Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Ne ovat tainneet nyt läheä tuolle koulutusmäärien vähentämisen tielle.Tuonne 2011 asti jos vähennetään n. 500 virkaa, niin tuo koulutusmäärien vähentäminen on iso apu.
Jos pudottaa nuo koulutusmäärät puoleen eli: 360 -> 180, niin muutos on kolmen vuoden aikana on aika merkittävä.

Koulutusmäärien vähentäminen vaikuttaisi työttömänä olevien poliisienkin työllistymiseen varmasti positiivisesti, vähennettävistä viroista huolimatta.

Koulutusmäärien vähentäminen taitaa olla tässä tilanteessa kaikista järkevin tempaus, joka voidaan tehdä. Jos poliiseja koulutetaan työttömäksi, niin polisiikouluun hakevien määrät tulevat tippumaan radikaalisti. Sen lisäksi ikäjakauma muuttuu nuorempaan suuntaan.
Uskon näin siitä syystä, että vanhemmat potentiaaliset hakija, jotka ovat jo töissä, eivät varmasti lähde vaihtamaan uraansa sellaiseen, jossa työllisyysnäkymät ovat heikot ja edelleen heikkenemässä.
Sen sijaan 19-20 kesäinen ajattelee tilannetta ihan eri valossa.

Ne ovat tainneet nyt läheä tuolle koulutusmäärien vähentämisen tielle.Tuonne 2011 asti jos vähennetään n. 500 virkaa, niin tuo koulutusmäärien vähentäminen on iso apu.
Jos pudottaa nuo koulutusmäärät puoleen eli: 360 -> 180, niin muutos on kolmen vuoden aikana on aika merkittävä.

Koulutusmäärien vähentäminen vaikuttaisi työttömänä olevien poliisienkin työllistymiseen varmasti positiivisesti, vähennettävistä viroista huolimatta.

Koulutusmäärien vähentäminen taitaa olla tässä tilanteessa kaikista järkevin tempaus, joka voidaan tehdä. Jos poliiseja koulutetaan työttömäksi, niin polisiikouluun hakevien määrät tulevat tippumaan radikaalisti. Sen lisäksi ikäjakauma muuttuu nuorempaan suuntaan.
Uskon näin siitä syystä, että vanhemmat potentiaaliset hakija, jotka ovat jo töissä, eivät varmasti lähde vaihtamaan uraansa sellaiseen, jossa työllisyysnäkymät ovat heikot ja edelleen heikkenemässä.
Sen sijaan 19-20 kesäinen ajattelee tilannetta ihan eri valossa.

Ota huomioon, että kun koulutusta vähennetään vähenevät myös työharjoittelijat ja kenttäjaksolaiset, joten varaa liian suuriin leikkauksiin ei ole. Varsinkin, kun harjoittelijat ovat ilmaista työvoimaa laitoksille.

Ei muuta kuin poliisikouluun penkkivaatimukseksi miehille 120kg ja naisille 80kg niin ei mitään kovin pahoja kynäniskoja poliisiksi pääse.

Ei muuta kuin poliisikouluun penkkivaatimukseksi miehille 120kg ja naisille 80kg niin ei mitään kovin pahoja kynäniskoja poliisiksi pääse.

Joo, ja joku luku- & kirjoitustaitokin on ihan turha. Psykologiset on ihan täyttä p-aa. Kokelaan painon alarajaksi pitäis lisäksi laittaa 125 kiloa, kympin rasvoilla.

Pirkanmaalta ja II-vaihe Tampereella.
:hyper::hyvä:tosi kiva!!:dance: Ootko sä missä ryhmässä? Mä oon A-ryhmässä. Millaset fiilikset? Mulla on jännityksen, innostuksen ja "pelon" sekaiset tunteet.:eek: Odotan paljon jo ens perjantaita, mutta jännittää ihan sairaasti! Haluis valmistautua koitokseen, mutta ei siihen varmaan oikein voi!?
Tsemiä paljon!!:kippis1:

Tsemiä tombsterillekin!!:kippis1:

Laittakaahan sit messagea, miten meni, eiks joo?
Onko jollain tietoa, kysytäänkö siellä jotain pahoja kysymyksiä ja onks ryhmis paha?

Onko jollain tietoa, kysytäänkö siellä jotain pahoja kysymyksiä ja onks ryhmis paha?

Kysymykset haastattelussa riippuu lähinnä susta itestäs... ja ihan helvetisti haastattelijoista. Aika erilasia lähestymistapoja haastattelijapareilla.

Ryhmätehtävästä ei voi tietää etukäteen millanen se on, jos et sitten saa urkittua joltakin ketä on samassa hakujaksossa ennen sua eri paikkakunnalla. Käsittääkseni tehtävät on samanlaiset. Ei niihin oikein voi mitään neuvoa, tai vois mutta eiköhän sinne oo tarkotus päästä ihan omana ittenään. Jopa mä pääsin! Ja tajuta sen verran ettei mitään mielettömyyksiä lauo.

