Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Mun mielestä poliisikouluun ei pitäis alle 25v pentuja valita. Tietysti sama jos ne menee sitten toisiin hommiin siksi aikaa kun noita virkoja vapautuu, mutta olen lukenut, että ne alkaa työttömäksi venailemaan, että pääsis poliisin hommiin.

Toi on vähän semmosta hommaa erilaisten ihmisten parissa, että mun mielestä pitäis olla näkemystä, elämänkokemusta ja työkokemusta muiltakin palvelu/ihmisten parissa olevilta aloilta.

No asia ei nyt ole ihan noin yksinkertainenkaan. Luonnollisesti ihmisen persoona ja muut ominaisuudet vaikuttavat myös eikä ikä automaattisesti tarkoita kypsyyttä. Joistain ei ikinä vaan ole poliisin töihin vaikka kouluun tulevatkin valituksi. Itse aloitin koulun 21 vuotiaana ja 23 vuotiaana sitte nykyään jo vk tittelillä. Aikaisempaa työkokemusta noin vuosi armeijan lisäksi. Ei ole ollut mitään ongelmia asian kanssa ja asiakkaatki ottaneet ihan tosissaan eikä keskenkasvuisena. Tosin olen hiukan ikäistäni vanhemman näköinen ja kerran 30 vee työkaveria luultiin nuoremmaksi:D En laittanut myöskään merkille, että vanhemmat harjoittelijat olisivat pärjänneet mitenkään sen paremmin kuin oman ikäluokan tyypit.

Huhhuh :kippis1:
Testipäivä takana. ihan mahtava tuo kuntotesti osuus. Kaikki meni nappiin. muutenkin koko testipäivä oli ihan hyvä. Ainut mistä hammas jäi kirraamaan oli tuo *elvetin EU-lamiska. Ei tosiaankaan tullut varauduttua noin syventäviin kysymyksiin. Noh kaikki oli samalla viivalla, eipä siihen moni varmaan ollut täydellisesti varautunut. Tiivistelmä ja essee oli suht asiallisia tehdä. Ihan turhaan tuota koko hommaa jännitti. Päässälasku taito tietysti jäi harmittamaan näin insinööri pohjalta. Yllättävän paha se tikittävä kello sielä kulmassa.
Laatikoiden taittelusta sen verran että se oli hieno tehtävä. Täydet siitä :rock:

Mites muilla meni?

Nonnih, kuntotestit alakanttiin. Psykologiset keskinkertasesti, sanokaanko näin et
kaikki jäi kirjallisten varaan. Täytyy kyllä myöntää et kovakuntosta porukkaa oli tänään
paikalla ja motivoitunutta ennenkaikkea. Ihan hyvä kokemuksena, päivä oli rankka. Nyt uni maistuu...

dodih.. semmonen oli koepäivä... On ehkä vähä väsy olo noin henkisesti. :zzzz: Kokeet meni kokonaisuudessaan ihan ok. Niihin matemaattis/loogisiin tehtäviin ehkä en oo niin tyytyväinen.

Mites sulla kiva_tytto meni? Itse olin tuossa B2 ryhmässä se "normi" näkönen tyyppi gaspin hupparis ja fastin T-paidas... Meinaan vaan jos satuttiin törmäämään? :)

Nyt sit pitäs lähtee täält kamun luota hervannast kohti omaa kämppään. -> :thumbs:

dodih.. semmonen oli koepäivä... On ehkä vähä väsy olo noin henkisesti. :zzzz: Kokeet meni kokonaisuudessaan ihan ok. Niihin matemaattis/loogisiin tehtäviin ehkä en oo niin tyytyväinen.

Mites sulla kiva_tytto meni? Itse olin tuossa B2 ryhmässä se "normi" näkönen tyyppi gaspin hupparis ja fastin T-paidas... Meinaan vaan jos satuttiin törmäämään? :)

Nyt sit pitäs lähtee täält kamun luota hervannast kohti omaa kämppään. -> :thumbs:

mehän oltiin sitten samassa ryhmässä.. tummat pitkät hiukset, pinkki toppi kuntotesteissä, jos satuit huomaan :) luulenpa että tunnistin sut. itsellä meni päivä ihan tyydyttävästi, hieman se tiivistelmä meni huonosti..

juoksu 5.54, vatsoja 26, seinämän ylitys 10p, nukenkanto 10p, leukoja 9kpl, penkki 10kpl. Tuosta taitaa irrota se 2p, 3p max. Rankka päivä ja ainoa mikä jäi kirvelemään oli laatikoiden kasaus, ei vaan tahtonu mennä päähän. Tietääpä ensi kertaa varten mitä treenailla jos ei nyt natsaa. =)

Testivirkailija: "Noniin, tässä 1.5km juoksussa juoksette radan ympäri vajaat kolme kertaa. Eli.. kaksi täyttä kierrosta ja yksi kierros joka on vähän vajaa."
Vieressä oleva blondi: "Siis hä, juostaaks me toi rata kolme kertaa ja vähän yli vai mitä siis?"

Siin oli päivän huumoripala, jakso ton ansiosta loppuun saakka. ;o

Kokeet meni keskiviikkona ihan mukavasti, melkosen puhki oli tuon rupeaman jälkeen. Aineistokoe oli mun mielestä melko vaativa,vaikka sainkin siihen ihan kivasti vastailtua. Suuri yllätys oli, että poliisilain ensimmäistä pykälää ei kysytty...(paitsi sitten monivalinnoissa oli pari kohtaa). Esseen aiheet oli mun mielestä aikastent vaikeita ja melko rajattuja, mutta sain kuitenkin runoiltua niistä 2½ sivua... Kuntokokeet meni ihan hyvin, ainakin verrattuna viime vuoteen...

tässä omia tuloksia:

juoksu 6.25, vatsoja 20, seinämästä 8p (?!), nukenkanto 10, leukoja 11, penkki 20, uinti 2.20...ja kovakuntosta porukkaa oli kyllä vastassa!

Kokeissa tuli myös nähtyä muutama melko hassu tapaus... kaveri joka yöpyi samassa huoneessa avasi oppikirjat ensimmäistä kertaa 21.00 ja lopetti lukemisen kolmen aikaan yöllä...siinä oli koko valmistautuminen kokeisiin.. noh, kuntokokeista hylsyt aamulla ja himaan... kannattiko tulla ja maksaa 72e?

Nyt vaan jännitellään/odotellaan tuleeko kutsua jatkoon vai ei.. jaksamisia kaikille :)

Lisätääs nyt omatkin tulokset.
Aamun testit meni ihan kivasti. Laatikoista sain yli 40p (aikaakin jäi 6min) taisi olla mun juttu. hahmottelu meni huonosti, päässälasku keskiverroin. (verrattuna siihen mitä tuloksia se ilmoitti edellisvuodelta).
Juoksu 6.12, vattat 26, seinämä 10, nukke 10, leuat 20, penkki 15, uinti 2,30. Eu essee kysymykset takkus todella lahjakkaasti. mutta tiivistelmä ja essee meni mielestä suht hyvin.
ja täytyy sanoa että kovaa oli porukka. päivän pohjat taisi juoksussa olla sen 5.11. 25 toistoja penkissäkin tuli vastaan. ja puolentoistaminuutin päälle uimareitakin oli. :worship:

mitenkäs tytöillä meni testit?
itsellä tuli tämmöiset tulokset
juoksu 6.30, vatsat 28, seinä 5, nukke 5, ylätalja 12, penkki 4 (vaan..) ja uinti oli joku 2.30..
en kovin tyytyväinen tuohon nuken ja seinän pisteihin.. ja kirjalliset meni ihan ok. nyt vaan odotellaan jännityksellä tuleeko kutsua toiseen vaiheeseen.. :)

Juoksu 6.16., vatsat 24, seinämä 8, nukke 8, ylätalja 16, penkki 9, uinti about 2.40. Kirjalliset vähän sivu suun, etenkin tiivistelmä. Ihmettelen, jos jatkoon pääsen. Onko tietoa, paljonko aiemmin jatkoon päässeillä on saanut olla vääriä vastauksia kirjallisissa tai onko tuntunut, että tiivistelmä ja essee eivät ole menneet ihan nappiin?

