostaa etelänaapurista ja ilmeisesti myös Puolasta tuotteita ja myy niitä suomalaisina.Hinta tietysti kaksinkertaistuu tällä toimenpiteellä.

Jostain sieni/marja-mafiastahan tä virolainen raivos.Tä tapa millä Matr toteutti protestinsa oli kyllä aika huono, alkuperäinen aihe jäi sivuseikaksi,ehkä suomalaisten kauppiaiden onneksi.

Miettikääpä tilannetta siten, että mitä jos ton kaasuttamisen jälkeen tilanne olis loppunut siihen, siis että virolainen olisi mennyt itse vapaaehtoisesti maahan ja antautunut. Silloinhan tilanne olis käytännössä ollut se, että huutamisesta ja verbaaliakrobatiasta ois tullut kaasut naamalle ja pidätys. Ansaittua?

Tarkoitan vaan sitä, että mielestäni tilanne kärjistyi hieman turhassa vaiheessa, poliisi päätti toimia vaikkei mitään selkeetä impulssia siihen vastapuolelta tullut. Tämän jälkeen hommat lähti ihan käsistä. Itse ymmärrän täysin tässä aiemmin esitetyn naispoliisipointin, tuskin olisi asia edennyt tuohon pisteeseen jos olisi ollut nainen puhumassa.

Mutta siinä vaiheessa kun alkaa fyysiseen mittelöön poliisin kanssa, on mielestäni turha lässyttää mistään oikeuksista tms. Ei tuota koko episodia voi mitenkään laittaa itsepuolustuksen piikkiin, mies olisi voinnut lopettaa riehumisensa monta kertaa.

Mutta vituiks meni koko homma, molempien osapuolien kannalta.

Tuolla Helsingin kauppatorillahan joka kesä viranomaiset joutuu puuttumaan kauppiaiden väärin ilmoituksiin marjojen ja sienien alkuperästä.Jotkut ostaa etelänaapurista ja ilmeisesti myös Puolasta tuotteita ja myy niitä suomalaisina.Hinta tietysti kaksinkertaistuu tällä toimenpiteellä.

Jostain sieni/marja-mafiastahan tä virolainen raivos.Tä tapa millä Matr toteutti protestinsa oli kyllä aika huono, alkuperäinen aihe jäi sivuseikaksi,ehkä suomalaisten kauppiaiden onneksi.

Ja siis ihan uunohan toi mr. kanttarelli on. Miksei myynyt noita sieniään jollekin torikauppiaalle siinä. Jos mainostaa, että myy huomattavasti halvemmalla ja kielii, että suomalaismyyjät ottavat 200-400% voittoa noista. Eikö olisi silloin kannattavaa myydä sillä hinnalla millä toriväelle niitä kauppaa niin jollekin jo luvan omistajalle joka saa otettua sen pari juuroa siitä välistä vielä. Säästäisi vielä aikaa, kun ei tarttisi jäädä itse niitä sinne vitosta myymään ja kaiken kukkuraksi säästyisi se tonni minkä oli selkeästi varannut lahjontaan.

OT: Itse olen jotain busineksissa virolaisten kanssa ruokatarvikkeisiin liittyen hoidellut ja täytyy sanoa, etten ikinä ole tommosta uunokeijoilmaria nähnyt mikä tämä sienisankari on. Yhtälailla meistä suomalaisista tommosia nilkkejä löytyy. Olen kuullut huhuja, että ihan maahantuojakin ois ruokakaupassa nykässyt poskelle kaveria, kun ei suostunut tämän tavaroita kaupoille ottamaan. Tiedä sitten mitä lie huhupuheita.

Miettikääpä tilannetta siten, että mitä jos ton kaasuttamisen jälkeen tilanne olis loppunut siihen, siis että virolainen olisi mennyt itse vapaaehtoisesti maahan ja antautunut. Silloinhan tilanne olis käytännössä ollut se, että huutamisesta ja verbaaliakrobatiasta ois tullut kaasut naamalle ja pidätys. Ansaittua?

