- Ikä
- 38
tuli tossa mieleen et oon ajatellu lähtee lukion jälkeen poliisikouluun...mitäs mieltä muut ovat tästä tärkeästä ammatista?
aina on vähän poliisinhommat kiinnostanu mut kovempi into on iskenyt tässä lukion toka vuoden aikana jolloin pitäs tietää jo vähän tulevaisuudesta...muutenkin oon muuttunut paljon sitten kovimpien teinivuosien "suoraselkäisemmäksi" niin poliisin ammatti tuntus mulle olevan käypänen.
syyt ammativalintaan olisivat seuraavat:
- saa työtä yleensä välittömästi kun suorittanut tutkinnon loppuun(vanhempi konstaapeli)
- opiskelu ei pelkkää teoriaa
- luultavasti samanhenkisiä ihmisiä työpaikoilla(ei aina vitutus töihin mennessä)
- työ ei niin rutiinin omaista vaikka samoja juttuja tulee tietenkin välillä vastaan(ei kuitenkaan pelkkää 9-17)
- halu pitää elinympäristö turvallisena
-inhoan sossupummeja ja rikollisia (liittyykö ammatinvalintaan?)
kävin katsomassa valintaperusteita (lähinnä fyysisiä) ja eivät olleet kummoisia..nämä seuraavat ovat minimivaatimuksia:
- 1500 m juoksu - 7.15 min (oma cooper-tulos 3000m ilman juoksutaustaa)
- 78 kg:n nukke 20m kanto oikealla tekniikalla(?)
- leuanveto - väh. 5 toistoa
- vauhditon pituushyppy - 225cm
-penkkipunnerrus 60kg (jalat irti maasta) - väh. 3 toistoa
-100m uinti - väh. 3 min
-pituus vähintään 175cm - itse 188cm
eli eivät näytä varmaan kenenkään pakkislaisen silmään ylitsepääsemättömiltä...
kertokaa nyt kaikkee mahollista liittyen poliisin hommiin tai poliisikouluun...nyt ainakin postauksenne luetaan :thumbs:
aina on vähän poliisinhommat kiinnostanu mut kovempi into on iskenyt tässä lukion toka vuoden aikana jolloin pitäs tietää jo vähän tulevaisuudesta...muutenkin oon muuttunut paljon sitten kovimpien teinivuosien "suoraselkäisemmäksi" niin poliisin ammatti tuntus mulle olevan käypänen.
syyt ammativalintaan olisivat seuraavat:
- saa työtä yleensä välittömästi kun suorittanut tutkinnon loppuun(vanhempi konstaapeli)
- opiskelu ei pelkkää teoriaa
- luultavasti samanhenkisiä ihmisiä työpaikoilla(ei aina vitutus töihin mennessä)
- työ ei niin rutiinin omaista vaikka samoja juttuja tulee tietenkin välillä vastaan(ei kuitenkaan pelkkää 9-17)
- halu pitää elinympäristö turvallisena
-inhoan sossupummeja ja rikollisia (liittyykö ammatinvalintaan?)
kävin katsomassa valintaperusteita (lähinnä fyysisiä) ja eivät olleet kummoisia..nämä seuraavat ovat minimivaatimuksia:
- 1500 m juoksu - 7.15 min (oma cooper-tulos 3000m ilman juoksutaustaa)
- 78 kg:n nukke 20m kanto oikealla tekniikalla(?)
- leuanveto - väh. 5 toistoa
- vauhditon pituushyppy - 225cm
-penkkipunnerrus 60kg (jalat irti maasta) - väh. 3 toistoa
-100m uinti - väh. 3 min
-pituus vähintään 175cm - itse 188cm
eli eivät näytä varmaan kenenkään pakkislaisen silmään ylitsepääsemättömiltä...
kertokaa nyt kaikkee mahollista liittyen poliisin hommiin tai poliisikouluun...nyt ainakin postauksenne luetaan :thumbs: