Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
pääseekös kaikki varasijalla olijatki joka tapauksessa jollekkin kurssille, mikäli kutsu III vaiheeseen tulee?

Kyllähän se sellanen homma on, että nykyisen tiukan 'kaikessa säästetään' - mentaliteetin takia ei varmasti ketään turhaan tarkasteta. Jos pääsee terveystarkastukseen, ennemmin tai myöhemmin kutsu käy.

Eiks jeh?:piis:

mukava kuulla... kaikkeenhan mitä netistä lukee ei todellakaan kannata luottaa siksipä halusinkin selkeän vastauksen kysymykseeni enkä tulkinnanvarasta. kiitoksia teille.

mukava kuulla... kaikkeenhan mitä netistä lukee ei todellakaan kannata luottaa siksipä halusinkin selkeän vastauksen kysymykseeni enkä tulkinnanvarasta. kiitoksia teille.

Ja pakkiksestahan saa selkeän vastauksen kysymykseen kuin kysymykseen... :rock:

Voi ei! Poliisikoululaisethan ovatkin tosi nuoria! Ja jämäköitä! Mut varmaan kohta pidätetään siellä.

Mulla alkoi opetus tänään :).

Meinasin jo hakea poliisi kouluun, olishan tässä pari pv aikaa. Suututtaa toi sairaanhoitajien arvostus Suomessa, koulua olis jäljellä vielä pari vuotta. Mutta ei kiinnosta kyllä työttömäksi opiskelu.

Kurssi P 101 valmistui 5.1.2006. Kurssilla oli 45 opiskelijaa. Näistä kymmenen on työllistynyt poliisihallintoon ja loput 35 ovat joko työttöminä tai töissä hallinnon ulkopuolella.

Kurssi P 102 valmistuu 5.3.2006. Kurssilla on 44 opiskelijaa. Näistä kahdella on valmistumisen jälkeen tiedossa määräaikaiset virat, jotka molemmat päättyvät kuluvan vuoden aikana. Loput 42 opiskelijaa eivät ole tietoisia omasta työllistymisestään valmistumisen jälkeen.

lähde http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_135_2006_p.shtml

Tsemppiä kuitenkin hakijoille / koulutukseen päässeille.

Nyt varmaan tulee se suunniteltu homma että jonain vuotena ei kouluteta ollenkaan poliiseja. Ihan hyvä homma olis pitää välivuosi ja odottaa että papparaiset pääsee eläkkeelle. Mutta kannattaa varmaan olla pirun hyvä ja ahkera kurssilla että saa töitä. Vai tietääkö muutes kukaan vaikuttaako se työn saantiin jos on vaikkaba tyhmästi sanottuna kurssinsa "priimus" ?

Nyt varmaan tulee se suunniteltu homma että jonain vuotena ei kouluteta ollenkaan poliiseja. Ihan hyvä homma olis pitää välivuosi ja odottaa että papparaiset pääsee eläkkeelle. Mutta kannattaa varmaan olla pirun hyvä ja ahkera kurssilla että saa töitä. Vai tietääkö muutes kukaan vaikuttaako se työn saantiin jos on vaikkaba tyhmästi sanottuna kurssinsa "priimus" ?

Aika vähän mahtaa olla kouluansioilla merkitystä. Ainut missä voit vaikuttaa ja saada jalan oven väliin on työharjoittelun aikana. Sen kun hoitaa kunnolla, tekee hyvän vaikutuksen päättäjiin ja omistaa vielä hyvää tuuria, saattaa saadakin viran jos tälläinen sattuu joskus avoinna olemaan. Loput jaetaan varmasti aika pitkälti suhteilla.

Toisaalta taas jos ryssit koulun ja työharjoittelun, voit unohtaa viran saamisen kokonaan.

Nyt varmaan tulee se suunniteltu homma että jonain vuotena ei kouluteta ollenkaan poliiseja.
Näin ei tule koskaan käymään. Mietippä mitä tapahtuisi jos vaikkapa Helsinki ja muut suuret kihlakunnat eivät jonain vuonna saisikaan valtion maksamia, poliisilaitoksille ilmaisia harjoittelijoita työvoimaksi. Laitoksethan kaatuisivat alta aikayksikön liian suureen työtaakkaan, kun halpatyövoimaa ei enää tulisi lisää...

Näin ei tule koskaan käymään. Mietippä mitä tapahtuisi jos vaikkapa Helsinki ja muut suuret kihlakunnat eivät jonain vuonna saisikaan valtion maksamia, poliisilaitoksille ilmaisia harjoittelijoita työvoimaksi. Laitoksethan kaatuisivat alta aikayksikön liian suureen työtaakkaan, kun halpatyövoimaa ei enää tulisi lisää...