Onko tietoa, paljonko aiemmin jatkoon päässeillä on saanut olla vääriä vastauksia kirjallisissa tai onko tuntunut, että tiivistelmä ja essee eivät ole menneet ihan nappiin?

Kyllähän niitä vääriä vastauksia saa vissiin aika paljon olla. Itte en saanut kirjatenttiin täydellisiä vastauksia juuri lainkaan, mutta pisteet silti oli 2/3.

Kirjallisissa aikaa oli tosi vähän ja piti äkkiä raapia kasaan jotain muka järkevää. Omasta mielestä ei kovin vahvasti mennyt, mutta kappas vaan, kun pisteet olikin 8/8..

Nyt siis koulua takana eka viikko.

Aalla. Sä oot beellä ;)

andrewx.. Olitkohan se kaveri, joka uit yhtä aikaa minun kanssa sen uintihomman? Ajattelin, että penkkitulos ja uintitulos vois olla jotaki sellasia.. :) Olitko A2-ryhmässä?

EDIT: Jos olit, nii sanoit jotaki sen suuntasta uinnin jälkeen, että nyt ei haittaa, vaik lihakset kramppaiski. :)

1986, saattaapi olla, ryhmä oli A2 ja kommentti vois ihan hyvin tulla mun suusta, jos siis liittyi johonkin vitsailutyyliseen lausahdukseen :) Silmälasit ja hieman tanakassa kunnossa, that's me :)

Kotipoliisi, mulla jäi viime vuonna tiivistelmän lähtötekstistä kokonaan toinen puoli lukematta (dummy) ja kirjotelman vetäsin ihan hatusta... tiivistelmästä 2/3 ja kirjotelma 4/5.... aineistokokeessa en vastannut ollenkaan muutamaan "essee" tyyliseen vastaukseen...3/3... joten odotellaan nyt ihan kiltisti niitä kutsuja vaan, u never know.

Ohhoh! Mä kun olen heittänyt jo hanskat tiskiin. Ehkä onkin tarkoitus, ettei osaakaan kaikkea?! Sitten vielä ne psykologiset testit. On tässä jälkeenpäin miettinyt, että kannattiko todella heittää ääripään vastauksia: 5:sta ja 1:stä siitä asteikosta, olisko voinut laittaa edes 4 tai 2... Sen lisäksi vedin ihan epäjohdonmukaisesti, kun samoja asioita pyöriteltiin. Lausessa saattoi olla yksi sana: aina, koskaan, suurinta jne. jonka vuoksi mun mielestä merkitys oli taas aivan eri kuin toisessa kohtaa. Mutta olen ajatellut niinkin, että valehtelemaan en lähde niissä hommissa. Jos mun persoonallisuus on epäsopiva, niin parempi tulla esiin tässä vaiheessa.

1986, saattaapi olla, ryhmä oli A2 ja kommentti vois ihan hyvin tulla mun suusta, jos siis liittyi johonkin vitsailutyyliseen lausahdukseen :) Silmälasit ja hieman tanakassa kunnossa, that's me :)

Voi olla, että huomaan nyt kuka olit. Jos olit, keneksi luulen nii sit ei uitu yhtä aikaa. Olitko se, jolla oli ruskea Everlast-paita?

Minä olin se pitkä mies, joka pärjäsi juoksun ekassa erässä :)

kiva_tytto.. onko sinulla jotain kilpaurheilutaustaa. Itse haen poliisikouluun seuraavassa haussa ja kuntokoe on luultavasti syksyllä. Käyn salilla ja nyt olenkin erityisesti treenannut yläataljaa ja penkkiä. Penkki tuottaa vielä ongelmia, koska en ole sitä harrastanut koskaan ennen. Smithissä onnistuu, mutta pelkällä tangolla ongelmia..harjoittelua vaan lisää. Harjoittelitko paljon kuntokoetta varten. Uinnissa ilmeisesti altaaseen hypätään pää edellä. Olisi kiva kuulla naisten kokemuksia kuntokokeesta ja siihen valmistautumisesta. Vaikka kuntokoe onkin vain yksi osa-alue, jänskättää se eniten, koska voimaa tarvitaan paljon.. Oliko ne osa-alueet ihan peräjälkeen?

Back
Ylös Bottom