Iltalehden foorumissa oli joku (ilmeisesti) tietäväinen:
"Tämä virolainen "sienikauppias" on MART KUUS, Viron Poliisikoulussa erkoiskoulutuksen saanut, taekwondoa, potkunyrkkeilyä, thainyrkkeilyä jne. harrastanut, 105kg/185-> epävakaa karju. Mistähän tänne poliisia mollaavat ovat saaneet käsityksen "pikkumiehestä" tai "reppanasta"?
Facebook-sivuillaan ilmoittaa lempileffoikseen mm.Rambot ja Fightclubin. Tulee Helsingin kauppatorille, vie suomalaisen torikauppiaan varatun ja maksetun paikan. Ei maksa, eikä aiokaan maksaa. Eikä voisikaan, kun paikat varataan ja maksetaan jo vuoden alussa.
Ensin kaverille puhuivat torivalvojat ja toiset kauppiaat, sitten vartijat ja lopulta poliisit. Ei auttanut mikään. Alkaa verbaalisen ja fyysisen uhoamisen ja lopulta uhkailun poliisille. Ja ulvoo asianajajaa paikalle. Torille? MITÄ?
Saatuaan ensimmäisen kerran TKP:tä ja OC:tä aloittaa poliisin väistelyn, torjunnan ja muiden torikauppiaiden tavaroiden hajoittamisen.
Ja videolta näkee kaverin määrätietoisen toiminnan ja kivunsiedon.
Poliisin tärkein tehtävä oli suojata ensin sivullisia, joita oli tori täynnä, sitten itseään.
"Olen Samurai", uhoaa Sieni-Mart videolla. Yhdeltä poliisilta murtui hammas ja reilusti tikkejä päähän. Poliisi toimi aivan oikein. Mart sen sijaan uhoaa netissä ikuista kostoa Suomelle ja suomalaisille, oikeasti.
"But I hanged on and now finns Im going to be your worst enemy. The way you treated me- I didnt ever believe that you hate estonians that much! I dont leave it like this!And you have a lot to loose!!!" -Näin uhoaa Mart Kuus virolaisilla sivuilla.
Ja koska täällä on kommentoimassa porukkaa, jotka eivät osaa edes suomea, tässä käännös: "Mutta minä selvisin ja nyt minusta tulee teidän pahin vihollisenne. Se, miten kohtelitte minua- En olisi ikinä uskonut että vihaatte virolaisia näin paljon! Minä en jätä tätä tähän! Ja teillä on paljon menetettävää!!!"
Tämän taikasieniä syöneen psykon sivuilta käy myös ilmi että ennenkin on "torilla tavattu". Seuraukset olivat toisenlaisia. Rauhaa rakastava Mart-setä sai armenialaisilta kauppialta puukkoa käteen ja keuhkoon. Ei varmaan provosoinut itse silläkään kertaa...
Hauskaa on se, että tämä olkikuukkeli saa virolaisilla sivuilla hyvin vähän ymmärrystä, päin vastoin. Martia pidetään provosoivana pölvästinä, joka pilaa virolaisten mainetta. Ja sielläkin todetaan että Virossa olisivat poliisin otteet olleet aivan toisenlaisia.
Kun mielenhäiriö eli äkkipikaisuus ja provo-luonne yhtyy isoon kokoon ja taistelutaitoihin, on Martia ihan turha sääliä ja poliisia arvostella."
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=441076&page=57