poliisin hommista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arni
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
tuli tossa mieleen et oon ajatellu lähtee lukion jälkeen poliisikouluun...mitäs mieltä muut ovat tästä tärkeästä ammatista?

aina on vähän poliisinhommat kiinnostanu mut kovempi into on iskenyt tässä lukion toka vuoden aikana jolloin pitäs tietää jo vähän tulevaisuudesta...muutenkin oon muuttunut paljon sitten kovimpien teinivuosien "suoraselkäisemmäksi" niin poliisin ammatti tuntus mulle olevan käypänen.

syyt ammativalintaan olisivat seuraavat:
- saa työtä yleensä välittömästi kun suorittanut tutkinnon loppuun(vanhempi konstaapeli)
- opiskelu ei pelkkää teoriaa
- luultavasti samanhenkisiä ihmisiä työpaikoilla(ei aina vitutus töihin mennessä)
- työ ei niin rutiinin omaista vaikka samoja juttuja tulee tietenkin välillä vastaan(ei kuitenkaan pelkkää 9-17)
- halu pitää elinympäristö turvallisena
-inhoan sossupummeja ja rikollisia (liittyykö ammatinvalintaan?)

kävin katsomassa valintaperusteita (lähinnä fyysisiä) ja eivät olleet kummoisia..nämä seuraavat ovat minimivaatimuksia:
- 1500 m juoksu - 7.15 min (oma cooper-tulos 3000m ilman juoksutaustaa)
- 78 kg:n nukke 20m kanto oikealla tekniikalla(?)
- leuanveto - väh. 5 toistoa
- vauhditon pituushyppy - 225cm
-penkkipunnerrus 60kg (jalat irti maasta) - väh. 3 toistoa
-100m uinti - väh. 3 min
-pituus vähintään 175cm - itse 188cm

eli eivät näytä varmaan kenenkään pakkislaisen silmään ylitsepääsemättömiltä...

kertokaa nyt kaikkee mahollista liittyen poliisin hommiin tai poliisikouluun...nyt ainakin postauksenne luetaan :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by arni
tuli tossa mieleen et oon ajatellu lähtee lukion jälkeen poliisikouluun...
Mites armeija? Muista se, että kuntotestit on vain se yksi testien osa-alue ja välttämätön paha. Varmasti isommassa roolissa on psykologiset testit ja muut kokeet sekä haastattelut.

Onkos pakkiksella muuten kyttiä? Pakkohan niitä on olla!

Mitenkäs eteneminen jonnekkin rikoskomisarioksi tollasesta katupartiosta (tai mikä vittu lieneekään on) onnistuu.

Itteänikin alkanu kiinnostaa pikkusen pollarin duuni.
Oikeesti ei vois olla paremaa duunia, kuin ajaa maijaa edes takasin ja heittää spugeja putkaan.:kuola: :arvi:

Toisaalta noi palkat ei oikeen kiihota.
Hehehhe, pituus vaatimus 175. Meitsi on 173;)

Itseä ei kyllä todellakaan kiinnosta lähtee poliisiksi, enkä todellakaan sinne pääsis vaikka kuinka hakisin...:lol2:
Ja jos vaikka olis mahdollisuus lähteä, tässä muutamia syitä miksi en rupeaisi poliisiksi:

-helvetin huono palkka
-ei tod.kiinnosta kuskata kusihousuisia puliukkoja valtion pahnoille
-ei kiinnosta kuunnella ihmisten vittuilua joka asiasta työpäivän aikana
-pitkät vuorot, yleensä 12 tunnin päiviä
-ammattirikollisuus nostaa päätään myös suomessa huomattavasti-> työ tulee vaarallisemmaksi päivä päivältä...
-yms.yms.
-keksiköön joku lisää...

ja eikös rikoskomisarioksi pääse kun valmistuu poliisikorkeakoulusta?

Voisin veikata poliisin työtä henkisesti raskaaksi. Minusta ei ainakaan olisi siihen. Poliisi on kutsumusammatti jos mikä.

Originally posted by Tomi
No paljonkos se nyt sitten on? :kuola:

En ole ihan varmanavarmana satavarma, mutta muistelen että IL:n tekemissä palkkavertailussa tavallisen taatelintallaajan palkka jäi markoissa alle kymppitonnin kuussa, siis bruttona...

