Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Itselläni tuo työllisyystilanne ei ole ollut niin päällimmäisenä mielessä, kun kouluun ajattelin hakea. Varmaan se vaikuttaa kun on jo muutama ammattitutkinto takana ja kaikenlaista hommia tullut tehtyä. Mutta kyllä tietenkin periaatteessa tuollaiseen kouluun lähtee sillä mielellä, että työllistyisi aika äkkiä.
Jotenkin ei kiinnostaisi vastavalmistuneena poliisina palata vanhaan duuniin...:jahas:

Noh, saa nähdä jos tuossa kolmenvuodenpäästä valmistuisi niin mikä työ tilanne on sitten...

Sumu: Mielestäni useimmilla aloilla, työllistyminen heti valmistumisen jälkeen ottaa erinäisiä kuukausia.

Poliisi on perinteisesti ollut ammatti jossa työllistytään heti valmistumisen jälkeen. Useimmilla muilla aloilla sillä ammatillisella koulutuksella on valmis ja pätevä tekemään useita erilaisia hommia, poliisin ammatin suhteen näin ei ole.

Mä oon sitä mieltä et ala kuin ala, jos on tarpeeks hyvä niin töitä löytyy kyllä. Varsinkin jos ei ole väliä missä päin suomea työskentelee. Anyways, tää on vaan mun mielipide.

Sikäli olet oikeassa, että jos tosiaan olet valmis menemään Inari-Utsjoen kihlakuntaan hommiin, mahdollisuutesi työllistyä nopeammin ovat hyvät. Mutta en usko että normaali pulliaiselta jolla on esim. kaverit, tyttöystävä, asunto tms. jollain tietyllä paikkakunnalla löytyy niin paljon idealismia että viitsii tuollaista keikkaa tehdä.

Tällä alalla ei niin paljoa ole merkitystä kuinka "hyvä" jätkä oot paiskimaan duunia. Ei siitä tietenkään haittaa ole, mutta kyllä sieltä kortistosta löytyy ihan yhtä pätevää ja ahkeraa pussihousua kuin töissä olevistakin.

Mitenkäs jos opiskeluvaiheessa, tai mahdollisesti hieman ennen opiskelujen alkua saa liikennesakot, esim. punaisia päin ajamisesta? Vaikuttaako mitenkään mihinkään? En ole vetäissyt, ajattelin vain näin yleisesti ottaen.

Poliisikoulun sivuilta: "Hakijan elämäntapojen tulee olla poliisin ammatin vaatimusten mukaiset. Suojelupoliisi tekee hakijasta perusmuotoisen turvallisuusselvityksen. Tieliikennelain rikkomisesta tai muusta vähäisestä rikoksesta tuomittu rangaistus ei välttämättä ole este, jos hakijaa voidaan pitää elämäntavoiltaan poliisin ammattiin sopivana ottaen huomioon rikosten laatu, määrä tai ajankohta"

Mulla pari ylinopeussakkoa:nolo: (molemmat päiväsakkoja) joista tuorein (< 2v.) vakava piittaamattomuus, 122kmh 80 alueella ja ajokieltoa 2,5kk. Elokuussa kokeisiin..

Jos saa mennä asioiden edelle niin millainen se kolmosvaihe tarkemmin sanottuna oikein on? Itselläni on lievä värisokeus, mutta optikolla kävin näön tarkistuttamassa ja täytti poliisikoulun hakuvaatimukset. Siinä ei ilmeisesti tarvitse kuin sen todistuksen optikolta?

Jos tuosta kuntokokeesta pitäisi jotain sanoa, niin suurimmat vaikeudet tulevat varmaan noissa ponnistusksessa ja penkissä. Mikähän olisi paras tapa reenata ponnistusvoimaa? Mitään suurempaa kestävyyttähän ei kyseisessä ponnistustestissä vaadita, vain yksi hirmuisen pitkä loikka. Semmoisia 13 loikan sarjoja olen tehnyt parin minuutin palautuksella. Varmaan jotain viitisentoista satsia erilaisia loikkia. Ja uinnissako ei ole mitään muuta väliä kunhan uinti on yhtäjaksoista ja menee alle kolmen minuutin? Eli ei saa mitään bonusta vaikka kuinka kovasti meloisi?

Mutta ei kait tässä. Pitänee yrittää ja hirmuista reeniä vaan:whip:. Onhan tässä aikaa...

Ponnistusvoiman treenaus: rappusten juoksu, tasajalkaa aidat, naruhyppely, räjähtävä kyykky, juoksun startteja/vetoja(räjähtävä nopeus). Noi itseasias auttaa myös melkein kaikkeen muuhunkin. Tsemiä!

Mukavaa kun stressaa jo näin ennen koulun alkua työllistymisestä. No kyllä kai ne Siwan kassalle ottaa poliisikoulutuksella töihin. No mietitään sitä sit. Mikään häkekään kiinnostais yhtään, jos sinne haluisin ni hakisin sen omaan koulutukseen.

Hehe:) No ehtiihän siinä joku 1,5v nostaan palkkaa jokatapauksessa. Niin kuin elämässä yleensäkin on hyvä olla olemassa vara-tai vaihtoehtois suunnitelmia, jos hommat ei mee niin kuin on miettinyt. Mulla ainakin on niin hyvä suunnitelma B ja mahdollisesti suunnitelma C:kin, ettei mahdollinen työllistymisen odottelu, heti opiskelujen päätyttyä järin suuresti vaivaa. Uskon kuitenkin edelleen, että jos on valmis tekemään töitä lähes missä vaan ja tekee työnsä hyvin, niin työllistyminen kohtuullisen pian valmistumisen jälkeen on oletettavaa.

