Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Kovat on Lark sulla mielipiteet firman organisaatiosta. Ku kattoon sun entisiä viestejä, nii montako viikkoa sulla on takana työharjottelua? Tollasia helvetin itkupillejä tää organisaatio ei tarvi enempää.
Pystytkö muka väittämään vastaan noista faktoista? Itkupilli tai ei, karua tai ei, mutta minä olen ne asiat hyväksynyt jo kauan sitten, enhän muuten organisaatiossa haluaisi edes olla.

edit: Ei kai tosiasioista puhuminen ole itkemistä, kun ne asiat kuitenkin hyväksyy?

edit: Ei kai tosiasioista puhuminen ole itkemistä, kun ne asiat kuitenkin hyväksyy?

Nimenomaan näin. Itse puhuin näistä epäkohdista kenttäjaksollakin jo. Monet kollegat sanoivat, että tykkäävät enemmän ihmisestä ja nuoremmasta kollegasta, jolla on edes munat puhua tosiasioista ääneen, kuin sellaisesta, joka vetää illalla kännit ja mutisee sitten kotonaan kaljapöhnässä, miten asiat on vitullaan. Mutta painaa töissä välittämättä mistään..

Itse toin mielipiteeni julki, mutta en valittanut työstä ikinä (koska oikeasti tykkään tästä hommasta).. Lähinnä vaan organisaation epäkohdista, mm. miten uusia ja nuoria kohdellaan tällä hetkellä. Lähes kaikki vanhemmat olivat samaa mieltä asiasta. Työpaikka minulle tuli, vaikka uskalsin sen mielipiteeni tuoda esiin jo tuolloin..

Minkälaista liikuntaa siellä koulussa alkajaisiksi muuten on?

Meitin tuossa vaan kun nyt tullut kesä bulkkailtua. Painoa 112kg, voimaa ja lihasmassaa tullut ihan kiitettävästi, mutta epäilen että juokseminen voi olla vähän turhan raskasta juuri nyt. Ei tässä mitään mahaa ole kasvatettu, ei siitä ole kyse. Rasvat siinä 14%-15%, eli poikkeuksellisen korkeat kylläkin.

Niin, että pitäisikö sitä lähteä tässä vielä diettaamaan vai jatketaanko tavalliseen malliin? Ihan siis tuota koulun liikuntaa silmälläpitäen, että siellä ei tulisi mitään hankaluuksia kovien aerobiesten lajien kanssa? :)
Itse olin suunnilleen samaa koko/painoluokkaa kun aloitin koulun noin 6 vuotta sitten. Muistaakseni pari kertaa koko koulun aikana tarvitsi aerobista kuntoa, kun piti selvittää 3km juoksu ennen työharjoittelua ja valmistumista. Niihin kannattaa treenata muutama viikko jos ei normaalisti pysty kauheasti juoksemaan, muuten voit rauhassa bulkata =)

Itse olin suunnilleen samaa koko/painoluokkaa kun aloitin koulun noin 6 vuotta sitten. Muistaakseni pari kertaa koko koulun aikana tarvitsi aerobista kuntoa, kun piti selvittää 3km juoksu ennen työharjoittelua ja valmistumista. Niihin kannattaa treenata muutama viikko jos ei normaalisti pysty kauheasti juoksemaan, muuten voit rauhassa bulkata =)

Hienoa! :)

Mitkä on tunnelmat toisen vaiheen jälkeen?

Itsellä kutakuinkin takki tyhjä.Ei niin miellyttävä tunne,kun ei ole minkäänlaista tuntumaa menikö hyvin,vai huonosti,vai hyvin huonosti.Tasaisen tyhjää ajatukset kokonaisuudessaan päivästä. :wtf:

Ihan hyvät fiilikset jäi minullakin, vaikka tosi vaikea arvioida miten loppupeleissä käy! Kieltämättä takki oli aika tyhjä tuon päivän päätteeksi. Haastattelutilanne oli suurilta osin ihan rento vaikka välillä kävi mielessä että olisin voinut asioita perustella paremminkin. Tosin, nyt kaikkensa antaneena tuntuu, että hyvin meni ja odotan kutsua terveystarkastukseen :)

Hyvähän se on, että hyvät fiilikset jääneet. Tosi kuitenkin on, että ei kannata turhan äkkiä alkaa kaivamaan shampanjalaseja kaapista. Noissa kokeissa on voinut käydä ihan millä tavalla vaan ja loppupisteet sitten ratkasee.

