Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Nytten taitaa tosiaan olla kusinen tilanne valmistuvilla poliiseilla, mutta keskustelua seuraamalla olen saanut sellaisen kuvan, että kolmen vuoden päästä (eli niillä jotka lähtevät kouluun nyt) tilanne on jo todennäköisesti parempi.
Näin sanottiin myös kolme vuotta sitten. Jos lähet kouluun ni koita varmistaa itelles joku muu duuni valmistumisen jälkeen.

Nytten taitaa tosiaan olla kusinen tilanne valmistuvilla poliiseilla, mutta keskustelua seuraamalla olen saanut sellaisen kuvan, että kolmen vuoden päästä (eli niillä jotka lähtevät kouluun nyt) tilanne on jo todennäköisesti parempi.

Tämä sama paska on kai sanottu alkaen kurssista 102. "Kyllä juuri TE saatte töitä, kun nyt tapahtui juuri eläkepommi ja kolestrolit ovat nousseet vanhoilla poliisimiehillä, kuun asentokin on sellainen, että 2,5v päästä tapahtuu, kun TE valmistutte. Uncle Sam needs you.

Eiköhän tuo koulu ole jo nyt oppinut sen, että lopettavat kursseille sen valehtelun "eläkepommista" ja "juuri te olette nyt hyvässä asemassa". Sen verran saanut negatiivista julkisuutta koko laitos, eikä tämä yhtään paranna sitä kuvaa, kun mitään ei saada aikaiseksi. Poistetaan työttömiä 100kpl määräaikaisella viralla. Hups, tapahtui vaan niin, että työttömiä ei poistettu vaan entisiä määräaikaisia jatkettiin. Uudet soittelevat edelleen lehdellä, ja hyppivät hanttihommissa, jos ei ole entistä koulutusta taustalla.

Aapina mikä sulla on nyt opintojen tilanne? Joko olet valmistunut koulusta?

Aloitin lukemaan tätä ketjua ihan alusta asti ja nyt olen sivulla 149, vielä on matkaa maaliin. :hyvä:

Aapina mikä sulla on nyt opintojen tilanne? Joko olet valmistunut koulusta?

Aloitin lukemaan tätä ketjua ihan alusta asti ja nyt olen sivulla 149, vielä on matkaa maaliin. :hyvä:

Olen valmistunut. Eikä minun pitäisi sinällään valittaa, kun on töitä. Mutta lähinnä kavereiden puolesta + yleisesti ottaa päähän tämä poliisien kohtelu työttömyyden vallitessa tälläisellä alalla. Siksi täällä joskus tulee kirjoitettua kovinkin sanoinkin.

No? Kuuluko tänään auditoriossa jälleen se legendaarinen lause? "Juuri te..."

Kuulin kuumaa huhua, että nyt oli kuulunut lause: viisi viimeistä kurssia olivat vähän huonommissa asemissa, mutta nyt työllisyys näyttää jo aivan valoisalta ja teidän aikaan kaikkia virkoja ei saada edes työvoimapulan takia täytettyä :D

And here we go again.

Kyllä tuli käytyä. Varovaisen toiveikkaat fiilarit jäi. Kyllä ainakin panostus oli kova, toivoa vaan täytyy, että kirjalliset olisivat menneet paremmin kuin viime vuonna! Olitko ite ma vai ti?

Minä olin myös valintakokeissa, fyysinen osuus meni hyvin mutta kirjallinen osuus hiukan mietityttää... etenkin palikkatestit ;) Mitenkäs teillä Togge ja tyttö87, tuntuuko että kutsu jatkoon tulee vai voiko vielä uskoa mitään? Ei muutakuin sydän sykkyrällä odottelemaan kirjettä ensi viikolla!!

olin eilen, B1:sessä, siinä ryhmässä jonka kuntokoetta voicen tv-ryhmä seuras :D..
jäi kyllä hyvät fiilikset, ainakin meidän ryhmän tytöt (jotka pääsivät läpi) teki tosi tasaista tulosta kuntotestissä, joten ratkaisut jää varmaan psykologisiin ja ennenkaikkea kirjallisiin.
Itsestä ainakin tuntuu, että päivä ei olis voinu paljoa paremmin mennä eikä juuri paremmin olis voinu valmistautua, nyt vaan sit jäädään odotteleen kirjettä ja katsomaan mihin asti rahkeet riittää :) Kirjatentissä oli yllättävän vaikeita kysymyksiä, ja tiivistelmän teossa meinas vähän pukata kiirettä. Mites teillä meni?