Kaasuttaminen tapahtui siksi, että mies kieltäytyi laittamasta käsiään selän taakse raudoitusta ja maijamatkaa varten, kun poliisi ensin niin käskytti.
Voimakeinoihin siis turvauduttiin vasta kun käskyttäminen ei tehonnut ja mies ei antaunut suosiolla, vaan riuhtoi irti.

"They told me to put my hands behind my back. I told them that I will not do that and I just want a peaceful solution. After that they spraid 2-3 doses pepper-spray on me amd two of the police men hit me with a telescope club- my elbow was all broken. So I had to protect myself. "

Ennen videointia on voinut tapahtua vaiika mitä.
Miksi muuten toinen poliisipartio oli sinne jo hälytetty/hälytettiin?
Ellei joku meistä ollut paikalla, niin ei voi tietää...tai pakkiksella kaikki on mahdollista :)

Iltalehden foorumissa oli joku (ilmeisesti) tietäväinen:

"Tämä virolainen "sienikauppias" on MART KUUS, Viron Poliisikoulussa erkoiskoulutuksen saanut, taekwondoa, potkunyrkkeilyä, thainyrkkeilyä jne. harrastanut, 105kg/185-> epävakaa karju. Mistähän tänne poliisia mollaavat ovat saaneet käsityksen "pikkumiehestä" tai "reppanasta"?
Facebook-sivuillaan ilmoittaa lempileffoikseen mm.Rambot ja Fightclubin. Tulee Helsingin kauppatorille, vie suomalaisen torikauppiaan varatun ja maksetun paikan. Ei maksa, eikä aiokaan maksaa. Eikä voisikaan, kun paikat varataan ja maksetaan jo vuoden alussa.
Ensin kaverille puhuivat torivalvojat ja toiset kauppiaat, sitten vartijat ja lopulta poliisit. Ei auttanut mikään. Alkaa verbaalisen ja fyysisen uhoamisen ja lopulta uhkailun poliisille. Ja ulvoo asianajajaa paikalle. Torille? MITÄ?
Saatuaan ensimmäisen kerran TKP:tä ja OC:tä aloittaa poliisin väistelyn, torjunnan ja muiden torikauppiaiden tavaroiden hajoittamisen.
Ja videolta näkee kaverin määrätietoisen toiminnan ja kivunsiedon.

Poliisin tärkein tehtävä oli suojata ensin sivullisia, joita oli tori täynnä, sitten itseään.
"Olen Samurai", uhoaa Sieni-Mart videolla. Yhdeltä poliisilta murtui hammas ja reilusti tikkejä päähän. Poliisi toimi aivan oikein. Mart sen sijaan uhoaa netissä ikuista kostoa Suomelle ja suomalaisille, oikeasti.
"But I hanged on and now finns Im going to be your worst enemy. The way you treated me- I didnt ever believe that you hate estonians that much! I dont leave it like this!And you have a lot to loose!!!" -Näin uhoaa Mart Kuus virolaisilla sivuilla.
Ja koska täällä on kommentoimassa porukkaa, jotka eivät osaa edes suomea, tässä käännös: "Mutta minä selvisin ja nyt minusta tulee teidän pahin vihollisenne. Se, miten kohtelitte minua- En olisi ikinä uskonut että vihaatte virolaisia näin paljon! Minä en jätä tätä tähän! Ja teillä on paljon menetettävää!!!"

Tämän taikasieniä syöneen psykon sivuilta käy myös ilmi että ennenkin on "torilla tavattu". Seuraukset olivat toisenlaisia. Rauhaa rakastava Mart-setä sai armenialaisilta kauppialta puukkoa käteen ja keuhkoon. Ei varmaan provosoinut itse silläkään kertaa...

Hauskaa on se, että tämä olkikuukkeli saa virolaisilla sivuilla hyvin vähän ymmärrystä, päin vastoin. Martia pidetään provosoivana pölvästinä, joka pilaa virolaisten mainetta. Ja sielläkin todetaan että Virossa olisivat poliisin otteet olleet aivan toisenlaisia.

