Poliisin valtuudet laajenivat

Raejuusto sanoi:
Voisiko joku selittää mitä vikaa olisi "poliisivaltiossa", ja mitä se oikeastaan tarkoittaisi?

Poliisivaltiossa poliisilla on lähes rajattomat ja mielivaltaiset oikeudet pidättää ja tarkkailla ketä tahansa kansalaista. Itä-Saksa oli hyvä esimerkki jossa vasikoita oli lähes joka korttelissa ja ilmiantamiset perustui hatusta temmattuihin juttuihin ja johtivat usein kidutuksiin ja perättömiin tunnustuksiin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi poliisivaltioon sitten viitataan tässä ketjussa? Eihän Suomessa olla lähelläkään tuollaista.

Ja siitä päästäänkin kysymykseen että mitä ovat yksilönvapaudet? Mun mielestäni maan lakien rikkominen ei todellakaan kuulu yksilönvapauksiin.

Juu on se pelikonsolin modaaminen niin vitun vaarallista, lisää lakeja..kohta ei saa ees enää lähettää kavereille omia valokuviaan..

Voiko joku kertoa mikä järki on pitää niistä vasikoista listaa...se lista ei varmaa päädy kenenkään ei toivottujen henkilöiden käsiin jos ne niin haluu..oiskohan VÄHÄN fiksumpaa kirjata vaan itse "keikka" ylös, että se nyt on hoidettu niin ei pääsis rahastamaan sillä samalla paskalla...

Niin ja missä tosiaan menee se raja:

Kyttävalepuvussa: hei myy vähän pilvee
Pilvenpolttaja: emmä kyl viittis
Kp: myy ny
pp: en myy, mut voin tarjoo
Kp: eiku mä haluun maksaa siit
pp: kai se sit on pakko..
Kp: oon muuten poliisi BUSTED.

skuge sanoi:
Niin ja missä tosiaan menee se raja:

Kyttävalepuvussa: hei myy vähän pilvee
Pilvenpolttaja: emmä kyl viittis
Kp: myy ny
pp: en myy, mut voin tarjoo
Kp: eiku mä haluun maksaa siit
pp: kai se sit on pakko..
Kp: oon muuten poliisi BUSTED.

Raja menee sellaisessa teoksessa kuin Suomen Laki.

Olishan se toki perseestä, jos tuolla valeostolailla alettaisiin yksittäisiä pilvenpolttajia hätyyttelemään. Eiköhän ole kuitenkin ihan hiukkasen isommista ostoista kyse. En usko, että poliisi alkaisi tuhlaamaan vähäisiä resurssejaan tuollaiseen. Mutta tästähän tässä keskustelussa onkin kai kyse - että alkaako vai ei? Mun mielestä ei.

41shots sanoi:
Raja menee sellaisessa teoksessa kuin Suomen Laki.

Olishan se toki perseestä, jos tuolla valeostolailla alettaisiin yksittäisiä pilvenpolttajia hätyyttelemään. Eiköhän ole kuitenkin ihan hiukkasen isommista ostoista kyse. En usko, että poliisi alkaisi tuhlaamaan vähäisiä resurssejaan tuollaiseen. Mutta tästähän tässä keskustelussa onkin kai kyse - että alkaako vai ei? Mun mielestä ei.

Samaa mieltä. Jos otetaan esim. liikennevalvonta, niin poliisilla ei todellakaan ole tarpeeksi resursseja valvoa kaikkia paikkoja, niinpä tyydytään valvomaan ns. pahimmat paikat.
Samaa kaavaa noudatettaneen myös huumerikosten suhteen, ei ole resursseja tarpeeksi, joten keskitytään isompiin tekijöihin.

Pulunkuristaja sanoi:
Eikö joskus vielä ollut sellanen "rajoite" poliiseilla, että pistoolia oli pidettävä 12 cm vaatekerroksen alla...

12 cm vaatekerros... Aika tuhtitoppatakki pitäisi olla.

Rikosliigojen lisäksi tässäkin maassa on liikemiehiä jotka tekevät ammatikseen talousrikoksia jne. On peitefirmoja ulkomailla ja rahanpesua. Jos poliisi pystyy lisävaltuuksien avulla saamaan tällaisia henkilöitä kiinni niin ihan hyvä vaan.

Ja on turha kuvitella että Suomi olisi kokonaan terrorismilta turvassa. Poliisi pystyy omalta osaltaan tarkkailemaan epäilyttäviä järjestöjä kun annetaan lisää valtuuksia.

Poliisivaltio on mielestäni sellainen missä entisen Neuvostoliiton tyyliin laitetaan joku KGB pystyyn ja tehdään poliittisia ilmiantoja.

Lätkäistään tähän nyt sitten vielä wikipedia.org -osoitteesta löytynyt määritelmä poliisivaltiolle.

Poliisivaltio on totalitaarinen valtio, jossa julkinen valta kontrolloi tiukasti yhteiskuntaa kieltäen yksilönvapaudet ja tukahduttaen kansalaisoikeudet, usein jonkinlaisen salaisen poliisin avustuksella.

Poliisivaltio toimii täten usein kansan enemmistön tahtoja vasten, ja on avoimen demokratian vastainen. Usein kovat yksilönvapauksien kannattajat muistuttavat, että demokraattinenkin tasavalta voi joskus olla poliisivaltio vähemmistöjä kohtaan.

Aina Berliinin muurin murtumiseen asti Itä-Saksa oli malliesimerkki poliisivaltiosta. Maan salaisella poliisilla, Stasilla oli uskomattoman vahva tarkkailu kansalaisia kohtaan. Lähes jokaisessa asuintalossa oli vähintään yksi Stasin tiedonantaja.

Ja nyt loppuu nämä löpinät mun osalta. Salille, perkele! :whip:

Muistaakseni luin jostain / telkkarissa kerrottiin että Suomen poliisi kuuluu maailman vähiten korruptuneisiin poliiseihin, että tuskinpa siitä on haittaa jos poliisi saa lisää valtuuksia.

protsku sanoi:
Ihan hyvä että terroristit ja ammattirikolliset saadaan kiinni. Lisää vaan valtuuksia poliisille.

Aivan :thumbs: Mun puolesta saisivat vaikka ampua apilaksella kriminaalia jos tilanne sitä vaatii. Samalla kun saadaa lisää valtuuksia poliisille niin eikö myös kovemmat rangaistukset saataisi taparikollisille.

Sinänsä poliisille annettavat lisävaltuudet ovat ihan ok, mutta oikeuksien käytön valvontaa tulee samalla lisätä. Kaikki ovat varmasti seuranneet uutisia sen verran, että tietävät valvonnan olleen poliisin salakuuntelun osalta riittämätöntä. Käytännöstä löytyy huomattavia epäkohtia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom