Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Anonymity sanoi:
Possuli ,): Mulla oli aikoinaan pääsykokeissa vaikein osa-alue fyysisissä testeissä juoksu...

Kiitti paljon, kun viittit vastata :)
Mulla sama juttu, kestävyyslajit ei ole parhain puoleni...Joten juoksutestistä olen vähiten innostunut:jahas:
Huh, aika mainioita noi sinun tuloksesi, mitkä muistit!!! :worship:
Taisi pisteetkin olla yläpäästä!?:rolleyes:
Mulla vielä paljon skarpattavaa noihin tuloksiin ;) ..tosin aikakin loppuu kesken. Mutta tottakai joka tapauksessa täysillä vedetään siellä ja eiköhän pieni kilpailuhenki tuo vähän extraa tuloksiinkin!

alikkiiski sanoi:
Hei Hercules! Mitä luulet, mikä oli sun huonoin osa-alue. Kirjoitustaito, fyysiset vai jännitys ym? Minä kuitenkin uskon, että jos on kova motivaatio, eikä ole mikään ihan palikka, niin mahdollisuudet ovat varmasti hyvät.

Jaa-a, vaikee sanoa... Veikkasin, että kirjoituksesta ei ole ainakaan mitään huippu pisteitä tullut. Toisessa vaiheessa jännitin liikaa ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että EI kannata ottaa paria cofu tabua virkistyäkseen aamulla;) Oli sellainen olo, että alkaa hyperventiloimaan. Kun sopivasti firma jossa olin töissä oli menossa konkkaan (nyt on), eli oli puun ja kuoren välissä, että NYT olisi hyvä heti päästä sisään... No ensi kuussa ne kait lähettää ne laput, että paljon sai mistäkin pisteitä niin sittehän se selvii. Ehkä mulla on sipulissa jotain vikaa:D

Olen saanut sellaisen käsityksen, että kirjoitustaito täytyy olla aika kohdillaan, jos meinaa sisälle päästä. Varmaan aika paljon helpompaa, jos joutuu työssä/opiskelussa käyttämään hyvää suomenkieltä. Minulla tosiaan aikuislukiossa viimeinen kk menossa, mutta nyt olen ollut kuumeessa viikon, joten opiskelut jääneet. Paskat paperit sieltä tulee, koska joutuu käymään töissä myös 30h/vk. Onneksi sen ei pitäisi vaikuttaa poliisikouluun pääsyyn. Luulisi sen olevan minulle plussaa, että on koulua ollut melkein ihan hakuun asti. Millaisia ne ryhmätehtävät ovat olleet? Niistä ei ole mitään havaintoa.

alikkiiski sanoi:
Millaisia ne ryhmätehtävät ovat olleet? Niistä ei ole mitään havaintoa.

Keskustelua annetusta aiheesta n. 7 hlön ryhmän sisällä. Aiheina esim. poliisin hyvät ominaisuudet, oppiaineet jne.

Oikees oot, kirjotustaito on tärkeetä. Kannattaa treenata ainekirjoitusta ja tiivistelmän tekoa.

Malz sanoi:
Jotkut helvetin typerät ihmiset ovat menneet korottamaan poliisin ruotsin kielen osaamisen taso vaatimusta. Huhujen (siis tosiaan huhujen) mukaan olen kuullut että jos aikoo päästä kieli kokeesta (valtakunnallinen ruotsin kielen koe tjsp) pitää tulos olla samaa luokkaa kuin kirjoittaisi lukion keski pitkän ruotsin C:n arvoisena...

Kohtahan poliisiksi ei pääse muut kuin suomenruotsalaiset :rolleyes: . Eiköhän suomessa kaikki kuiteskin osaa jotenkin suomea puhua, ettei luulisi parista kielitaidottomammastakaan poliisista olevan haittaa.

Anonymity sanoi:
PriYa: Muoks: Poliisikoulussa (jos pääsee sisälle) jotkut muut testit ovat paljon paskempia. Mieleeni muistuu verenmaku ja oksennus suussa tehty viivatesti... En muistele kaiholla... ;) Kuka muistaa?

viivajuoksu oli tosiaan aika paha mutta onneksi se ei kestä kuin muutaman minuutin. Muistaakseni itse tein kyseisen testin pienessä krapulassa ja kuolema meinasi korjata. Aika oli minuutin huonompi kuin mitä normaalisti olen saanut samasta testistä. Sairaaksi ei viitsinyt heittäytyä, kun ei jaksanut kuunnella Akin vittuilua :)

Minua on itseänikin pelottanut tuo ruotsin kielen koe, mutta nyt olin jo vikassa kokeessa saamassa 7, joka vastaa C:tä. Meni tuo yo-kuuntelu ihan vituiksi, mutta koulussahan on opetusta. Ja tosiasiahan on se, että englantia pitäisi osata hyvin, koska on paljon maahanmuuttajia, jotka eivät osaa suomea. Tuossa ryhmätehtävässä siis karsitaan kovat höpöttäjät ja hissukat pois. Varmaan kannattaa käyttää kultaista keskitietä. Noista aiheista ainakin itsellä olisi sanottavaa, mutta niin varmaan monella. Kehtaako siellä kukaan avata sydäntään, esim. millainen on oikeasti hyvä poliisi?

