Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
normi, kyllä vaan 1980-l sokerina pohjalla! Haetko kanssa vai? Vai ookkosta jo hakenu?
Kuinkas vanha setä se Aapina oikein on? Alkaa melkein pelottamaan, ei vaan :D [huvittavaa että juuri viime viikolla harkoissa lasta sattu ja itsevarmana ohjaajana menin puhaltamaan ja kysyin että auttoko niin se sano että ei, olin ihan :wtf: voin mä virtuaalisesti puhaltaa toivottavasti auttaa paremmin ku sitä lasta..]
Mietin vaan että pitäiskö mun nyt löytää tapa jolla pienentäisin hauistani, jos se onkin se mikä koituu ongelmaksi? ;)

70% painosta ylätaljassa vastaotteella, siinä on si tekemistä jos painaa 45 kiloa! Kyllä tarttis naisillakin olla joku määrätty paino. Ihan persiistä sanon minä. Miehillä 100 ja naisella voi olla 35 kiloo.

sanokais te jokka tiiätte et onks siellä oikeesti hakemassa tollasia jokka tuuli vie mukanaan? ja pääseeks ne kouluun? jaa nii niist tulee niitä csi typyjä... (jos täälä on joku tollane nii kerro kui oot pärjänny)

vitsi mua ärsyttää muute jos ei oteta takasi lentokuperkeikkaa. oliks siinä muuten rima kanssa metrin vai oliks ollenkaan? siis sillo ku oli jos oli.

:offtopic:
miks tääl on hymiö jolla lukee kyltissä konsta?

Haen armeijan jälkeen p-kouluun . Kannattaa hankkia vähän "massaa" ja naisenkin on hyvä nostella välillä vähän raskaampiakin painoja ettei tule sitten yllätystä siellä testeissä. Kai ne ihan hyvällä katsoo jos naisellakin on vähän habaa. Ja jos sä oot håt niin kaippa ne sut ottaa sinne automaattisesti ....en pahemmin ole rumia naispoliiseja nähnyt :D

Robertto, mä en ihan tajunnu mitä meinasit höpöhöpöllä kun lainasit tekstiäni, tarkoitukseni oli miettiä juuri että miksi naisilla ja miehillä on eri vaatimukset. komppaan kyllä ettei kentällä varmaankaan kysytä että jaksatko nyt varmasti :) no ehkä tajusin sun juttus väärin, tälläinen epä :wanha: kun olen... tyhmä ja kokematon.

juhuu siis mähän olen eri håt. ruma nainen ei pääse poliisiksi :D ihan hyvät perusteet. onneks ei oo mun ongelmana toi, vitsi vitsi. oon yhtä kaunis kuin :david:

miks täällä on hymiöissä toi hasselhoffi? ei kai se nyt niiiin hauska naama oo. tai miks lindin arvi :D ei hitto. toi oksennus on hieno :urjo:

Haen armeijan jälkeen p-kouluun . Kannattaa hankkia vähän "massaa" ja naisenkin on hyvä nostella välillä vähän raskaampiakin painoja ettei tule sitten yllätystä siellä testeissä. Kai ne ihan hyvällä katsoo jos naisellakin on vähän habaa. Ja jos sä oot håt niin kaippa ne sut ottaa sinne automaattisesti ....en pahemmin ole rumia naispoliiseja nähnyt :D

Kyllä poliisikoulussa kyniksiäkin riittää. Ei nyt ole ihan olennaisin juttu et on 95 kiloa 10 rasvoilla ja penkki 150.

Aine ja haastattelu kun menee putkeen niin on jo pitkällä..

No jos muuten ei massaa halua niin edes omaksi turvaksi.

Jooppajoo. Ei ne mitään poken hommia ole. Tietysti skrodemmalla kaverilla on enemmän auktoriteettia (+ mukavampi painia kuin 70 kiloisen) mutta kyl enemmän silti painottaisin tervettä järkeä.

Edit: no, sanotaan ettei ole huomiota herättävän pieni niin hyvin luistaa..

Robertto, mä en ihan tajunnu mitä meinasit höpöhöpöllä kun lainasit tekstiäni, tarkoitukseni oli miettiä juuri että miksi naisilla ja miehillä on eri vaatimukset.

Sanon vielä toisenkin vinkin. Jos sinulla se hauis on jo iso, etkä sitä rupea pienentämään, niin kannattaa harjoitella äidinkieltä ;)

ei mun vielä tarvii osata, kirjotuksiinkin on jäljellä kolmisen kuukautta. :)
Mielestäni olisi lähinnä naurettavaa, jos kirjoittaisin kirjakielellä tänne, sillä en puhuessanikaan käytä kirjakieltä.

nii ja vähä kuullostaa muute kummalliselta jos joku puhuu ihan arjessakin kirjakieltä. ärsyttävää.. ketä tykkää kuka ei sanottais meilläpäi.