Sillon kun itselle tuli tieto, että olin kouluun päässyt niin hämmästyin hieman noista pisteistä. Olikohan vaan pisteen vai pari sen minimin yläpuolella. Kaikki muut oli menneet miltein täydellisesti, mutta psykologisista testeistä 1/6p ja se on paljon pois kokonaispisteistä. Ne luulee varmaan että oon umpihullu, mut ineen silti pääs! :D

Itselläni ei ole kuplivat vielä viileässä,ei edes hankittuna.:D
Toiveena tietysti saada kutsu terveystarkastukseen,vaan odottamaan sitä en uskalla alkaa.
Vaikkei hakijoita suurensuurta määrää jaksolla ollutkaan,on putoajien määrä kuitenkin suurempi kuin kurssille menijöiden.
Pisteitä on kerryttävä joka osiolta,niitä ei omista hyvistä tuntemuksista tule,se on mulla päälimäisenä mielessä :rolleyes:
No ehkä mä olen hieman perus pessimistikin..
Odottellaan,odotellaan,parin viikon päästä tiedetään enempi :eek:

Odotus on kyllä aika vaikeeta. Onko kellään kokemusta/tietoa voiko kutsu terveystarkastukseen tulla aikasemmin kuin se mitä on ilmoitettu?

itse tuossa katselin, et normaalisti on tullut viikossa siitä, kun kakkosvaihe on ollut. Meille poliisi sanoi, että kutsut tulevat heti kunhan pisteet on valittu ja jatkoon selviäjät tiedossa. Toivottavasti todellakin tulee reilusti ennen ensi viikon perjantaita, hermothan tässä menee.. :)

Kadehdin teitä. Aloitin noin kaksi päivää sitten lukemaan pääsykoemateriaalia. Tämä tarkoittaa lukemani perusteella melkoisen piinan alkua. Ensimmäinen vaihe 2.10.2008. :rock:

Tietysti pääasia, että joskus tulisi edes, mutta olisihan se helpottavaa, jos vaikka tällä viikolla jo tulis.

Kona, nyt vaan kovaa panostusta niin ei tuska ole niin kovaa, jos tietää kokeiden menneen hyvin!!

Huhhuh, eli jos "vanhat merkit" paikkansa pitää niin kirjettä sopisi täällä päin ainakin odotella sitten torstaiksi tai perjantaiksi. Kyllä tässä alkaa olee jo tarpeeksi riekaleina ennen sitä 12.päivääkin :D

Vitsi vaan kelaa sitä haastattelua, meinaa järki lähteä :).. Mua vaivaa niin älyttömästi, millaset haastattelut teillä muilla on ollu? Oma haastattelu oli lepposaa jutustelua vaan ja kovinkaan montaa sellaista kysymystä ei kysytty, joissa pääsi perustelemaan ja vähän joutui edes laittamaan itseään likoon. Lähinnä vaan juteltiin omasta elämästäni ja nykyisestä työstä. Jos ei pääse, niin saako niistä haastatteluista jonkinlaiset palautteet? Silloin 10. pvähän on mahdollisuus soittaa ja kysellä koevastauksista, mutta annetaanko siitä haastattelusta mitään muuta kuin vaan kylmästi pisteet?
Meitä taidetaan niin vähän kutsua lääkärintarkastukseen, et luulis et ne kirjeet saadaan suht ajoissa liikenteeseen. Vissiin joku 30-35 alottaa kurssilla P137..

Meitä taidetaan niin vähän kutsua lääkärintarkastukseen, et luulis et ne kirjeet saadaan suht ajoissa liikenteeseen. Vissiin joku 30-35 alottaa kurssilla P137..

Onko se nyt niin että tarkastukseen kutsutaan vain tuo kouluun valittu porukka?
Mistä olet tuon lukumäärän saanut?

Moi! Olen tässä pari kuukautta keskustelua sivusta seurannut ja ajattelin vihdoinkin rekata itseni foorumille. Itse olin 11.8. valintakoe ykkösessä, A1 porukassa. VK2 oli myös Tampereella ja siellä saikin oikein urakalla odotella sitä haastattelua :) Se olikin sitten ihan sellaista mukavaa jutustelua, välillä tuli vähän tiukempia kysymyksiä. Lopputuloksen tietää sitten kunhan tämä tuskainen odotus on ohi...

Itseänikin kiinnostaisi tietää mistä tyttö87 olet saanut tuon aloituspaikkojen määrän selville? Niin ja eikös me olla kurssille P136 hakemassa? Ainakin mulle tulleessa kutsussa lukee niin...:)

Kakkosvaiheessa oli kait porukkaa siinä 70 henkilön paikkeilla eli onhan prosentit koulun puolelle vielä 35:kin 50/50 :dance:

Mutta oma haastikseni oli tyttö87n kanssa samaa tasoa, että rentoa jutustelua vaan ja paljon sain olla mieltä eri asioista. Yks siellä kait joutu tekee jotain testejä vielä tietokoneellakin haastattelun jälkeen (minun käsitykseni mukaan):wtf: Mutta olisi kyllä mielenkiintoista saada joku selostus tuosta haastiksesta.

tyttö87, btw olitko Treella II-vaiheen?

Yks siellä kait joutu tekee jotain testejä vielä tietokoneellakin haastattelun jälkeen (minun käsitykseni mukaan):wtf:
Juu yksi hakija joutui tekemään VK1sen psykologisia, kun ei jostain syystä ollut silloin tallentuneet (tai jotain) koneelle. Muistan kun se sitä siinä puheli. Olis kyllä mukava tietää, miten paljon oli noihin haastatteluihin kutsuttu porukkaa.

Back
Ylös Bottom