Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Meitä otetaan yks kurssillinen sisään et eiköhän se oo jotakin 45 hengen paikkeilla, jos täydestä 48 hengen kurssista muutama paikka menee edellisen hakujakson varasijalla oleville.

Eipä siellä taida paljon varasijoilla porukkaa majailla. Nyt maanantaina aloitti 36 uutta opiskelijaa, 18 per luokka. Kurssi ei siis läheskään täynnä. G-kurssilla aloitti 9, vähän sekin.

Eipä siellä taida paljon varasijoilla porukkaa majailla. Nyt maanantaina aloitti 36 uutta opiskelijaa, 18 per luokka. Kurssi ei siis läheskään täynnä. G-kurssilla aloitti 9, vähän sekin.

Meikäläisenkin olis pitäny nyt tällä viikolla alotella, mut jouduin siirtämään sitä tuonne tammikuulle.

vanhus??

Ajattelin laittaa ja korteni kekoon ja kysyä, et olisko täällä myös näin vanhoja partoja kun minä (37v) tulossa tammikuun kokeisiin? Muuten olisin hakenut aiempaan ryhmään, mutta jo nyt joudun antamaan nuoremmille etumatkaa kunnon puolesta. Toisaalta elämänkokemusta on tullut vastaavasti aika rutkasti vaikka muille jakaa.

FHJ, minkä vuoksi noin vähän porukkaa aloitti?
Tiistaina kuului villiä huhua, että kaksi ryhmää on vielä "jonossa" odottamassa koulun aloittamista, mahtaakohan tämä pitää paikkansa?

Heippatirallaa,
oliskos hiukka varttuneempia tyttöjä hakemassa poliisikouluun, tässä lähitulevaisuudessa? Itse 32v tyttönen ja olisin innokas vaihtamaan ajatuksia ja kuulemaan kokemuksia jo koulussa olevilta, pikkasen elämänkokemusta omaavilta... Tsempataan yhdessä, leidit!:thumbs:

Itsekin olen tässä mietiskellyt hakeako vai ei, kun ikää on jo melkein 27v. Mutta jos sinne yli kolmekymppisetkin vielä meinaa lähteä, niin ehkäpä minäkin tästä rohkaistun..

juu elikkäs se huhu että on jonossa todella paljon porukkaa on aika palturia... Sisään
päässeiden listan lopussa lukee aina että kuinka monta on jätetty varasijalle... muistaakseni
yhtäkään ei olla viimeseen pariin hakujaksoon laitettu varasijoille.

siirtoa anoneita kylla on muutamia.

Itsekin olen tässä mietiskellyt hakeako vai ei, kun ikää on jo melkein 27v. Mutta jos sinne yli kolmekymppisetkin vielä meinaa lähteä, niin ehkäpä minäkin tästä rohkaistun..

Hae vaan iän puolesta. Kun katsoo työllistymistilastoa(silloin, kun poliisit vielä saivat töitä) luokan vanhimmat saivat aina töitä ensimmäisinä. Ala on kuitenkin sellainen, jossa elämänkokemusta ei voi korvata millään, ja myös "pomot" tietävät tämän.

Hae vaan iän puolesta. Kun katsoo työllistymistilastoa(silloin, kun poliisit vielä saivat töitä) luokan vanhimmat saivat aina töitä ensimmäisinä. Ala on kuitenkin sellainen, jossa elämänkokemusta ei voi korvata millään, ja myös "pomot" tietävät tämän.
Ja ehkä se ikä myös näkyy siinä miten hommat hoitaa, pahimmat höntyilyt on jääneet pois.

Ja ehkä se ikä myös näkyy siinä miten hommat hoitaa, pahimmat höntyilyt on jääneet pois.
Ikä näkyy myös lusmuilun määrässä. Poliisi ei tarvitsisi lisää miehitystä, jos työvuoroista ei lusmuttaisi puolia laitoksella. Nuorissa riittää intoa tehdä vain vaikka pelkkää näkyvää valvontaa ja oma-aloitteisia tehtäviä. Vanhat, jopa vain 35v, istuvat laitoksella telkkaria katsellen, jos ei ole keikkaa. Kyllä se pikkusen sapettaa itseäkin.

^

En ole kyllä samaa mieltä sun kanssa siitä, että ikä on se ratkaiseva tekijä siinä, kuinka lusmutaan. Olisi omituista ajatella (tällainen karkea yleistys), että koulusta juuri valmistunut 35 -vuotias olisi lusmu vain ikänsä vuoksi, mutta vaikkapa 25-vuotias juurivalmistunut ei. Leipääntyminen saattaa toki näkyä, mutta voihan se 30-vuotiaskin leipääntyä, jos on tehnyt jo nuoresta saaakka hommia ja työnsisältö on vaikkapa pysynyt samana ja ehkä yksitoikkoisena. Ja joka työpaikalla on lusmuja ja se on ehkä enemmän kuitenkin luonteesta kiinni kuin iästä. Tuoreissa poliiseissa on toki intoa, mutta myös välillä turhaa hötkyilyä. Itse pyrin toki kannustamaan tuoreita poliiseja siihen, että he olisivat innokkaita, sillä se on posiiivinen piirre niin kauan, kunhan työn teko ei mene "virkaintoiluksi". Ymmärrä kyllä sen, että tuore poliisi ei oikein aina välttämättä tiedä, kuinka soveltaa teoriaa ja käytäntöä yhteen tai osaa ottaa rennosti sellaisissa tilanteissa, joissa kannattaisi ottaa. Itsekin muistan tämän vaiheen ja ainakin minulla se johtui siitä, että ammattiosaaminen ja ammatillinen itseluottamus eivät olleet vielä kovin kehittyneitä ja siksi kaikki piti tehdä pilkuntarkkaan oikein. On aika paljon itsestä kiinni, kuinka haluaa työnsä tehdä - perse tuolilla homeessa vai aktiivisesti sekä oma-aloitteisesti.

Ajattelin laittaa ja korteni kekoon ja kysyä, et olisko täällä myös näin vanhoja partoja kun minä (37v) tulossa tammikuun kokeisiin? Muuten olisin hakenut aiempaan ryhmään, mutta jo nyt joudun antamaan nuoremmille etumatkaa kunnon puolesta. Toisaalta elämänkokemusta on tullut vastaavasti aika rutkasti vaikka muille jakaa.

Täällä melkein samanikäinen wanhaparta. Ajattelin pistää hakupaperit vetämään vasta ensi keväänä. Siihen saakka kerään lisää elämänkokemusta ja opettelen kirjoittamaan :)

Jep on kyllä aika odottava fiilis, jospa ne kirjeet sieltä tulis, harmittaa kyllä toooosi paljon jos ei pääse edes kakkosvaihetta näkemään :S

Back
Ylös Bottom