Kuten FHJ jo mainitsikin, tarkoituksena olisi päästä omana itsenään.

Sellasen vinkin voisi kuitenkin antaa, että varautukaa kaikkeen. II-vaihe vastaa melkein tiukemman puoleitsa työhaastattelua. Miettikää ennen II-vaiheeseen menemistä sellasia asioita kuten, mitkä on teidän vahvuuksianne/heikkouksianne. Valmistautukaa myös kertomaan itsestänne ja tähän astisesta elämästänne. Ottakaa myös selvää siitä että millaisiin tehtäviin mahdollisesti haluaisitte poliisi organisaatiossa, jos pääsette sisään.

Älkää valehdelko tai kaunistelko asioita, sillä ne näkyy teistä tehdyissä analyyseissä. Poliisilta vaaditaan rehellisyyttä, luotettavuutta ja joustavuutta.

Ei ne monasti edes kysy sellaisia kysymyksiä joihin tarvitsisi valehdella...

Kannattaa sitten varmistaa haastattelun jälkeen että voi varmasti lähteä. Mulla kävi niin että sanoivat tämän olevan tässä eikun mies kotiin vaan. Olin sitten jo bussipysäkillä kun soittivat että tuuhan takasin. Menin ja sanoivat että haluavat pitää toisen haastattelun. Ekassa kun ei haastattelijat päässeet yksimielisyyteen mitkä pisteet kuuluis antaa. Toinen peräs vitosta ja toisen pojot olis olleet miinusmerkkisiä.

Venailin sitten tunnin että pääsin toiseen haastatteluun. Se olikin sitten jo ihan toiselta planeetalta verrattuna ensimmäisen haastattelun leppoisaan jutusteluun. Kestikin ainakin kolme varttia... Siellä oli sitten se valintayksikön psykologi ja joku voimankäytön mies. Mies varsinkin oli erittäin päällekäyvä ja tuli sellanen olo että ihan kun olis syyllistyny rikokseen. Selvisin siitä jokseenkin kunnialla kuitenkin.

Oho, en ole kuullutkaan että kenellekkään olisi tuo toinen haastattelu järjestetty ja sitten ruvettu oikein hiillostamaan. Minkälaiset pisteet sitten loppujen lopuksi sait haastattelusta?

Itselläni oli haastattelussa komisario jostain Keski-Suomesta ja poliisikoulun nuori psykologi. Keskustelu oli mielestäni leppoisaa.
Kysymyksiä tuli siihen malliin että riippuivat paljon siitä mitä olin edellä vastannut esim.
Mikä oli I-vaiheessa vaativinta? -Äidinkieli - No miten valmistuit kokeisiin? - Lukemalla - No mitä luit? - En muista kirjojen nimiä - No kerro jotain mitä niissä tapahtui....

Lisäksi kysyttiin elämän rankinta kokemusta, harrastuksia, minkälainen olet kaveriporukassa, lisäksi poliisilaitoksella kirjoittamaan "kerro vaiheistasi" tekstiin viittasivat joissain kysymyksissä.
Kunhan vastaat nopeasti, et pälyile seiniin ja ikkunoihin, otat katsekontaktia molempiin haastattelijoihin ja pidät kätesi rauhallisesti pärjäät hyvin, vastauksien sisällöllä ei ole niin suurta merkitystä, kunhan ulosanti ja yleiskuva kaverista on hyvä.
Itse sain haastattelusta 4/5

Muuten: Tuleeko kukaan helmikuussa alkavaan kurssiin Turun suunnalta?

Kysymykset haastattelussa riippuu lähinnä susta itestäs... ja ihan helvetisti haastattelijoista. Aika erilasia lähestymistapoja haastattelijapareilla.

Ryhmätehtävästä ei voi tietää etukäteen millanen se on, jos et sitten saa urkittua joltakin ketä on samassa hakujaksossa ennen sua eri paikkakunnalla. Käsittääkseni tehtävät on samanlaiset. Ei niihin oikein voi mitään neuvoa, tai vois mutta eiköhän sinne oo tarkotus päästä ihan omana ittenään. Jopa mä pääsin! Ja tajuta sen verran ettei mitään mielettömyyksiä lauo.

Ei mulla oo tarkoitus mitään urkkia -en mä sitä sillain tarkoittanut. Kunhan vaan kysyin, onko se kovinkin paha yms.
Pitääpä yrittää olla oma itsensä, jotta kaikki onnaisi. Saas nähä miten käy.:wtf:

Tietääkö kukaan poliisikoulun kolmannen vaiheen, eli terveystarkastuksen jaajuutta? Jos sattuu käyttämään sustaa ja dekaa... Testaavatko pelkät huumeet vai?

Back
Ylös Bottom