Onko kukaan menossa kokeisiin 7.8? Missä vaiheessa muilla on valmistautuminen?

Minä olen menossa juurikin 7.8. Piti mennä jo keväällä, mutta tulin kipeeksi muutamaa päivää ennen pääsäreitä..ja siirtyivät nyt sitten tähän elokuuhun :)
Keväällä ehdin jo aika paljon lukea ja valmistautua muutenkin.. Toki on pitänyt nytkin kaivaa kirjat esille!
Onko muita "typykköjä" tulossa 7.8 kokeisiin?

Terve!
Onko pakkislaisilla kokemuksia poliisikoulusta? Itseäni on jo pidempään kiinnostanut sinne hakea, mutta aikaisemmin hirvitti tuo kuntokoe, joten päädyin sairaanhoitajakouluun :jahas: . Ensimmäisen opiskeluvuoden jälkeen on kuitenkin tullut perin selväksi ettei minusta ole sairaanhoitajaksi. :(
Nyt kun poliisikoulun kuntokoevaaatimukset kuulostavat jo ihan asiallisilta, olisi ehkä aika vaihtaa alaa ennen kuin yht'äkkiä huomaankin olevani yli 30 -vee, työtään vihaava sairaanhoitaja, joka itkee uravalintaansa...

Kertokaapa tulevat kissalanpojat opinahjostanne, hakuprosessista jne. niin olen kiitollinen.

Poliisin ammatti ei ole mikään huono idea, olisin itse halunnut sille alalle, mutta
en pääse enään kuntotestiä läpi koska jäin vuosi sitten auton alle. :(

Ponnistusvoiman treenaus: rappusten juoksu, tasajalkaa aidat, naruhyppely, räjähtävä kyykky, juoksun startteja/vetoja(räjähtävä nopeus). Noi itseasias auttaa myös melkein kaikkeen muuhunkin. Tsemiä!

Normi punttitreeniä ja kerran pari viikkoon treenin päätteeksi lisäpainojen kanssa pomppimista ja rinnallevetoja ehkä pari sarjaa. Vähällä työllä 30 senttiä lisää. Ei tarvinnu paljo portaissa hikoilla.

# Näkökyvyn tulee olla kummallakin silmällä erikseen vähintään 0.2 ilman silmälaseja tai piilolinssejä sekä lasikorjauksella kummallakin silmällä erikseen vähintään 1.0
# Jos hakijalle on tehty näöntarkkuuden korjausleikkaus, siitä tulee olla kulunut vähintään puoli vuotta hakujakson loppuun mennessä

(poliisikoulu.fi)

Tarkoittaako tuo sitä, että lasien kanssa voi hakea kunhan molemmat silmät ovat vähintään 1.0 laseilla korjattuna? Tiedän, en osaa lukea.

[Edit] Kysyn siksi, että vaikka siinä lukee noin niin aluksi sanotaan, että pitää olla ilman laseja 0.2. Ja jos ei voi laseilla hakea, niin onko moni leikkauksen kautta hakenut kouluun?

[Edit] Sumulle: Minä en tiedä noista näköjutuista muuta kuin kuinka paljon itselläni on miinusta, mutta anteeksi typerä kysymykseni.

[Edit] Kiitos, jotain tuollaista mietin, mutta ajattelin varmistaa. :)

Suosittelen opettelemaan lukemisen jos aiot tuonne hakea. Nykyään siellä kuulemma tarvitsee jokaisen osata lukea ja kirjoittaa.

Mielestäni tuo näkökyvystä kertova lause on melko yksiselitteinen.

Edit tuo tarkoittaa sitä että laseja käyttävä henkilö voi päästä kouluun mikäli näkö on ilman laseja vähintään 0,2 molemmissa silmissä erikseen ja lasien kanssa vähintään 1,0 molemmissa silmissä erikseen. Molempien ehtojen pitää täyttyä, toinen ei pelkästään riitä.

Entäs onkos ketään tulossa 8.8 kokeeseen? Viime viikko meni tuskaillen, kun toi oikean jalan pohje alkoi vihloa eikä juoksutreeneistä tullut sitten mitään. Testiaikakin meni hanuriin, 7.20 pohkeen takia. Mitä voisi vielä kolmen päivän aikana tehdä että pohje ei sattuisi ainakaan niin paljon? Huomenissa on kyllä hieronta mutta onko mitään muuta ideaa kuin pelkkä lepo?

Entäs onkos ketään tulossa 8.8 kokeeseen? Viime viikko meni tuskaillen, kun toi oikean jalan pohje alkoi vihloa eikä juoksutreeneistä tullut sitten mitään. Testiaikakin meni hanuriin, 7.20 pohkeen takia. Mitä voisi vielä kolmen päivän aikana tehdä että pohje ei sattuisi ainakaan niin paljon? Huomenissa on kyllä hieronta mutta onko mitään muuta ideaa kuin pelkkä lepo?
Venyttelyä kannattaa kokeilla.

Back
Ylös Bottom