Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Shiny sanoi:
Itekin huomannu, että jännitys tiivistyy mitä lähemmäks sunnuntaita mennään. Tiedätkö minkä ikästä porukkaa tässä erässä alottaa? ..Siis niitä jotka ei täälä pakkiksella kirjottele? Taidetaan olla porukan kuopuksia?

No minusta pääsykokeis oli ainakin paljon nuoren olosta sakkia. Mut kyl me varmaan sieltä nuorimmasta päästä ollaan. Mistä päin suomea muuten olet? Mihi aikaa meinasit mennä? :)

Aapina sanoi:
Eikös se lääkäri jo lopussa sanonut, että tervemenoa kouluun :) Itselleni silloin joulukuussa ainakin sanoi jo tarkastuksen lopuksi, että huumetestin ollessa puhdas, on koulupaikka varma. Pari viikkoa siinä meni, kun tulokset tulivat kotiin ihan virallisesti.

Juu, ainakin mulle sano että nyt ei tarvi enää jännittää kun kummalle kurssille menee. Jos siinä nyt jännitettävää on.. ;)

Huge sanoi:
No minusta pääsykokeis oli ainakin paljon nuoren olosta sakkia. Mut kyl me varmaan sieltä nuorimmasta päästä ollaan. Mistä päin suomea muuten olet? Mihi aikaa meinasit mennä? :)

Hämeenlinnasta oon. Ajattelin, että siinä päivällä joskus kahen aikoihin menisin katsastaan kämpän ja heittään kamat sinne. Mites ite meinasit mennä?

Yllättävän paljon kamaa tarvii viiden päivän varalle ottaa. Kauhee raahaaminen näissä :(

Shiny sanoi:
Hämeenlinnasta oon. Ajattelin, että siinä päivällä joskus kahen aikoihin menisin katsastaan kämpän ja heittään kamat sinne. Mites ite meinasit mennä?

Yllättävän paljon kamaa tarvii viiden päivän varalle ottaa. Kauhee raahaaminen näissä :(

En oo ite viel varma, lähen jo aamusta tampereelle morjestaa kaveria mut varmaa vasta illemmalla koululle.

No joko poikia jännittää? :D Tervetuloa ja teinä en nyt kauhean aikaisin sinne koululle menisi. Yksinkertaisesti sen takia ettei siellä ole paljon tekemistä. Liikaa kamaa ei kannata kuitenkaan raahata, sillä viikko loppuu jo to sillä pe on itseopiskelupäivä. Eli to iltana hakemaan loput kamat. Muistakaa pojat laittaa luennoille pipot päähän niin tunnistan teidät :D

Kastejuhlassa nähdään ;)

Täältä löytyy yksi joka laittoi paperit poliisikouluun 15.2 päättyneen hakujakson aikana.

Hieman olen jo aloitellut harjoittelemaan pääsykokeisiin, äidinkielen peruskielioppia olen kertaillut ja salilla olen keskittynyt kasvattamaan leuanveto- sekä penkkipunnerruskestävyyttä. Lenkilläkin meinasin käydä tuossa viikko sitten mutta onneksi hulluus oli vain hetkellistä... ;)

Fyysisistä en ota päänsärkyä, kaksi tai kolme pistettä tavoitteena. Kirjallisten kokeiden materiaalia odotan pelon sekaisin tuntein. Lukeminen ei ole vahvin osa-alueeni mutta olen tällä hetkellä työtön joten aikaa lukemiseen luulisi löytyvän, jos vain löytyy itsekuria raahata itsensä päivä toisensa jälkeen kirjojen pariin.

Vinkkejä valmistautumiseen sekä itse kokeisiin olen jo jonkin verran tästä threadista ammentanut mutta jos jollekkin jotain nohevaa tulee mieleen niin kuulisin sen mielellään.

Kuntokokeen ketteryysosiosta olisi hieman kysyttävää:
Onko testi tyyliin naurettavan helppo vai kannattaako/pitääkö siihen valmistautua? Esim. kuvaus testistä ja sen suorittamisesta vastaisi kysymykseeni erittäin hyvin.

Ei se ketteryyskoe mikään vaikea todellakaan ole. Eniten siinä tarvitaan nopeutta ja kestävyyttä säilyttää se nopeus koko radan ajan. Ja vaikka joku osa-alue menisi siinä vituralleen, niin älä lähde korjailemaan ellei pyydetä, sillä nopeus ratkaisee (eikö vain?). Fyysissä sekä muissa testeissä kannattaa tavoitteeksi asettaa täydet pisteet. Jos pyrkii menemään sillä tyylillä eteenpäin, että jos nyt saan sen minimin, niin se ei ole hyvä. Aina löytyy joku parempi ja siksi on hyvä yrittää pärjätä omilla avuillaan mahdollisimman hyvin. En taida osata antaa enempää vinkkejä kuin mitä olen jo tässä tai muissa ketjuissa antanut.

H.C sanoi:
Kuntokokeen ketteryysosiosta olisi hieman kysyttävää:
Onko testi tyyliin naurettavan helppo vai kannattaako/pitääkö siihen valmistautua? Esim. kuvaus testistä ja sen suorittamisesta vastaisi kysymykseeni erittäin hyvin.