Pari viikkoa sitten aloittaneella kurssilla on semmonen 180cm pitkä jannu jonka raajat on ku narut ja rintalihakset kuin 5-vuotiaalla. Painaa varmaan sen 45kg.

:rock:

Mitä väliä?? Sehän saa aseen! :rock:
No joo. Kait se hakee häkeen koulun jälkeen ;)

Tyttöset hoi (ja miehet), edelleen kyselen treenivinkkejä!
Haen tällä kuluvalla hakujaksolla, eli pääsykokeet toivottavasti edessä huhtikuussa.
Kunhan kk päästä työt helpottaa ja pääsee keskittymään treeneihin, niin silloin tarkoitus olisi treenata 3x/vko salilla, 4x/vko lenkki/myös uinti ja hiihto.. Ja tietty lukea tuota materiaalia minkä olen jo kaverilta saanut ;)
Olen mielestäni ihan ok peruskunnossa kiitos jonkinlaisen urheilutaustan, mutta esimerkiksi salilla suuria ongelmia tuottaa penkki.. Ylätaljat ja muut menee varmasti ihan ok läpi, mut kertokaas kaverit kuinka kohottaa tuota penkkitulosta niin että ei riko itteensä ja saa tulosta aikaseksi :whip:

Jos joku jaksaa niin kertokaa vähäsen miten itse ootte treenanneet kokeita, mikä on todettu hyväksi ja miten ei ainakaan kannata tehdä :arvi:

:david:
Kyllä naispoliisit samoin kuin miespoliisitkin edustavat ihan sitä normaalia kirjoa ulkonäköasioissa, mitä näkyy kadullakin.

Sitäpä juuri "yhtään rumaa naispoliisia en ole nähnyt" - siihen kirjoitukseen tuo minun vastine oli. Mitäs siinä Deivittelemään? Silloin ei ole myöskään nähnyt varmaan ikinä yhtään rumaa ihmistä.
Kyllä poliisikoulussa noin kouluina ajatellen on rumimmat tytöt. Vertaa vaikka yliopistoon tai kauppikseen, tai jopa amk:n. Mutta tämä taas ei liittynyt aiheeseen mitenkään, joten sori.

Aapina et kai vaan väitä että yliopistossa ei ole rumia ihmisiä ? :D...meeppä käymään vaikka jyväskylän yliopistossa niin järkytyt kuinka rumia ihmiset siellä ovat :lol2:

Mitäs siinä Deivittelemään? Silloin ei ole myöskään nähnyt varmaan ikinä yhtään rumaa ihmistä.

Kyllä poliisikoulussa noin kouluina ajatellen on rumimmat tytöt. Vertaa vaikka yliopistoon tai kauppikseen, tai jopa amk:n. Mutta tämä taas ei liittynyt aiheeseen mitenkään, joten sori.

Mä ajattelin asian niin, että kun sä nyt opiskelet siellä koulussa ja olet mahdollisesti valmistumassa ja tulossa jossain vaiheessa tänne työelämään, niin ei ehkä ole fiksua alkaa arvostelemaan/vertailemaan tulevien kollegojen ulkonäköä julkisesti (ei miesten eikä naisten), vaikka joku sen ulkonäköseikan ottaisikin puheeksi ja vaikka sä et henkilökohtaisesti olisikaan heistä "siinä mielessä" kiinnostunut. Eikä varsinkaan työelämässä. Eli hyvät tavat kunniaan jo tuossa vaiheessa, vaikka et nyt sinällään kohdistanut arvostelua kehenkään tiettyyn henkilöön, vaan kirjoitit yleistäen.

Off topic:
Keskustelimme tänään esimiehen aloitteesta kahvipöydässä eilisestä ohjelmasta "Härkää sarvista", jossa käsiteltiin joidenkin naispoliisien kokemaa syrjintää/seksuaalista häirintää/tasa-arvon puutetta jne. ja olin oikein iloinen siitä, kuinka fiksusti ainakin meidän porukan miehet keskustelivat aiheesta ikään ja titteliin katsomatta ja tiedostivat mahdolliset ongelmat.

Toivoisin, että jokainen (myös poliisiksi opiskeleva, aloitteleva poliisi tai jo virassa oleva) yrittäisi omalta osaltaan käyttäytyä fiksusti omassa koulu-/työympäristössään näissä asioissa sekä muissa, joissa meidän alalla voi olla ongelmia. Ja että jokainen meistä uskaltaisi puuttua asioihin silloin kun siihen on tarve.

