Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Täälläkin 2. vaihe käytynä. Ryhmätehtävä ja haastattelu oli nopeasti ohi ja mies ihan sekaisin jälkeenpäin. :D Vaikea sanoa yhtään mitään, että miten meni.

kakkosvaihe siellä käyneillä? Ite olin 7.5 tampereella ja huomasin haastattelun olleen huomattavasti mukavampi kokemus mitä uskals ennalta oottaa. 40 minuuttii niitä näitä, kädenpuristukset ja himaan! Nyt tuloksii venailee..

Samassa mestassa, hyvä fiilis jäi päivästä...haastattelun alku oli vähän kankeaa, mut kyl se siit lähti ku vähän rentoutu...mukavaa rupattelua :thumbs:

Itsekkin 2 vaiheessa käyneenä jäi aika omituinen olo haastattelusta. Kiinnostaisi tietää tuosta haastattelun arvioinnista sen verran, että arvioiko ja pisteyttääkö ne jotkut muut kuin ne 2 haastattelijaa? Ei muuta kuin kaikille jaksamisia odotuksen suhteen:hyvä:

^ Eiköhän ne haastattelijat sen pisteytä, ei ne muut voi tietää miten sä oot siinä
haastattelu tilanteessa käyttäytynyt. Luulisin näin, ei varma tieto...

Haastattelijat pisteyttivät heti kun me kävelimme ovesta ulos, eli heti haastattelun jälkeen. Minä kysyin niistä kommissarioista haastattelun jälkeen miten meni, ja mitä niiden mielipiteensä oli. Vastaus oli että: "olen positiivinen". Tuntui hyvältä kun lähdin himaan, ja vieläkin...:) Saa nähdä tuleeko kutsu lääkäritarkastukseen vai ei!

Vastaus oli että: "olen positiivinen".

Human immunodeficiency virus?

Vieläkö täällä on yhtään työtöntä? Paatero on näköjään luvannut kaikille töitä 1.7 mennessä, olisi mukava kuulla pitääkö tässä paskasysteemissä mikään paikkansa. Nimittäin veikkaan, että työttömiä on hakemusten määrästä päätellen monta sataa edelleen. Meinaan, kun meitä on toinenkin helvetin tyhmä suvussa, joka valitsi saman alan. Muutamaa kuukautta myöhemmin vaan valitettavasti valmistui.

Kontrollin foorumilla on ainakin toisinaan aika vilkastakin liikettä kun tätä työttömyyttä puidaan... Ei siellä(kään) ole muistaakseni kukaan ilmoittanut saaneensa määräaikaista nyt 1.6. alkaen.

Työkaveri haki vasta virkaa Satakunnan poliisilaitokselta. Hakuaika loppui muistaakseni 20.5. ja hommat alkaa silloin 1.6. Eli viimetippaan vetää nuo virkojenkin täyttämiset.

Huhujen mukaan Varsinais-Suomen laitokselle olis tulossa kesäkuun alusta 12 paikaa vuoden loppuun asti, joista noin 8 Turkuun. Kukaan ei vaan tietääkseni tiedä keitä nämä onnelliset on.

Huhujen mukaan Varsinais-Suomen laitokselle olis tulossa kesäkuun alusta 12 paikaa vuoden loppuun asti, joista noin 8 Turkuun. Kukaan ei vaan tietääkseni tiedä keitä nämä onnelliset on.

Veikkaan, että: viisi komisariota virkaan: pingispallovastaava, kahvinkeitinvastaava, miehistöhuonevastaava, näiden tiedottamisesta vastaava, sekä vastaavien vastaava. Näille pomoksi yksi ylikomisario, joka vastaa näistä kaikista ja vastaavien vastaavastakin. Sekä näille vielä seitsemäntenä apulaispoliisipäällikkö. Sitten näille vielä 5 hengen työryhmä pohtimaan, miten työllisyyttä voitaisiin parantaa. Mieluiten koottu entisistä kommareista, joille annetaan nyt yhtä ylempi palkkaluokka ja rauha työskennellä "tiimissä".

Viestini on johdatus aasinsiltaan:
nimittäin tämä organisaatio on minun näkemistäni organisaatioista (ja turha kenenkään vinkua, etten ole nähnyt mitään) kyllä ehdottomasti eniten suojatyöpaikkoja tarjoava mesta.

Veikkaan, että: viisi komisariota virkaan: pingispallovastaava, kahvinkeitinvastaava, miehistöhuonevastaava, näiden tiedottamisesta vastaava, sekä vastaavien vastaava. Näille pomoksi yksi ylikomisario, joka vastaa näistä kaikista ja vastaavien vastaavastakin. Sekä näille vielä seitsemäntenä apulaispoliisipäällikkö. Sitten näille vielä 5 hengen työryhmä pohtimaan, miten työllisyyttä voitaisiin parantaa. Mieluiten koottu entisistä kommareista, joille annetaan nyt yhtä ylempi palkkaluokka ja rauha työskennellä "tiimissä".

