Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
mahollista päästä poliisikouluun vaikka ei osaa uida? ;D
Ei muutaku harjottelemaa uimista jollei osaa uida, ei toi nyt paha rasti ole, menet vaikka uimakouluun.

[edit] ei tarvikkaa läpästä uintitestiä pääsytesteissä koska 1 hylätty sallitaan kuntotesteissä, puhun taas omiani, mutta kyllähän tuota kannattaa osat uida muuten tuskin tulee pääsemään niitä testejä läpi mitkä ovat ennen kenttäjaksoa jne.

Se koko sadan metrin matka pitää kuitenkin uida, muutenhan se on keskeytetty suoritus ja homma loppuu siihen. Hylätty se on silloin, kun siihen kuluu aikaa yli kolme minuuttia.

Kuntokokeeseen kuuluu seitsemän osatestiä, jotka suoritetaan peräkkäin noin tunnin kuluessa. Yhdessä osatestissä sallitaan hylätty suoritus. Jos hakija keskeyttää osatestin, jättää sen kokonaan suorittamatta tai tekee kahdessa osatestissä hylätyn suorituksen, koe keskeytyy eikä hakija voi jatkaa valintakoetta.

Hyväksytyt osatestit uintia lukuun ottamatta pisteytetään joko asteikolla 0 - 10 tai 3, 5, 8, 10. Uinti arvioidaan hyväksytyksi, hylätyksi tai keskeytetyksi. Hylätystä osatestistä saa 0 pistettä.
http://www.polamk.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/pages/F533FA900AFB8D63C225730F004525E8

Varmaankin seuraava kysymys on loppuun kaluttu tällä foorumilla, mutta laiskuuttani en jaksa ruveta kaivelemaan vanhoja viestejä.

Millaista reeniä olette tehnyt, kun tähtäimessä on poliisikoulu? En nyt sillä kysy että en osaa itse reeniä suunnitella, vaan ihan mielenkiinnosta. En itse aio hirveästi erityisemmin panostaa kuntopuoleen, mutta vertailukohtia olisi kiva saada.

Kiitos, älkääkä ottako provona.

Sellaista hommaa tässä mietin itsekseni, että minkäslainen se valatilaisuus on? Saako siellä kuulla jaarittelevia puheita vai vannotaanko vala ja lähdetään pois? Ja saakos sinne perhettä ottaa mukaan katselemaan?

Esittäisin sellaisen kysymyksen teille jotka olette jo pääsykokeissa olleet. Kysymykseni koskee aineistoaineen kirjoittamista. Poliisikulun sivuilla sanotaan, että sen pituus pitäisi olla 150 sanaa, mutta hyvät aineet ovat pidempiä. Sen tarkemmin ei määritellä kuinka pitkä hyvän aineen sitten pitäisi sanallisesti olla. Sisältöhän siinä tietenkin on tärkeintä, mutta kuinka pitkiä aineita sanallisesti olette kirjoittaneet?

Sellaista hommaa tässä mietin itsekseni, että minkäslainen se valatilaisuus on? Saako siellä kuulla jaarittelevia puheita vai vannotaanko vala ja lähdetään pois? Ja saakos sinne perhettä ottaa mukaan katselemaan?

Jaarittelua, lautanen (hyvistä ansioista), lisää jaarittelua. Valan vannominen ja vielä vähän ylistystä. Lähimpää perhettä saa kutsua mukaan.

Jaarittelua, lautanen (hyvistä ansioista), lisää jaarittelua. Valan vannominen ja vielä vähän ylistystä. Lähimpää perhettä saa kutsua mukaan.

Justiinsa. Kuten vähän arvelinkin. Kai sekin täytyy kestään. Kiitos vastauksesta.

Esittäisin sellaisen kysymyksen teille jotka olette jo pääsykokeissa olleet. Kysymykseni koskee aineistoaineen kirjoittamista. Poliisikulun sivuilla sanotaan, että sen pituus pitäisi olla 150 sanaa, mutta hyvät aineet ovat pidempiä. Sen tarkemmin ei määritellä kuinka pitkä hyvän aineen sitten pitäisi sanallisesti olla. Sisältöhän siinä tietenkin on tärkeintä, mutta kuinka pitkiä aineita sanallisesti olette kirjoittaneet?
Itse raapustin 285 sanaa. Ja täydet 5/5 tuli :rock:

Itse raapustin 285 sanaa. Ja täydet 5/5 tuli :rock:

ok. kiitoksia vastauksesta. Sitten esittäisin jatkokysymyksen, kun olen nyt reenaillut tuota ainekirjoitusta ja olen kirjoittanut sellaisia n.400-500 sanaisia aineita niin kysyisin jos kokeessa kirjoitan tuon pituisen niin miten siihen suhtaudutaan pituudeltaan. ettei tulkita ylipitkäksi?, vaikka pysyisikin asiassa. Paljon tietenkin riippuu aiheestakin paljonko tekstiä tulee

ok. kiitoksia vastauksesta. Sitten esittäisin jatkokysymyksen, kun olen nyt reenaillut tuota ainekirjoitusta ja olen kirjoittanut sellaisia n.400-500 sanaisia aineita niin kysyisin jos kokeessa kirjoitan tuon pituisen niin miten siihen suhtaudutaan pituudeltaan. ettei tulkita ylipitkäksi?, vaikka pysyisikin asiassa. Paljon tietenkin riippuu aiheestakin paljonko tekstiä tulee

Ei tuohon voi mitään absoluuttista totuutta sanoa. Minä taisin muistaakseni kirjoittaa sille konseptille jonkun 3,5 sivua ja täydet pisteet tuli.

Ei kai sentään ole mitään Jeesustelua? Jumalan nimeen vannomista tai muuta paskaa. Kuitenkin 2000 -luvulla eletään.

Back
Ylös Bottom