Englantia pitää osata, ja hyvä se olisi poliisin osata vaikka swahilia, mutta kun ruotsi on se mitä kysytään. Vaikka osaisit seitsemää kieltä mutta et ruotsia, niin liemessä olet.

Joo, mutta se ei tarkoita sitä, että jos pääset sen kielitutkinnon läpi, niin silloin osaat ruotsia. Muutama tuttu jolla on ollut ruotsi lukiossa b, on vetänyt kadettikoulussa sen tutkinnon läpi, mutta ei ne silti osaa puhua ruotsia.

Anonymity sanoi:
Nii joo, tiikerihyppy... ja heti sen jälkeen on sitten se seinän ylitys vai?

Joo ja voltilla ei kannata mennä ylitte. Sain 10 sekunttia sakkoa, kun hyppäsin voltilla. Vitutti kun sitä kuuluisaa oravaa talvella, mutta tais riittää silti aika täysiin pisteisiin.

Tuo kuntotesti on suht helppo jos vähänkin on reenaillu..muutakin kun punttia, siel oli pari sellast könttiä, joilla ei kroppa liiku siihen malliin kun pitäs. Lenkkiä/punttia/taistelulajeja (itsellä paini), kun harrastaa jonkin aikaa ahkerasti, niin pitäs rahkeiden riittää saamaan liki täydet pongot kaikesta.

Äidinkielen koe oli se mitä itse jännäsin eniten. Niillä jotka tulee suht suoraan koulusta siihen testiin.. ei pitäs olla kummosia ongelmia, mutta muutaman vuoden työelämässä olleiden kannattaa vähän availla äidinkielen kirjoja.

Sit viel kannattaa katsella uutisia ja lukea lehtiä. Siel kokees mitataan vähän yleissivistystäkin.. Yleensä muutenkin kaikis aineis ja nois syntyy tekstiä paljon helpommin jos oikeasti tietää asioista. Tietämiseen auttaa koemateriaalin HUOLELLINEN lukeminen. Se todella kannatta pitkäl juoksul. Helppo kirjoittaa testissä, kun tekstiä syntyy kun itsestään :)

Kauanko siinä hakuprosessissa menee paperien lähettämisestä viimeisten paperien vastaanottoon? Noin suunnilleen?

Ja onko tuo viivatesti (piip-testi) sellainen että on kaksi viivaa, joiden väliä juostaan, ja piip kuuluu tihenevään tahtiin? Se on hieman tekniikkalaji. Sain 120 tulokseksi, tosin en tiedä mikä se on. Olin kuitenkin toiseksi paras 30-henkisessä liikkaryhmässä.

kpsk sanoi:
Kauanko siinä hakuprosessissa menee paperien lähettämisestä viimeisten paperien vastaanottoon? Noin suunnilleen?

Itselläni meni näin: paperit jätin kesäkuussa, ensimmäinen vaihe oli syyskuun lopussa. Toinen vaihe oli lokakuun lopulla. Lääkäriin mentiin marraskuussa ja tieto koulusta tuli joulukuun alussa.

kpsk sanoi:

Ja onko tuo viivatesti (piip-testi) sellainen että on kaksi viivaa, joiden väliä juostaan, ja piip kuuluu tihenevään tahtiin? Se on hieman tekniikkalaji. Sain 120 tulokseksi, tosin en tiedä mikä se on. Olin kuitenkin toiseksi paras 30-henkisessä liikkaryhmässä.

Toi viivatesti on eräänlainen maitohapporata. siinä edetään juosten ja välillä on pisteitä missä tehdään erilaisia lihaskuntoliikkeitä. Jos sen tekee tosissaan niin hapoilla on varmasti.

Dodii, pääsykoekutsuhan sieltä postiluukusta kolahti ja 5.4 pitäisi olla sitä suorittelemassa. :)

Tämän lappusen mukaan hakijoita tällä hakujaksolla oli 661, joista pääsykokeisiin kutsuttiin n. 560, joten paljon meitä siellä nyt(kin) on.

Back
Ylös Bottom