Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
GatoNegro, Kotipoliisi tässä vastaa sinulle omasta puolestaan, koska olen nainen. Minulla on kestävyysurheilutausta, mutta se auttoi lähinnä juoksuun ja uintiin sekä olettaisin, että palautumiseen. Itse olen käynyt kerran viikossa salilla kahden vuoden ajan ja tulokseni näet tuolta aikaisemmasta kirjoituksesta eli ei kummoiset. Tosin salilla käynti ei ole ollut pelkkää pääsykokeisiin valmistavaa harjoittelua.

Alun alkaen minullekin tuotti vaikeuksia pelkkä tangolla punnertaminen, mutta pian siinä kehittyy. Kuntosalilla opastavat kyllä, kun kysyt joko toisilta tai henkilökunnalta, miten pitäisi harjoitella, jotta saisi mahd. monta toistoa penkistä ja taljasta sekä niissä kuormittuvien lihasryhmien muista liikkeistä.

Uinnissa saa hypätä altaaseen miten vain. Allas on matala siitä päästä, mistä hypätään, mutta syvenee nopeasti. Itse kävin tekniikkauimakoulun uintia varten, koska olin lähes uimataidoton. Tavoitteena oli ainoastaan alittaa aika.

Itse käytin loppuvaiheessa ihan osana kestävyysurheiluharjoittelua, mutta myös pääsykokeita silmällä pitäen sellaista, että kävin ensin juoksemassa 30 - 60 min, vaatteiden vaihto ja uimahallin punttisalille saliharjoitusta 45 - 60 min ja sen jälkeen suoraan uimaan vielä 15 min. Seinämää kävin myös juoksulenkeillä ylittämässä koulun pihalla.

Osa-alueet olivat "peräjälkeen", mutta koska ryhmä oli jaettu kahteen osaan jäi odotteluaikaa juoksun ja sisällä tehtävien juttujen väliin etenkin naisille, koska naiset olivat ainakin tällä kertaa jälkimmäisessä ryhmässä ja tekivät sisätestit kaikkien miesten jälkeen. Vatsat tehtiin jalat puolapuun puolan alla -> hapottivat jalat, sitten seinämä, nuken kannossa jalat olivat jo ihan hapoilla sekä kädet, juoksuhan oli tässä jo alla. Hapotus jatkui sitten taljassa ja pahiten tuntui penkissä. Toisilla kramppasivat jalat uidessa, itselläni ei. Muutenkin palauduin tosi nopeasti kuntotestin jälkeen. Toivottavasti selvensi jotain.

GatoNegro, millon sulla on ne kuntokokeet, elo- vai syyskuussa? Ite meinaan kanssa hakea, mutta vasta seuraavalla hakujaksolla, että koulu alkaisi sitten vuoden alussa.

GatoNegro, millon sulla on ne kuntokokeet, elo- vai syyskuussa? Ite meinaan kanssa hakea, mutta vasta seuraavalla hakujaksolla, että koulu alkaisi sitten vuoden alussa.
Joo haen siis 16.5 -15.8. haussa ja pääsykokeen 1. vaihe on 30.9. - 3.10. Vielä on siis aikaa valmistautua. Eilen kävin kokeilemassa seinän ylitystä. Seinä oli 2,20 korkea ja pääsin kuin pääsinkin yli. Pisteitä olisi tullut vain 3, mutta kyseessä oli ensimmäinen yritys. Nyt vaan kyykkäämään ja voimia käsiin lisää, niin enköhän punnerra itseni sinne kahteen metriin vähän paremmillakin pisteillä.:) Mistä päin muuten olet issa?

Joo haen siis 16.5 -15.8. haussa ja pääsykokeen 1. vaihe on 30.9. - 3.10. Vielä on siis aikaa valmistautua. Eilen kävin kokeilemassa seinän ylitystä. Seinä oli 2,20 korkea ja pääsin kuin pääsinkin yli. Pisteitä olisi tullut vain 3, mutta kyseessä oli ensimmäinen yritys. Nyt vaan kyykkäämään ja voimia käsiin lisää, niin enköhän punnerra itseni sinne kahteen metriin vähän paremmillakin pisteillä.:) Mistä päin muuten olet issa?

