Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Mulle pukkasi sitten kova flunssa päälle ja jos se etenee niinkuin avokilla,niin sitten ollaan kusessa. Avokilla se on ollu 2 viikkoa. Näin muuten sellaista unta viime yönä,että olin päässyt kokeista läpi ja opistoon tuli kutsu. Arvatkaa vituttiko,kun heräsin ja tajusin sen olevan vain unta. :( Laki menee muuten jo aika hyvin ulkomuistista.....saas nähdä miten tää lentsu vaikuttaa fysikkaan.

finfighter sanoi:
Mulle pukkasi sitten kova flunssa päälle ja jos se etenee niinkuin avokilla,niin sitten ollaan kusessa. Avokilla se on ollu 2 viikkoa. Näin muuten sellaista unta viime yönä,että olin päässyt kokeista läpi ja opistoon tuli kutsu. Arvatkaa vituttiko,kun heräsin ja tajusin sen olevan vain unta. :( Laki menee muuten jo aika hyvin ulkomuistista.....saas nähdä miten tää lentsu vaikuttaa fysikkaan.
Ota iisisti äläkä yritä treenata kiukulla, ettei pitkity tai tule pahempaa jälkitautia. Jos menee viikossa ohi niin saat ittes takaisin tasollesi kokeisiin. Toivottavasti parannut, ettei ton takia mene pipariksi. Toisaalta, nyt sulla on hyvää lukuaikaa, jos töistä tulee saikkua.

finfighter sanoi:

Ei välttämättä tunnu missään. Meikä kehitti silloin itselleen keuhkokuumeen ennen testejä :curs: Olin sitten vain 4pv terveenä ennenkuin testit tulivat(ja 11pv kuumeessa). Ainoa missä se tuntui oli juoksun viimeisellä kierroksella ja uinnissa. Uinnissa meni viimeinen 50m hengittämättä, koska tuli sellaisia yskänpuuskia koko ajan, kun ei meinannut happi riittää. Kävelin sitten ylösnoustessa siihen jumalattoman paksuun tolppaan, mikä on altaan sivulla. Valvojille sanoin, että meni vettä silmään. Oikeasti hapen puute huippasi päätä niin helvetisti.

Jos sairastuu oikein kunnolla, kannattaa toimittaa koululle lääkärintodistus ja mennä seuraaviin pääsykokeisiin, joihin kutsuvat. Minkä takia tuhlata yhtä pääsykoekertaa, jos on kunnolla sairas ja se saattaa vaikuttaa esim. fyysisten testien tuloksiin. Eli tällaisissa tapauksissa yhteys Poliisikoululle hyvissä ajoi heti kun on sairastunut.

finfighter sanoi:

Otappa valkosipulia ruokaan reilusti, lepoa ja kuumaa juotavaa, mielellään vihreetä teetä. Jos vain haluat, voit selvitä mistä tahansa flunssasta kuntoon parissa päivässä, mikäli otat itsehoidon tosissaan. :thumbs:

nimim. ei-ikinä-kipeänä

PriYa sanoi:
Otappa valkosipulia ruokaan reilusti, lepoa ja kuumaa juotavaa, mielellään vihreetä teetä. Jos vain haluat, voit selvitä mistä tahansa flunssasta kuntoon parissa päivässä, mikäli otat itsehoidon tosissaan. :thumbs:

nimim. ei-ikinä-kipeänä

Soita jollekin maailman terveysvirastolle tuo vinkkisi ;). Flunssaan ei ole vielä parannuskeinoa keksitty, eikä siihen tuokaan auta, kun se päälle jyrähtää.

Jotenkin se on kumma, että ennen poliisikoulun testejä tulee monelle flunssa. Itselläni se liittyi kai jollain tavalla ylikuntoon. Edellisen kerran olin ollut flunssassa ljk:n testejä edeltävällä viikolla ja siitä oli kuitenkin jo monen monituista vuotta. Sama tilanne oli kuitenkin silloin muinoin. Kaksi viikkoa ennen testejä alkoi nostamaan kuumetta ja tekemään flunssan oireita. Poliisikouluun treenatessa en älynnyt lopettaa harjoittelua noihin oireisiin ja sain maksaa siitä vähän isommalla taudilla.

Nyt on taas saanut syyskuusta asti olla terve kuin apina suojahäkissä, pitäisi keksiä jotkut testit itselleen niin saisi varmaan flunssan taas päälle.

F*ck!

Harjoittelu fyysisiin on edennyt todella mukavasti, mutta yksi osa-alue kusee edelleen ja pahasti (yhdestä tosin kestää hylsy ottaa, mutta silti..) nimittäin tuo vauhditon pituus.

Ei vaikka miten on koettanut pomppia ja hyppiä, niin tuo tulos on mikä pysyy: 225 cm menee hyvällä tuurilla myötätuulessa aurinkoisella säällä tälläiselta lyhyenlännältä mieheltä ehkä nippa nappa, tosin ei "simuloidussa" kokeessa kovin hyvältä näytä.

Vika on luultavasti hyppytekniikassa, muuta en keksi, tai sitten jaloissa ei ole räjähtävää voimaa tarpeeksi. Percele! :wall:

Ei kai tässä auta muu kuin alkaa rukoilla Ukko-ylijumalaa avuksi, vajaa kolmisen viikkoa testeihin, joten ihmeitä ei ehdi enää hänkään tekemään, mutta jos jotain todella jäätävää vinkkiä jollakin olisi heittää niin otan mielihyvin vastaan.

McKnight sanoi:
F*ck!

Vika on luultavasti hyppytekniikassa, muuta en keksi, tai sitten jaloissa ei ole räjähtävää voimaa tarpeeksi. Percele! :wall:

Ei kai tässä auta muu kuin alkaa rukoilla Ukko-ylijumalaa avuksi, vajaa kolmisen viikkoa testeihin, joten ihmeitä ei ehdi enää hänkään tekemään, mutta jos jotain todella jäätävää vinkkiä jollakin olisi heittää niin otan mielihyvin vastaan.

Pitkä käsien liike joka lähtee etuyläviistosta ja nooopea vienti kyykistyessä perseen taakse. Samalla liike- energialla kun heilauttaa kädet tiikerin tyyppiseen tyyliin ja suoristaa jalat. En tiedä onko tässä mitään erityisen valaisevaa.. Hyppääminen on koko kropan homma. Koordinaatiota ja räjähtävää voimaa. Hyppele pitkin päivää melko kovaa, muttei täysillä. Hyvän käsityksen saa kun hyppii matkaa kuin Saku Sammakko konsanaan kosiomatkallaan.

Ei tunnu heruvan jäätäviä vinkkejä näin keväisin :(

McKnight sanoi:
F*ck!

Harjoittelu fyysisiin on edennyt todella mukavasti, mutta yksi osa-alue kusee edelleen ja pahasti (yhdestä tosin kestää hylsy ottaa, mutta silti..) nimittäin tuo vauhditon pituus.

Meikä taisi jo tässä threadissa kirjoittaa, miten oma tulos nousi puoli metriä silloin ennen koetta. Tein loikkaharjoituksia ulkona, vedin niitä pöydältä syvään kyykkyyn ja samalla vauhdilla ylös treenejä sekä.. Yksi mikä minulla tuntui tuovan tehoa oli tanko selässä räjähtävän voiman hakeminen suoraan ylös. Eli suhteellisen pieni paino tankoon ja hyppyjä siitä. Mitäs muuta minä tein, treenasin pohkeita ja rinnallevetoa ja venyttelin huolella. Se auttaa kummasti, kun pääsee kunnolla tekemaan sen taivutuksen ilmassa.

Vaihtelee se aloituspaikkojen määrä. Nyt eivät kuulemma ota enää varasijoilta seuraaville kursseille, jota ennen harrastivat. Taitaa nykyisin päästä joku 40/kurssi?

kimmo2543 sanoi:
Stressi ainakin lisää riskiä sairastua flunssaan,kun monikin on sairastunut
ennen pääsykokeita.

Stressi itseasiassa vähentää mahdollisuutta sairastua flunssaan. Itse ainakin huomasin tämän työhommissa ihan työkavereistani. Sitten, kun stressin aihe on koettu ja menty läpi, tulee se flunssa helpommin. Taitaa tähän olla jotain tieteellistä näyttöäkin, että pieni stressi aiheuttaa elimistössä jonkun puolustustilan, jolloin taudit eivät pääse iskemään niin herkästi. Haittapuolia tosin on enemmän kuin hyviä, joten en nyt flunssan torjuntaan kehota kyllä stressia hommaamaan :)

Juu no mulla alkaa flunssa hellittää,mutta pahasti on tippunu kaikki tulokset. No se hyvä puoli sairastumisessa oli,että pääsi lukemaan paljon. Kaveri kertoi,että poliisikouluun hakee paljon sellaisia hakijoita,jotka eivät pääse sinne vaikka helvetti jäätyisi. Toivottavasti on oikeassa,koska se parantaisi mun mahdollisuuksia. ;)

finfighter sanoi:
Juu no mulla alkaa flunssa hellittää,mutta pahasti on tippunu kaikki tulokset. No se hyvä puoli sairastumisessa oli,että pääsi lukemaan paljon. Kaveri kertoi,että poliisikouluun hakee paljon sellaisia hakijoita,jotka eivät pääse sinne vaikka helvetti jäätyisi. Toivottavasti on oikeassa,koska se parantaisi mun mahdollisuuksia. ;)

Minäkin olen kuullut vähän samaa, että hakijoita on paljon mutta potentiaalisia sellaisia olisi vähän. Liekö sitten vain tornihuhuja.

McKnight sanoi:
Minäkin olen kuullut vähän samaa, että hakijoita on paljon mutta potentiaalisia sellaisia olisi vähän. Liekö sitten vain tornihuhuja.

Ainakin veli kertoi, että kun hänen kaveri haki kouluun, niin esimerkiksi joku aasialainen ei osannut uida. Eräs tyttö haki kouluun, ei saanut yhtään penkkipunnerrusta, samoin kävi eräälle miehelle. Eikö ne ota selvää, että pääseekö edes sitä karsivaa kuntotestiä läpi?

Ei kannata niin hirveästi stressata niistä Poliisikoulun pääsykokeista. Jos alalle mielii, järjenjuoksu ei ole ihan vinksahtanutta ja peruskuntokin on kohdillaan, niin kyllä ne oppilaitoksen ovet aukenevat. Ei siellä mitään yli-ihmisiä suinkaan kaivata.

Mua stressaa nyt se, että lukemisten kanssa on ollut vähän niin ja näin.... :(
Yksinkertasesti nyt keväällä on ollut vaan niin kiirettä! Painiskelen töiden, koulun ja reenien kanssa (koulu ei siis tod minun alaa..mutta opintotuen takaisinmaksun pelossa rehkin)...Illalla olenkin sitten niiiiiiiiin puhki pitkän päivän jälkeen. Pidän tuota kirjallista osiota vaan niin paljon tärkeämpänä kuin esim. kuntotestiä, vaikka toki kuntotestissäkin aion pärjätä :)

Miten teidän muiden hakijoiden lukemiset on sujunut? Itellä lähtö Tampereelle jo ens viikon sunnuntaina (huih, pelottavan lähellä), koska kokeet alkavat ma-aamuna. :hyper:

Back
Ylös Bottom