Viestini on johdatus aasinsiltaan:
nimittäin tämä organisaatio on minun näkemistäni organisaatioista (ja turha kenenkään vinkua, etten ole nähnyt mitään) kyllä ehdottomasti eniten suojatyöpaikkoja tarjoava mesta.
juuri näin, ja sitten keksitään mitä moninaisempi tempauksia, jotta suorittavan portaan hupenevat resurssit saadaan jotenkin riittämään kasvaviin tehtäviin...

Kyllä työttömiä taitaa olla vieläkin toistasataa. En tiedä sitten kuinka moni on jo luopunut toivosta ja vaihtanut hommia kokonaan. Yllättävän moni on saanut kuitenkin töitä, tilanne on muuttunut viime vuoden jälkeen töiden täydellisestä puuttumisesta siihen että on edes jotain töitä. Osa tästäkin johtuu koska virkoja pantattiin ennen kihlakuntauudistusta.

Kaikki eivät todellakaan tule työllistymään 1.7. mennessä. Ei varmastikaan edes vuoden 2010 loppuun mennessä.

hellou ! Onko paljon ihmisiä, jotka hakemassa haussa joka loppuu 15.5?
Itselläni tämä jo kolmas kerta ja hieman jo alkaa pelottamaan.. Viime kerralla päästiin toiseen vaiheeseen jos nyt jo kouluun saakka :)

Hei vaan!! Täällä olisi yksi nainen, ekaa kertaa hakemassa, ja nyt odottelen kutsua ensimmäiseen vaiheeseen :) Mistä sinulla on jäänyt kiinni edellisillä kerroilla?
Lisäksi haluaisin kuulla, onko pääsykokeissa näkynyt yhtään minun kokoisiani naisia, 170cm/60kg..?
Muuten alkaa kunto olla kohdillaan, mutta VOIMAA tarvitaan vielä pirusti lisää, että riittää paukkuja kaikkiin testeihin, kääk!! :eek:

Joo pituus on ihan jees, mutta lähinnä tämä ruumiinrakenne on mietityttänyt, kun olen niin siro.. Mutta ei kai siinä, kunhan tarvittava määrä voimaa löytyy! Jaiks!

Hei muuten tuli mieleen vielä noista kuntotesteistä, että penkissä jalat irti lattiasta tarkoittaa siis mitä..? Onko siinä penkissä jalka"teline", jollainen ainakin tuolla naisten salilla on missä itse käyn.. :) Ei kai jalkoja ilmassa pidetä!? Sorry tyhmä kysymys, tässä taas aihetta jollekin naljailuun :D :D

Hei muuten tuli mieleen vielä noista kuntotesteistä, että penkissä jalat irti lattiasta tarkoittaa siis mitä..? Onko siinä penkissä jalka"teline", jollainen ainakin tuolla naisten salilla on missä itse käyn.. :) Ei kai jalkoja ilmassa pidetä!? Sorry tyhmä kysymys, tässä taas aihetta jollekin naljailuun :D :D

Jalat joko ilmassa sotilaspenkki-tyyliin tai sitten jalat koukussa penkillä (kantapohjat penkin päällä) siten ettei perse nouse penkistä nostojen yhteydessä.

Tuli sellanen asia poliisikoulun opinnoista mieleen et suoritetaanko kaikki jaksot yhteen putkeen? Eli perusopintojen jälkeen suoraan harjoittelujaksolle...ja sillee...ei mitään taukoja/lomia välissä? esim. kesällä...

Itsekin olen naisena tulossa elokuun kokeisiin. Alunperin piti olla huhtikuun kokeissa, mutta viruksen kaatamana jouduin jättämään väliin. Elokuussa paras olla terveenä! :dance:

Tuli sellanen asia poliisikoulun opinnoista mieleen et suoritetaanko kaikki jaksot yhteen putkeen? Eli perusopintojen jälkeen suoraan harjoittelujaksolle...ja sillee...ei mitään taukoja/lomia välissä? esim. kesällä...

Perusopinnoista suoraan harjoitteluun, ilman välilomaa. Ainoat lomat, jos perusopinnot osuvat niin, ovat kesällä (olikohan jotain 12 viikkoa lomaa), ja jouluna pieni miniloma. Harjoittelussa ja kenttäjaksolla mennään sitten laitoksen lomien mukaan, kuten normaalistikin töissä.

(olikohan jotain 12 viikkoa lomaa)

Kesäloma on 6 viikkoa, alkaen jostain kesä-heinäkuun vaihteesta. Tosin jos alottaa opinnot elokuun kurssilla niin kesälomaa ei koulun puolesta tule lainkaan, sillä harjoitteluun lähdetään juuri loman kynnyksellä.

Ja vielä sen verran, että joululoman täytyy olla kolme viikkoa, sillä koulu mukailee kolmeviikkoiskiertoa, että harjoittelu alkais aina listan alusta.

Back
Ylös Bottom