Palikkatestissä se laatikoiden kasaus ei ollut mun juttu. Kirjatentissä oli tosiaan aika pahoja kysymyksiä. Jäi sellainen fiilis, että kaikkiaan meni ehkä ihan ok, mutta ei tarpeeksi hyvin.

Olitko Butterfly ma vai ti kokeessa? Itse olin maanantaina, meillä kyllä tytöissä karsiutui melkein puolet! Toggen ja Butterflyn kanssa olen samoilla linjoilla -vielä en menisi vannomaan että opiskelut varmasti alkaisivat marraskuussa... ennemminkin vois jopa sanoa että paremminkin olis voinut lukea (tai sitten yhdistämään kirjan otsikon ja tekstin, heh). Kovasti olisi kyllä motivaatiota ja halua marraskuussa alkavaan koulutukseen!

Tiedättekö muuten minkä verran otetaan tuohon 10.11. alkavaan kurssiin? Eikös meitä 170 kutsuttu valintakokeisiin...

olin eilen, B1:sessä, siinä ryhmässä jonka kuntokoetta voicen tv-ryhmä seuras :D..
jäi kyllä hyvät fiilikset, ainakin meidän ryhmän tytöt (jotka pääsivät läpi) teki tosi tasaista tulosta kuntotestissä, joten ratkaisut jää varmaan psykologisiin ja ennenkaikkea kirjallisiin.
Itsestä ainakin tuntuu, että päivä ei olis voinu paljoa paremmin mennä eikä juuri paremmin olis voinu valmistautua, nyt vaan sit jäädään odotteleen kirjettä ja katsomaan mihin asti rahkeet riittää :) Kirjatentissä oli yllättävän vaikeita kysymyksiä, ja tiivistelmän teossa meinas vähän pukata kiirettä. Mites teillä meni?

Millaisia tuloksia sait kuntotestistä?

En tiedä yhtään enkä kyllä haluakaan tietää, juostiin siellä räkä poskella ja kaverit oli kameroiden kanssa kuvaamassa :D.. kiva. Jäin vaan miettimään, että hakiko se kaveri oikeasti kouluun, kun se sinne kirjallisiinki tuli? luulin siihen asti et se tuli vaan kokeilemaan niitä kuntotestejä..

Mut joo, mun testit; juoksu 7.07, vatsat 22, seinä 8, nukke 8, talja 10, penkki 4 :D, uinti 2.35
Ei näillä tosiaankaan vielä kuuhun mennä, mutta meidän ryhmässä tulostaso oli tätä luokkaa tytöillä. Yllättävän moni tyttö kyllä lähti kotiin meidän ryhmästä, kun ei nukke noussut ja seinämäkin tuotti kyllä vaikeuksia vaikka kaikki siitä jotenkuten yli pääsivätkin.. Kovakuntosia oli kyllä paikalla kun jätkät veti alle viiden minuutin tuota juoksua, mutta myös toinen äärilaita oli edustettuna, kun ei kaikki saanut edes juoksusta hyväksyttyä :).. Mut jokaisella omat heikkoudet ja vahvuudet, ei sinne pelkillä kuntotesteillä pääse..
Mut niin arpapeliä tää on arvuutella miten on mennyt et ei auta ku oottaa ens viikon loppuun ja katsoa miten käy posteljoonin kanssa :) Meitä otetaan yks kurssillinen sisään et eiköhän se oo jotakin 45 hengen paikkeilla, jos täydestä 48 hengen kurssista muutama paikka menee edellisen hakujakson varasijalla oleville.

Pistäkääs muutkin tuloksia :)

Meitä otetaan yks kurssillinen sisään et eiköhän se oo jotakin 45 hengen paikkeilla, jos täydestä 48 hengen kurssista muutama paikka menee edellisen hakujakson varasijalla oleville.

Voi olla että ottavat vain yhden luokan sisään, eli 24 kokelasta. Riippuu ihan hakijoiden tasosta.

okei mulla ei mitään tietoa asiasta sen enempää ollutkaan, kuvittelin vaan automaattisesti että saman verran ottavat kurssille kuin ennenkin, mut ilmeisesti sen näkee ja kuulee sitten tulevaisuudessa miten asia on :)

Back
Ylös Bottom