Ehkä se olis ihan hyvä vaan että suuret laitokset kaatuisivat. Ehkä tässä maassa sitten joku heräisi ja miettisi miten paljon jotain virkoja voidaan jättää täyttämättä ja miten paljon kaikenlaisten instanssien toimintaa voidaan supistaa.

Mä luin tuolta poliisikoulun sivuilta hakuvaatimuksia ja pääsytestejä, mutta missään ei mainita, että pitääkö siis tuonn pyrkiessään osata sitä ruotsia? Mulla on kyl sellainen käsitys että jossain vaiheessa sitä ruotsin taitoa testataan, mutta pärjääkö tällä M&M tason ruotsilla?

ehei, ei tarvitse osata ruotsia kouluun haettaessa, eikä sitä liiemmälti testatakkaan pääsykokeissa. Poikkeuksena on kuitenkin ruotsikielinen hakujakso, mutta tuskin mielit siinä hakea.

hey yo! kiva keskustelu täällä! oon nyt kolmisen (!)tuntia lueskellu ja päätin rekisteröityä :D no jokatapauksessa. oon vasta 18 mutta kovasti on iskenyt poliisikärpänen. Hakea aijon 2009-2010, sitä ennen lukion jälkeen ulkomaat kutsuu, jos vaikka aikuistuisin, tosin vaikutan kuulemma 28 vuotiaalta (en kyllä pitänyt tätä kohteliaisuutena! :D) sinne kouluun kuitenkin tuntuu pääsevän vain 'eliitti', eli siihen pyritään.

tässä vaan olen mielessäni (turhaan) puntaroinut että kannattaako edes hakea. toisaalta olen pitkä naiseksi ja en mikään linnunluinen, noin kauniisti sanottuna. maalaisjärjellä varustettu, tosin niinhän varmasti kaikki hakijat itsestään sanoisivat. silmät tarvii kuitenkin leikata, mutta sen jälkeen sekin on toivottavasti kunnossa. mielenkiintoa on kyllä vaikka muille jakaa. onko kukaan suunnitellut samanlaista vai olenko kolme vuotta liian aikaisin liikenteessä?:hyper:

sinne kouluun kuitenkin tuntuu pääsevän vain 'eliitti', eli siihen pyritään.

Nyt, kun pääsin takaisin jakkaralle, tiputtuani siltä naurun takia niin voin vastata :)

Kannattaa tehdä vierailu koululla ja katsoa millaista eliittiä siellä nykyisin on. Suurin osa on sellaista kynäniskaa, että en ikimaailmassa uskoisi poliisiksi. Hakuehdot ovat helpottuneet IMO liiaksi, ja hakijoita liian vähän. Kaikenmaailman Apinat(myös kahdella aalla), pääsevät nykyisin sisään sinne, kun hakijoita on niin vähän.

Mutta, sinun kannattaa ehdottomasti hakea tulevaisuudessa. Nuo vuodet jolloin sinä olet potentiaalinen hakija, ovat mahdollisesti jo parempia vuosia työllistymisen kannalta. (kohan nyt ensin puhdistetaan tuo about 260 työttömän "reservi").

:D no joo, mutta turhaa sinne on lähteä niin ettei sitä todella halua ja usko itteensä. on se nyt tietynlainen eliitti :D siihen on vielä niin pitkä aika että työllisyystilanne ehtii muuttua varmaan, jos on muuttuakseen, mutten stressaa siitä vielä. voinhan lähteä takasin ulkomaille jos ei töitä saa, aina hyvä vaihtoehto! ja voihan olla etten sieltä takaisin tule edes kouluun hakemaan... never know where life takes you...

e: kiva naurattaa ihmisiä, toivottavasti Aapina sua ei pahasti sattunu :)

:D no joo, mutta turhaa sinne on lähteä niin ettei sitä todella halua ja usko itteensä.
e: kiva naurattaa ihmisiä, toivottavasti Aapina sua ei pahasti sattunu :)

Totta. Jotkut kävivät pääsykokeessa vain "koittamassa". Oho, en saanut yhtään leukaa, hylsy tuli. Tai "saako uida käsipohjaa uintitestissä". Jos sisään haluaa, niin sitten yrittää täysillä ja valmistautuu kunnolla, eikä lähde hälläväliä asenteella yrittämään. Ja kuten sanottu, äidinkielentaidolla saa enemmän pisteitä kuin isolla hauiksella pääsykokeessa.

