Mun mielestä poliisikouluun ei pitäis alle 25v pentuja valita. Tietysti sama jos ne menee sitten toisiin hommiin siksi aikaa kun noita virkoja vapautuu, mutta olen lukenut, että ne alkaa työttömäksi venailemaan, että pääsis poliisin hommiin.
Toi on vähän semmosta hommaa erilaisten ihmisten parissa, että mun mielestä pitäis olla näkemystä, elämänkokemusta ja työkokemusta muiltakin palvelu/ihmisten parissa olevilta aloilta.
No asia ei nyt ole ihan noin yksinkertainenkaan. Luonnollisesti ihmisen persoona ja muut ominaisuudet vaikuttavat myös eikä ikä automaattisesti tarkoita kypsyyttä. Joistain ei ikinä vaan ole poliisin töihin vaikka kouluun tulevatkin valituksi. Itse aloitin koulun 21 vuotiaana ja 23 vuotiaana sitte nykyään jo vk tittelillä. Aikaisempaa työkokemusta noin vuosi armeijan lisäksi. Ei ole ollut mitään ongelmia asian kanssa ja asiakkaatki ottaneet ihan tosissaan eikä keskenkasvuisena. Tosin olen hiukan ikäistäni vanhemman näköinen ja kerran 30 vee työkaveria luultiin nuoremmaksi:D En laittanut myöskään merkille, että vanhemmat harjoittelijat olisivat pärjänneet mitenkään sen paremmin kuin oman ikäluokan tyypit.

Kokeet meni kokonaisuudessaan ihan ok. Niihin matemaattis/loogisiin tehtäviin ehkä en oo niin tyytyväinen.