Eli samoihin kokeisiin ollaan menossa. Pitäis varmaan kanssa mennä seinämän ylitystä testaan, jotta tietää, että onnistuuko ollenkaan. Tässä on tosiaan onneks vielä hyvin aikaa reenailla.
Tampereelta olen, mistäs sinä?

Eli samoihin kokeisiin ollaan menossa. Pitäis varmaan kanssa mennä seinämän ylitystä testaan, jotta tietää, että onnistuuko ollenkaan. Tässä on tosiaan onneks vielä hyvin aikaa reenailla.
Tampereelta olen, mistäs sinä?
Keravan suunnalta. Tampereellakin on tullut pari vuotta asuttua. Mukava kaupunki.

veikkaan, että laput tulee perjantaina. Onneks on töitä ni voi keskittyä niihin. Jos olis lomaa (niinku viime vuonna) ni olisin taas ihan helisemässä...

Hurraa! Itse pääsen ihmettelemään TURKUA. Outoa ettei Helsinki, koska pääkaupunkiseudulla asun.. Mutta eipä tuo haittaa, olkoon vaikka Lapissa kunhan pääsee sisään. :D

Minä taas pääsen Iisalmeen :D

Pelkäsin jo, että käy kuten viime vuonna, mutta nyt ollaan ainakin askel edempänä :)

Toivottavasti jatko sujuu hyvin.

Tsemppiä muillekin jatkoon päässeille ja myös heille, jotka eivät päässeet!

vantaalle kävi käsky. reppu on jo pakattu :D

Näyttäs taas pakkiksen porukoilla menevän melko hyvin. Minkähänlaisia tapauksia on tippunut jo I-vaiheessa...

Täytyypä tämän ilouutisen vuoksi itsenikin korkata tämä foorumi. Pääsen tutustumaan eksoottiseen Iisalmeen. Todettakoon että en olisi uskonut että kutsua tulee, mutta näköjään ei tarvitse olla mikään supermies päästäkseen 1. vaiheesta läpi.

Mielenkiintosesti nuo haastattelupaikat arvottu kun ei kotipaikkakunnalle (Vantaa) pyydetty.

Sinänsä turha spekuloida, mutta mitenköhän käy aloituspaikkojen kanssa? I - vaiheen kutsussa sanottiin että alustavasti on suunniteltu 2 kurssia aloitettavaksi, mutta kirjallisen osion pitäjä vihjasi että valintakiintiö saattaa pudota 1 kurssin määräksi.

Mielenkiintosesti nuo haastattelupaikat arvottu kun ei kotipaikkakunnalle (Vantaa) pyydetty.

Sinänsä turha spekuloida, mutta mitenköhän käy aloituspaikkojen kanssa? I - vaiheen kutsussa sanottiin että alustavasti on suunniteltu 2 kurssia aloitettavaksi, mutta kirjallisen osion pitäjä vihjasi että valintakiintiö saattaa pudota 1 kurssin määräksi.

Onhan tuota turha spekuloida tosiaan.. Eiköhän sinne kaikki oteta joilla valitsijoiden mielestä rahkeet riittää. Jos heitä on vähemmän, niin sitten vain 1 kurssi ja jos enemmän niin 2 kurssia.

Tuollaisen käsityksen olen saanut. :arvi:

Kutsu tuli myös Tampereelle. Ihme sinänsä,mutta kuten sanottu ei tarvinne olla supermies tai -nainen päästäkseen II vaiheeseen.

Itse olen ollut aivan varman jo ennen kirjallisen osion pitäjänkin sanoja, että vain 1 kurssi tulee alkamaan. Täytyyhän aloituspaikkoja jollain keinolla tässä työllisyystilanteessa vähentää.

Tämän vuoden toukokuusta tipahti jo yks kurssi pois, onneks. Omalta paikkakunnalta saattavat ajaa kakkosvaiheeseen jo senkin takia ettei haastattelijat toteais itseään esteelliseksi, eli ettei haastateltava tuttu tms. ja varmasti senkin takia että tasapainottuis kaupungit jos kovasti on tunkua esim. pääkaupunkiseudulta.

Back
Ylös Bottom