Kun mielenhäiriö eli äkkipikaisuus ja provo-luonne yhtyy isoon kokoon ja taistelutaitoihin, on Martia ihan turha sääliä ja poliisia arvostella."

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=441076&page=57

Missä kohtaa tuossa videossa ilmeni, että kyseinen karpaasi olisi saanut minkään asteen kamppailukoulutusta muilta osin kuin Steven Seagalin leffoja katsomalla? :D

Kyllä taas palaa elävästi mieleen miksi virolaiset vituttaa niin pahasti. Aina jv-hommissa kun tulee vastaan näitä sekundavenäläisiä, voi odottaa hyvällä todennäköisyydellä jotain harmia. Sitten kun on puheterapia käytetty loppuun, alkaa se ärsyttävä apina-aksentilla molkotus, "älä koske minu!" yms paskaa.

Veljeskansaa my ass.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän toi viron rambo alkaa nilkuttaa heti ensimmäisten tällejen jälkeen jalkaansa. Mitähän se aikoi voittaa tuolla meuhkaamisella. Se on varma että poliiseja tulee aina lisää eikä tuosta ole pois pääsyä

Aikamoisia sissejä täällä. Jos ton kanssa olisi ketä tahansa alkunut vääntämään, olisi ollut ongelmissa. Poliisit teki juuri oikein että odotti enemmän apujoukkoja.

Aikamoisia sissejä täällä. Jos ton kanssa olisi ketä tahansa alkunut vääntämään, olisi ollut ongelmissa. Poliisit teki juuri oikein että odotti enemmän apujoukkoja.

Eisenyt vittu mikään yli-ihminen ollut :D mistä semmonen kuva tulee, että kaveri on kova luu? Eise lyö tossa ketään, ei potkase, ei paini niin mitä helvettiä? Mikä siitä tekee niin saatanan vaarallisen? Se että poliisit ei osaa lyödä sitä kunnolla tkp:llä vai?

Eka katsomisen jälkeen olin itsekkin sitä mieltä että prkl mitä nyhverö kyttiä mutta nyt kun uudelleen katsoin niin tuntuu että ihan hyvinhän keissi meni. Ajattelivat vain eka poliisisedät että sumutin toimii että ei jää muuta tehtävää kuin paketointi mutta eipä homma mennytkään niin vaan jouduttiin asia menemään hankalamman kautta.

Hulluhan tuo ukko on, ei kukaan täyspäinen ala riehumaan kytille, ois pitänyt Vilun olla tuo harjan heiluttaja niin olisi tuo 2x hänen kokoinen karpaasi ollut alta aika yksikön nipussa ;).

Itse olisin pysynyt ihan tomerana katsomon puolella.

Eisenyt vittu mikään yli-ihminen ollut :D mistä semmonen kuva tulee, että kaveri on kova luu? Eise lyö tossa ketään, ei potkase, ei paini niin mitä helvettiä? Mikä siitä tekee niin saatanan vaarallisen? Se että poliisit ei osaa lyödä sitä kunnolla tkp:llä vai?

Aina sitä osumaa tulee, puoleen ja toiseen, jos lähtee vääntämään. Ei virolainen mikään Steven Seagal tietenkään ole( :) ) mutta mikä tuossa nyt meni niin väärin? Päin helvettiähän ne ruiski tuota kaasua. Uusintakursseille ne.

Aina sitä osumaa tulee, puoleen ja toiseen, jos lähtee vääntämään. Ei virolainen mikään Steven Seagal tietenkään ole( :) ) mutta mikä tuossa nyt meni niin väärin? Päin helvettiähän ne ruiski tuota kaasua. Uusintakursseille ne.

Eka pari satsia kaasuahan sattuvat ihan oikeaan osoitteeseen, ukko oli vaan niin kovaa kamaa että ei näköjään säväyttänyt.

edit. Pakkis kyllä täynnä ruuhka ramboja

Samaa mieltä.
Kaveri ei edes omaan silmään miltään isolta näyttänyt. Vähän normaalia leveämmät hartiat ja pitempi, mutta ei muuta.

Back
Ylös Bottom