¨
Voi lollotiJoko tunnet helvetin vähän miehiä, tai sitten sinulla on baad day.".
No niinhän sen on oltava ja varmaan mulla on menkatkin päällä ja mä olen ihan kananperseestä revityn näköinen ;) Ok... Omaa provoilua huumorilla, olen meinaan tosi tiukkapipo ;)
:Olihan se tasa-arvokeskustelu tuollakin kenttäryhmässä, kaikki olivat niin fiksuja siinä pöydässä näistä vanhemmista henkilöistä. Sitten, kun niitä katseli siinä tarkemmin niin joku työnsi kielellä poskeensa kesken keskustelun, kun nainen ei katsonut häntä. Sitten, kun keskustelu päättyi, alkoi se sama: "eikö tuokaan pihtari ole saanut viime yönä, kun taas narisi". "Tuollakin on niin pienet rinnat, ettei kannattaisi sanoa, että miehen kommentoivat rintoja; toivoo vaan sitä".
Tämäkään ei ole uusi juttu. Työkokemusta on sen verran paljon ja varsinkin miesvaltaiselta alalta. Eihän sekään ole mahdotonta, että miehet vedättivät siinä kahvipöydässä. Olisi ikävää, jos suurin osa olisi tehnyt näin. Yritän kuitenkin luottaa siihen, että joku siinä kahvipöydässä puhui aidosti.
Sanotaan niin, että vastavalmistuneet käyttäytyvät tuolla saralla 10x fiksummin kuin vähän aikaa työssä olleet. Tästä ollaan puhututtu kurssikavereidenkin kanssa monesti muinoin, joten otanta on aika monelta suomen laitokselta saatua.".
Ehkä ja toivottavasti. Myös sinä. Toivon myös, että uudet poliisit eivät omaksu "vanhoilta" niitä mahdollisia huonoja tapoja, joita tässä on yritetty karsia. Tätäkin tapahtuu.
Miehet ovat aina arvostelleet naisia ulkonäöllisesti, kun ovat keskenään esimerkiksi kahvipöydässä. Ei se siitä muutu miksikään, vaikka hienossa "tasa-arvokeskustelussa" sitä kaunistellaan ja voivotellaan. Samalla tavalla ne DI:t ja lääkärit arvostelevat naisia tuolla toimistoillaan, kuin duunarit parakissa. Molemmista löytyy tuttuja. Kokemuksen mukaan poliisit sijoittuvat tuossa linjassa puolenvälin yläpuolelle, jos mittari on "potsi, pikkusika, oikea maasika".
Niin ovat ja niin tekevät myös naiset. Kysymys on vain siitä, että kannattaako sitä tehdä tällaisessa ketjussa julkisesti ja omia opiskelukavereita, tulevia työkavereita tai nykyisiä työkavereita mollaten?
P.S. En ole ikinä kokenut joutuvani syrjinnän, seksuaalisen häirinnän tai epätasa-arvoisuuden kohteeksi sellaisessa mittakaavassa, että se olisi suuremmin minua häirinnyt. Kestän aika ronskia sekä mautonta huumoria ja viljelen sitä itsekin. Toivottavasti en omalta osaltani loukkaa ketään sillä.
P.P.S. Ja Aapina - ei tehrä tästä ny numeroa. Sanoin oman mielipiteeni samoin kuin sinä ja toivon että me molemmat pohdimme omassa mielessämme sitä mitä toinen sanoi. Ehkä toiselta voi oppia jotain.
P.P.P.S Ja sitä paitsi tuo eilinen keskustelu oli tätä päivää eivätkä ne ole välttämättä turhia. Välillä on hyvä ottaa nämä ikävätkin aiheet puheeksi. Poliisihallinnossa on myös muita asioita, joissa on parantamisen varaa eivätkä ne liity näihin mies-nais -kuvioihin ollenkaan. Paljon on myös edistytty.
Rauhaa.

Joko tunnet helvetin vähän miehiä, tai sitten sinulla on baad day.".