Ei sattunut tippuminen -kovin kovaa. Tule puhaltamaan pipi pois ;)

normi, kyllä vaan 1980-l sokerina pohjalla! Haetko kanssa vai? Vai ookkosta jo hakenu?
Kuinkas vanha setä se Aapina oikein on? Alkaa melkein pelottamaan, ei vaan :D [huvittavaa että juuri viime viikolla harkoissa lasta sattu ja itsevarmana ohjaajana menin puhaltamaan ja kysyin että auttoko niin se sano että ei, olin ihan :wtf: voin mä virtuaalisesti puhaltaa toivottavasti auttaa paremmin ku sitä lasta..]
Mietin vaan että pitäiskö mun nyt löytää tapa jolla pienentäisin hauistani, jos se onkin se mikä koituu ongelmaksi? ;)

70% painosta ylätaljassa vastaotteella, siinä on si tekemistä jos painaa 45 kiloa! Kyllä tarttis naisillakin olla joku määrätty paino. Ihan persiistä sanon minä. Miehillä 100 ja naisella voi olla 35 kiloo.

sanokais te jokka tiiätte et onks siellä oikeesti hakemassa tollasia jokka tuuli vie mukanaan? ja pääseeks ne kouluun? jaa nii niist tulee niitä csi typyjä... (jos täälä on joku tollane nii kerro kui oot pärjänny)

vitsi mua ärsyttää muute jos ei oteta takasi lentokuperkeikkaa. oliks siinä muuten rima kanssa metrin vai oliks ollenkaan? siis sillo ku oli jos oli.

:offtopic:
miks tääl on hymiö jolla lukee kyltissä konsta?

normi, kyllä vaan 1980-l sokerina pohjalla! Haetko kanssa vai? Vai ookkosta jo hakenu?
Kuinkas vanha setä se Aapina oikein on? Alkaa melkein pelottamaan, ei vaan :D [huvittavaa että juuri viime viikolla harkoissa lasta sattu ja itsevarmana ohjaajana menin puhaltamaan ja kysyin että auttoko niin se sano että ei, olin ihan :wtf: voin mä virtuaalisesti puhaltaa toivottavasti auttaa paremmin ku sitä lasta..]
Mietin vaan että pitäiskö mun nyt löytää tapa jolla pienentäisin hauistani, jos se onkin se mikä koituu ongelmaksi? ;)

70% painosta ylätaljassa vastaotteella, siinä on si tekemistä jos painaa 45 kiloa! Kyllä tarttis naisillakin olla joku määrätty paino. Ihan persiistä sanon minä. Miehillä 100 ja naisella voi olla 35 kiloo.

sanokais te jokka tiiätte et onks siellä oikeesti hakemassa tollasia jokka tuuli vie mukanaan? ja pääseeks ne kouluun? jaa nii niist tulee niitä csi typyjä... (jos täälä on joku tollane nii kerro kui oot pärjänny)

vitsi mua ärsyttää muute jos ei oteta takasi lentokuperkeikkaa. oliks siinä muuten rima kanssa metrin vai oliks ollenkaan? siis sillo ku oli jos oli.

:offtopic:
miks tääl on hymiö jolla lukee kyltissä konsta?

Höpöhöpö.. Kouluun pitäisi olla sama hakuperiaate lihaskunnossa kuin pelastusopistoonkin (kiitettävän rajat: penkki 45kg 38toistoa/min. Leuat 14 toistoa. Kyykky 50kg 34toistoa/min. Vatsat 48toistoa/min. Eli miehillä ja naisilla samat vaatimukset. Ei siellä kentälläkään kysellä oletko mies vai nainen.

Mitä olen koululla pyörinyt, niin kyllä siellä tuntuu nykyisin aikamoista vipeltäjää liikkuvan.

:wanha: tarkoittaa "Vanhaa"

Äkkiä kun muistelee, niin 3 vuotta sitten koulussa oli ison kokoisia karpaaseja (90+) mutta nykyään taitaa koko olla M.

Eihän se tietenkään ole koosta kiinni (eihän se ikinä) mutta omasta mielestäni löytyy kyllä enemmän uskottavuutta karpaasissa kun pienessä kärpäsessä, joka näyttää siltä että hän pyytää anteeksi.

Jatkakaa....

Mitä olen koululla pyörinyt, niin kyllä siellä tuntuu nykyisin aikamoista vipeltäjää liikkuvan.
Pari viikkoa sitten aloittaneella kurssilla on semmonen 180cm pitkä jannu jonka raajat on ku narut ja rintalihakset kuin 5-vuotiaalla. Painaa varmaan sen 45kg.

:rock:

Back
Ylös Bottom