Eikös tällä viikolla ollut taas joku palkkavertailu jossain lehdessä, kattokaa sieltä

joo unohtu toi intti...eli sen käyn tietysti!

vanhemman konstaapelin palkka on minimissään 1500€,siihen päälle saattaa tulla vielä kaiken maailman lisäyksiä...

kiitti jo postauksista...ois kylläkin kiva kuulla jos täällä pyöris ihan ihka oikeita oikeita polliiseja :5:

Niin. Peruspalkka. Taitaa se todellinen kk-palkka pyöriä kuitenkin tuolla 2000 euron paremmalla puolella lisien kanssa.

Onkos se paljo vai vähä jos vertaat sitä siihen mitä poliisit tekee?

:offtopic: Kyllä se varmasti pidemmän päälle rassaa henkisesti kun teet hiki hatussa töitä narkkien seassa paskalla palkalla, ja joku kaunis aamu nisti tuikkaa HIV-positiivisen neulan kylkeen ja sanoo:

Positiivista loppuelämää ja nauraa päälle:lol2: :itku:

Mua kiinnostais kanssa poliisin hommat, mutta en mä taida päästä ku värinäkö on liian paska :itku:

Pitäs käydä tutkituttamassa se.

Originally posted by Andree
Onkos se paljo vai vähä jos vertaat sitä siihen mitä poliisit tekee?

:offtopic: Kyllä se varmasti pidemmän päälle rassaa henkisesti kun teet hiki hatussa töitä narkkien seassa paskalla palkalla, ja joku kaunis aamu nisti tuikkaa HIV-positiivisen neulan kylkeen ja sanoo:

Positiivista loppuelämää ja nauraa päälle:lol2: :itku:

Taitaa tuo poliisin ammatti kuulua ainakin vähän ns. kutsumusammattien piiriin. Harva ryhtyy poliisiksi palkan takia, vaan siksi että työnsisältö kiinnostaa enemmän. Missä duunissa pääset heti hyville palkoille? (toki niitäkin löytyy, mutta alhaalta sitä on usein aloitettava). Nuoremmat konstat tienaa kutakuinkin sen 2000 e/netto kk:ssa kaikkine lisineen, mutta kun vähän tulee virkavuosia lisää, niin liksatkin paranee. Esim. kaveri tienaa haarukassa 2500-2800 e/kk, jota en ihan huonoksi palkaksi sanoisi. Tuskin kukaan poliisi on palkkaansa täysin tyytyväinen siihen nähden mitä kaikkea joutuu tekemään duunissaan, mutta kyllä sillä palkalla itsensä elättää.

Buhahha, keksin just yhden hyvän syyn lisää. Pollarit ja palomiehet saa 15% alennuksen bodystoressa. Ainaki stadissa.:thumbs:

Originally posted by Shamrock
Nuoremmat konstat tienaa kutakuinkin sen 2000 e/netto kk:ssa kaikkine lisineen,
Mua hymyilyttää aina, kun puhutaan yleisesti tiettyjen ammattiryhmien "nettopalkoista". Taitaa se nettopalkka riippua hiukkasen siitä veroprosentista? Siinä on paljon eroa, että onko veroprosentti 20 vai 40 %. :)

Originally posted by arni
joo unohtu toi intti...eli sen käyn tietysti!

Yritä päästä intissä SPOL-mieheksi niin saat vähän tuntumaa siihen, miltä tuntuu kun jengi haistattelee ja pitää sua täysin kusipäänä tuntematta sua tippaakaan. Myöskin vittumaiset 12 tunnin väijyt kasvattaa luonnetta. Pääset myöskin pamputtamaan kusihousuisia hokiksen ja kuljetuksen sluibia iltalomien jälkeen.

SPOL-koulutuksesta lienee edelleen hyötyä Poliisikouluun haussa, meitä ainakin käytiin oikein kosiskelemassa kouluun aikanaan PorPr:ssä vuonna -92.

PS. Älä missään nimessä mene RUK-SPOL-koulutukseen jos haluat osasi toiminnasta. Ne miehet vaan pyöri turhaan jaloissa. Myös toi SPOL-AUK on vähän niin ja näin. En tiedä kuinka paljon on systeemit muuttunut kymmenessä vuodessa, mutta miehistöä suosittelen.

Mua hymyilyttää aina, kun puhutaan yleisesti tiettyjen ammattiryhmien "nettopalkoista". Taitaa se nettopalkka riippua hiukkasen siitä veroprosentista? Siinä on paljon eroa, että onko veroprosentti 20 vai 40 %. :)

Hymyä vaan. Pieni painovirhepaholainen pääsi tohon mun tekstiin, piti tietenkin olla n.2000 elinaa BRUTTO kk:ssa :)

Totta, nettopalkka-vertailut eivät ole kyllä vertailukelpoisia. Harvemmin niitä kyllä näkeekään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom