Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Kaksi otsikkoa

Story sanoi:
Sen vertis tekis mieleni tietää näiltä jotka jo sisään pääsivät alkuvuoden kokeista, että annettiinko useampia aiheita aineistokirjoitelmaan vai oliko vain yksi aihe?

Kirjoitelmaan on yleensä tarjolla kaksi otsikkoa, joskus on useampikin. Otsikot ovat melko laveita, joten ei niistä ole vaikea ruveta kirjoittamaan, kunhan vain hallitsee aineistona olevan kirjan.

Story sanoi:
No kyllä sulla on homma juoksun osaltakin, niinkuin uinninkin, hallussa :rock:
Tulin juuri juoksemasta vaan kyllä täytyy todeta et liian kylmä oli, tie liukas ja luminen :eek: siis kaikki selitykset käy kun lähemmäs 8 meni :(
Eiköhän se uinti tosiaan niin ollut että joko tai aikaraja.

Kotiporukat väittää että mamma hermoilee jo ihan liikaa, no huomenna töihin joten heitän vaihteeksi stressaamisen pois :lol2:

Joo, se vaikuttaa ehdottomasti juoksuun, kun tien pinta jäässä..Tulee sellanen "kakat housussa -efekti" :D ..ja sekunteja tottakai lisää.
Mua vaan ärsyttää, kun välillä tulee ihan ihme pistoksia, kun yrittää juosta ja välillä ei mitään..Varmaan jotain ruoansulatusjuttuja. En varmaan su-iltana ja ma-aamuna uskalla syödä mitään tai juoksu menee ihan poskelleen noitten pistosten takia!!! :(
Täytyy varmaan mennä alkuviikosta hallille kokeilemaan taas juosta se itse matka (oon siis harjotellu lyhyemmillä ja pidemmillä matkoilla)..Saa nähdä, onko mennyt parempaan vai huonompaan suuntaan! Juoksua jänskään varmaan eniten!! Ja täällä pohjanmaalla kanssa huonot kelit juosta ulkosalla..tänäänkin hirveet jääloskat teillä..Juokse nyt siinä sitten sukat märkänä:curs:
Meikä hermoilee kanssa jo aika lailla, äijän pinna ollut koetuksella :lol2:

kpsk sanoi:
Näin minäkin arvelin. Toivottavasti se ei ole sama jeppe. Muistaako joku?

Kun ei kiinnostaisi olla minun tuurillani uskovaisen poliisin syynissä siinä hikoilupenkillä... :(

Voi pojat ja veljet.

Haastattelussahan on kaksi haastattelijaa, molemmat yleensä poliisimiehiä. Jonkin sortin arvokonservatiivisuus on poliisin ammatissa yleisesti ottaen eduksi, mutta mitään uskovaisuutta ei tietenkään edellytetä. Haastatteluissa avoimesti uskovaisia hakijoita joskus jopa vähän hiillostetaan vakaumuksensa takia, kun halutaan varmistua siitä, että he tietävät mihin ovat päänsä pistämässä.

vsti sanoi:
Haastattelussahan....

On vakaumus mihin suuntaan mistä tahansa asiasta niin se tulee tavalla tai toisella esille etenkin mitä vahvemmasta uskosta omaan oikeutukseen puhutaan. En vain halua omani tulevan esiin tatuoinnin muodossa ennen haastattelua. Ennakkoluulot ovat hankalia kumota. Tatuointi on kuitenkin niin henkilökohtainen asia että en usko muiden ihmisten näkevän sitä koskaan samoin kuin minä. Maailmankatsomusta tärkeämpi asia on kuitenkin se miten se näkyy käytännössa. Eiköhän ne sedät sen tiedä.

Tack! :)

Siellä uintia on valvomassa hakuyksikön tädit, eivät todellakaan ne, jotka sitten myöhemmin suorittavat haastattelut.

Ko. tädit kyllä pistävät varmaan edelleenkin kirjoihin ja kansiin merkinnän, jos ihmisellä on tatuointeja. Mutta tuskinpa nyt mitään symboleja ihmeemmin tunnistavat, kunhan siellä selässä ei hakaristiä ole..

Eli kannattaa varautua siihen, että haastattelussa se tatuointi voi nousta esille, koska haastattelija näkee papereissa merkinnän siitä tatuoinnista..

Tatuoinnit eivät todellakaan ole este kouluun pääsemiselle.:thumbs:

vsti sanoi:
Haastattelussahan on kaksi haastattelijaa, molemmat yleensä poliisimiehiä. Jonkin sortin arvokonservatiivisuus on poliisin ammatissa yleisesti

Meillä toinen oli komisario ja toinen poliisikoulun psykologi.

TribalDragon sanoi:
Siellä uintia on valvomassa hakuyksikön tädit, eivät todellakaan ne, jotka sitten myöhemmin suorittavat haastattelut.
Ko. tädit kyllä pistävät varmaan edelleenkin kirjoihin ja kansiin merkinnän, jos ihmisellä on tatuointeja. Mutta tuskinpa nyt mitään symboleja ihmeemmin tunnistavat, kunhan siellä selässä ei hakaristiä ole..

Meillä myös uintia valvomassa oli se sama mies, joka sitten ohjasti porukkaa sisälle myös haastatteluun ja nimenhuutoon aulassa. Papereihin kyllä tulee merkintä, jos on tatuointi ja siitä kysytään haastattelussa. Eipä siinä sen kummempaa, jos sen saa vaatteilla piiloon.(Itselläni ei siis tatuointia ollut, mutta edellä olevallla miehellä oli selässä ja kysyivät häneltä haastattelussa tatuoinnista eli jostain se tieto kulki haastattelijoille :) )

Possuli sanoi:
välillä ei mitään..Varmaan jotain ruoansulatusjuttuja. En varmaan su-iltana ja ma-aamuna uskalla syödä mitään tai juoksu menee ihan poskelleen noitten pistosten takia!!! :(

Elä vaan tee tuota virhettä, että jätät syömättä. Saattaa olla muuten aika puhditon olo jo uidessa. Siellä näki pari tälläistä, joiden vanha uskomus oli, että syödä ei pidä 12h ennen liikuntatestiä. Hyvä etteivät naaranneet näitä altaanpohjasta pois ekan 50m jälkeen.

Tuo pistos on enemmänkin hengityksestä kiinni kuin syömisestä.

Aapina sanoi:
Elä vaan tee tuota virhettä, että jätät syömättä. Saattaa olla muuten aika puhditon olo jo uidessa. Siellä näki pari tälläistä, joiden vanha uskomus oli, että syödä ei pidä 12h ennen liikuntatestiä. Hyvä etteivät naaranneet näitä altaanpohjasta pois ekan 50m jälkeen.

Tuo pistos on enemmänkin hengityksestä kiinni kuin syömisestä.

No en nyt sentään ihan syömättä koko aamua edes pysty olemaan... Päivä kun alkaa psykologisilla testeillä ja sitten vasta kunto-osuus. Itse juoksun jälkeenhän voin juoda vaikka heti jotain protskujuomaa, kaippa siellä saa juomia kantaa mukana. Missään muussa lajissa kuin juoksussa en näitä pistoksia saa.
Olen vaan pannut merkille, että aamuaerobisella näitä pistoksia ei tule (tai ainakin tod. harvoin), mutta juokseminen on lounaan jälkeen (esim. n. 3-4h lounaasta) tai iltaisin välillä miltei mahdotonta.. Tämän takia olen ajatellut asian johtuvan ruoansulatusasoista. Tuskin aamuisin hengittelen niin eri tavalla?! :)
Perin outoa kuitenkin.. :(

Sen verran edittiä, että pistos/kipu tulee heti alkumatkasta, jos on tullakseen (tyyliin 100m:n jälkeen).. Eli en usko tulevan pelkästään huonon juoksukunnon takia. Ja välillä kaikki on ok, vaikka jouksisi useammankin kilometrin!