Tyttöset hoi (ja miehet), edelleen kyselen treenivinkkejä!
Haen tällä kuluvalla hakujaksolla, eli pääsykokeet toivottavasti edessä huhtikuussa.
Kunhan kk päästä työt helpottaa ja pääsee keskittymään treeneihin, niin silloin tarkoitus olisi treenata 3x/vko salilla, 4x/vko lenkki/myös uinti ja hiihto.. Ja tietty lukea tuota materiaalia minkä olen jo kaverilta saanut ;)
Olen mielestäni ihan ok peruskunnossa kiitos jonkinlaisen urheilutaustan, mutta esimerkiksi salilla suuria ongelmia tuottaa penkki.. Ylätaljat ja muut menee varmasti ihan ok läpi, mut kertokaas kaverit kuinka kohottaa tuota penkkitulosta niin että ei riko itteensä ja saa tulosta aikaseksi :whip:

Jos joku jaksaa niin kertokaa vähäsen miten itse ootte treenanneet kokeita, mikä on todettu hyväksi ja miten ei ainakaan kannata tehdä :arvi:

Jepu, ihan alkuun voisi sanoa, että älä kuluta itteäs loppuun! Jos reenaat usein, niin muista ottaa välillä vaikka kokonainen viikko lepoa.

Penkkituloksen kehittäminen on varmaanki aika henkilökohtainen juttu, mutta ittellä ainakin toimi seuraava:

lämmittelysarjan jälkeen 3 sarjaa. Painot siten, että saat ekalla sarjalla juuri ja juuri 15 toistoa. Kaksi seuraavaa niin monta kuin jaksat. Jossain vaiheessa huomaat, että se eka sarja kyseisellä painolla ei tunnu "miltään", ni sitten sitä tekeekin jo mieli lisätä painoa.

Voit tehdä kaikki kolme samalla painolla tai laittaa hieman lisää toiseen ja kolmanteen sarjaan. Itse reenasin tällä tyylillä ja tavoitteeni testeissä ylittyi kirkkaasti!

Kuitenkin reenaamisessa punttiksellakin monipuolisuus on valttia. Ethän tee pelkkää penkkiä... ;)

Ja sitten oma mielipiteeni noista "kukkakeppejä koulussa" heitoista...: massaa ja hauista saa lisää, aivokapasiteettia ei. Isosta ja tyhmästä ei saa fiksua millään, fiksusta saa ison. (ainakin leveyssuunnassa) :whip:

Aapina et kai vaan väitä että yliopistossa ei ole rumia ihmisiä ? :D...meeppä käymään vaikka jyväskylän yliopistossa niin järkytyt kuinka rumia ihmiset siellä ovat :lol2:

Tämä nyt on täysin tiedekuntariippuvainen kysymys:

Kauppis :kuola:

Humanistinen :urjo:

Ja tää oli sit kärjistys.

niin ei ehkä ole fiksua alkaa arvostelemaan/vertailemaan tulevien kollegojen ulkonäköä julkisesti (ei miesten eikä naisten)**
meidän porukan miehet keskustelivat aiheesta ikään ja titteliin katsomatta ja tiedostivat mahdolliset ongelmat.
Voi lolloti :) Joko tunnet helvetin vähän miehiä, tai sitten sinulla on baad day.

Olihan se tasa-arvokeskustelu tuollakin kenttäryhmässä, kaikki olivat niin fiksuja siinä pöydässä näistä vanhemmista henkilöistä. Sitten, kun niitä katseli siinä tarkemmin niin joku työnsi kielellä poskeensa kesken keskustelun, kun nainen ei katsonut häntä. Sitten, kun keskustelu päättyi, alkoi se sama: "eikö tuokaan pihtari ole saanut viime yönä, kun taas narisi". "Tuollakin on niin pienet rinnat, ettei kannattaisi sanoa, että miehet kommentoivat rintoja; toivoo vaan sitä". ym.

Sanotaan niin, että vastavalmistuneet käyttäytyvät tuolla saralla 10x fiksummin kuin vähän aikaa työssä olleet. Tästä ollaan puhuttu kurssikavereidenkin kanssa monesti muinoin, joten otanta on aika monelta suomen laitokselta saatua.

Miehet ovat aina arvostelleet naisia ulkonäöllisesti, kun ovat keskenään esimerkiksi kahvipöydässä. Ei se siitä muutu miksikään, vaikka hienossa "tasa-arvokeskustelussa" sitä kaunistellaan ja voivotellaan. Samalla tavalla ne DI:t ja lääkärit arvostelevat naisia tuolla toimistoillaan, kuin duunarit parakissa. Molemmista löytyy tuttuja. Kokemuksen mukaan poliisit sijoittuvat tuossa linjassa puolenvälin yläpuolelle, jos mittari on "potsi, pikkusika, oikea maasika".

Back
Ylös Bottom