Itse en jättänyt mitään sattuman varaan vaan treenasin sitä seinän ylitystä ja sitä tiikeriloikkaa jo ennen testiä, että varmasti pääsin niistä yli ilman itkuja. Muutenhan siinä ei ole tärkeää kuin se, että pitää koko ajan hyvän rytmin ja vauhdin päällä. Se ei ollut paha rasti. Ainoita mokauksia näin siinä seinän ylityksessä ja joillain varpaat ottivat tiikerissä nauhaan(tämä ei tosin tiedä kuin pari sekuntia sakkoa; eli ei mitään). Myös aitomisessa osa otti väärän määrän askelia aitojen välissä(kolme piti ottaa saadakseen virheettömän suorituksen).

Ai niin, meillä ei ollut tota seinän ylitystä ja tosiaan puhataisiin suorituksiin kannattaa satsata siltä osin, että ne kait toivat noita sakkopisteitä. Kylläpä alkaa muisti pätkimään... Mikä ihmeen tiikeri?

Huge sanoi:
Siis se hyppykuperkeikka kuminauhan ylitte varmaankin.

Sepä se. Tiikeriksi kai tuota kotoisemmin ainakin täällä mansesterissa kutsutaan, kun vedetään kuin Bengalin tiikeri konsanaan yli narusta :lol2:

Edit: Anonymity, pistit samaan aikaan viestin.. Eli se alkaa penkkihypyllä, sitten seinä, tiikeri, syöksy, aidat. Ja joka välissä perhanasti juoksua.

Siinä pitää syöksyä sellaisen matalan aidan ali. Tai toisaalta kyllä sen voi ryömiäkin mutta aikaa siihen kuluu.

Hei Hercules! Mitä luulet, mikä oli sun huonoin osa-alue. Kirjoitustaito, fyysiset vai jännitys ym? Minä kuitenkin uskon, että jos on kova motivaatio, eikä ole mikään ihan palikka, niin mahdollisuudet ovat varmasti hyvät.

Minuakin kiinnostaisi tietää, minkä naispuoliset hakijat ovat kokeneet hankalimmaksi osa-alueeksi (vaikka sitten liikuntatesteissä tai ihan missä vaan)?! :) Ja jos jotain tietoo, mitkä ajat/toistomäärät ovat jossain tietyssä liikuntapuolen osa-alueessa olleet keskitasoa, niin kertokaapa ihmeessä :rolleyes:
Itse olen kovasti yrittänyt etenkin juoksukuntoani kohottaa.. Senkin takia kiinnostaa, kuinka kovasti alle 8 min (noin suunnilleen) naiset ovat pinkoneet :D

Edittiiiiii: Tässä kevään haussa olen siis mukana...niin kuin vissiin aikasemmin maininnutkin.

No en ole nainen mutta se seinämän ylitys näytti olevan hankala paikka monelle naiselle. Sitä ylitystekniikka kantsii siis vaikka harjotella etukäteen. Ennen varsinaista suoritus sitä pääse kyl kokeilemaan.

Eikös ne tulokset ja pisteytykset niin naisilla kuin miehilläkin määräydy sen kertaisten hakijoiden tulosten mukaan. Toisin sanoen, mitä kovempi fysiikka hakijoilla ylipäätään, sitä enemmän toistoja tai nopeampaa aikaa tms. vaatii täydet pisteet. :) Olikohan mahdollisimman hankalasti selitetty... :david:

PriYa: Määräytyy ne, käsittääkseni...

Possuli ,): Mulla oli aikoinaan pääsykokeissa vaikein osa-alue fyysisissä testeissä juoksu, kun en ole mikään hyvä noissa kestävyyslajeissa. Kaikissa osa-alueissa en enää muista tuloksia, joissakin kyllä. Ja sitä paitsi lajit ja painomäärät ovat vähän vaihtuneet.

Mulla on mielikuva, että juoksin ton 1500 metriä ehkä 6.40-7.00 aikaan… Muistaakseni penkissä tein 17 toistoa (kilomäärä oli siihen aikaan kait 40 kiloa, kuitenkin enemmän kuin nyt) ja käsinkohonnassa oli kait sama tulos kuin penkissäkin. Ekoissa testeissä joissa olin, käsinkohontakin tehtiin normaaleina leuanvetoina (myös naiset) ja siellä käskivät lopettaa leuanvedon kesken, kun seitsemän oli mennyt läpi. Yksi taisi olla silloin minimi. Nukenkannossa sain täydet pisteet, se oli ihan helppo kun opetteli oikean tekniikan. Ketteryystesti tehtiin ilman seinän ylitystä ja aika oli kait jotain 25 ja 30 sekunnin välillä… ehkä...? Uinti ja vauhditon hyppy menivät läpi ihan ok.

Olin fyysisissä testeissä aika alkupäässä ja siksi meillä oli toi suoritustahti aika nopea, kun ei tajuttu "hidastella". Ja tämän takia suosituksissa meni aika hyvin maitohapoille ja tulokset putosivat muutamilla toistoilla siitä, mihin oli harjoitteluvaiheessa tottunut.

Kaikki muut testit sujuivat myös ihan hyvin. Pointtina normihakijalle on kunnollinen valmistautuminen ja se, että pyrkii parhaimpaansa kaikessa.

Muoks: Poliisikoulussa (jos pääsee sisälle) jotkut muut testit ovat paljon paskempia. Mieleeni muistuu verenmaku ja oksennus suussa tehty viivatesti... En muistele kaiholla... ;) Kuka muistaa?

Back
Ylös Bottom