Aapina sanoi:
Meillä myös uintia valvomassa oli se sama mies, joka sitten ohjasti porukkaa ..., mutta edellä olevallla miehellä oli selässä ja kysyivät häneltä haastattelussa tatuoinnista eli jostain se tieto kulki haastattelijoille :) )

Okei. Pakko siihen on varautua. Toisaalta ihan kiva aihe jutella, mutta kuitenkin.

vsti sanoi:
Kirjoitelmaan on yleensä tarjolla kaksi otsikkoa, joskus on useampikin. Otsikot ovat melko laveita, joten ei niistä ole vaikea ruveta kirjoittamaan, kunhan vain hallitsee aineistona olevan kirjan.

Ja kiitos sulle vastauksesta, vsti, pitänee vielä lukea :lol2:

McKnight sanoi:

Voi että..mä jotenkin enemmän mielelläni juoksisin siellä sisällä, vaikka kuiva ilma oiskin.
Tänään koitin piruuttani juosta matkan (sisällä) ja näytti aika parantuneen :hyper: Ja muutenkin tunnen pystyväni parempaan suoritukseen sisäjuoksussa, kumma juttu.
Ja pistoksiltakin vältyin tänään :D

STORY: Ei oo enää montaa päivää :hyper: :hyper:

Possuli sanoi:
Voi että..mä jotenkin enemmän mielelläni juoksisin siellä sisällä, vaikka kuiva ilma oiskin.
Tänään koitin piruuttani juosta matkan (sisällä) ja näytti aika parantuneen :hyper: Ja muutenkin tunnen pystyväni parempaan suoritukseen sisäjuoksussa, kumma juttu.

Kyllä se siitä :thumbs:

Viikkohan tuohon itselläkin enää olisi. Tänään kävin tekemässä viimeisen kovan kuntosali/uintitreenin ja nyt kevennellään enää sitten niihin kokeisiin. :)

Ei prkl!!!Joku vihaa mua tuolla ylhäällä!Nyt iski kuume päälle! Alanko itkemään? Vitutus on suunnaton!

Possuli sanoi:

Hirveetä mutta totta :urjo: Vaan sittenpähän on ohi :jahas:
Tässä ei nyt auta muuta kuin ottaa rennosti ja lukea kaikki aika mikä töiltä liikenee. On nimittäin salaperäinen flunssa vaanimassa olkapään takana, aivastuttaa ja nenää kutittaa..... etten sanois jotta ...kele :curs:

Vaan ei auta itku markkinoilla, yritetään silti :itku: :hyper: :hyper:

Story sanoi:
Hirveetä mutta totta :urjo: Vaan sittenpähän on ohi :jahas:
Tässä ei nyt auta muuta kuin ottaa rennosti ja lukea kaikki aika mikä töiltä liikenee. On nimittäin salaperäinen flunssa vaanimassa olkapään takana, aivastuttaa ja nenää kutittaa..... etten sanois jotta ...kele :curs:

Vaan ei auta itku markkinoilla, yritetään silti :itku: :hyper: :hyper:

Sama juttu täällä, hieman heikko olo iski tänään uudestaan. Viime viikonlopun oli kurkku tosi kipee ja toinen rauhanen turvoksissa. Päätin, etten anna sille perix. Noh, pari päivää olikin tosi OK olo, mutta tänään taas hieman kurkku karheana :(
Otin kaikki mahdolliset vitamiinit jne., sillä mähän perhana lähden sinne testeihin :curs:

Lukea pitäis täälläkin vielä suht paljon.. Mietin vaan, missä välissä kerkee.. Tenttejä pitäis vääntää ja töihinkin mennä.
Mutta kyllä tää tästä :thumbs:

Back
Ylös Bottom